Putin on judomiehiä ja osaa käyttää vastustajan liike-energiaa hyväkseen. Yleensä vastustaja tekee ihan itse sen likaisimman työn ja niin USA:ssakin kävi ja paska lentää vieläkin joka suuntaan
Siellä on pieni mutta tiivis tiimi ex-KGB agentteja junailemassa asioita ja hyvin ne kyllä pelaa.
Jostain kumman syystä minulle tulee Putinista aina mieleen James Bondin arkkivihollinen Dr. No
Pakko se on myöntää että olen aina ihaillut Putinin pelitaitoja. Mukava mies se ei ole, mutta pelimies on ja harvinaisen hyvä onkin. Putin pelaa isoilla riskeillä ja tekee myös virheitä, mutta se ei pelaa joka pelkää.
Putin on matalaotsainen tsekisti-rikollinen ennen kaikkea. Jos "pelimies" (pelimiehuus) tarkoittaa lahjointa, juonnittelua, manipulointia,valehtelua, kiristystä, uhkailua, tappamista, varastelua jne., niin en tiedä sitten pitääkö ruveta kutsumaan kaikkia rikollisia ääliöitä "pelimiehiksi".. vankilat - pelimiespaikoiksi jne.
Putin edustaa kyllä naamioitua pahuutta, kuten kaikki ennen häntä olevat siellä maan johdossa 100 vuoden ajan, pahuutta, joka meni joillekin naiveille ihmisille läpi jollakin erikoislaatuisena pelimiehisyytenä. Minä en koska ymmärttänyt tälläistä ihailua ja ylistämistä.
Judon osamista tähän ei pitää sotkea.
Judon osaaminen ei tee kenestä lahjakasta ja viisasta taktikojaa, ei judo tee yipäänsä älykkämmäksi ketään. Ja kuka ylipäänsä nähnyt että putin on hyvä judossa, ehkä se on yhtä valehtelua kun hänen muutkin ylikehutut ominaisuudet.
Hänen puheet kieliasultaan ovat aika "kosnojazytchnye", näin puhuvat juuri ne, jotka eivät loistaa älyllä. Jos poistaa hänestä typerä "hauskuttamista" jäljelle ei jää paljon mitään, ulkoa opittu teksti parhaimillaan, (usein lue sen paperista), viha ja sairaus sen sijan näkyy ja kaukaa.
Edit.
Venäjällä tiedotusvälineissa hehkutettuu pitkään miten Trump suorastaan anosi ja kerjäsi putinilta tapaamista jossain kuluareissa Vietnamin sammitilla, että Trump oli valmis tapaamaan häntä missä vaan ohimenneen, jopa vessassa, kunhan putte antaisi sillle minutin..
Todellisuus on kylmä - 6 sek, Trump kyllä tervehtinyt puttea, mutta lähti sieltä ensimmäisten joukossa tilaisuudesta, jossa putte oli lopun saakka. Trump varmaan ajatteli "taas tämä durakki tulee jankuttamaan maailman jakaamisesta kahden keskeen"
Komsomolskaja pravdasta:
"Kuvaustilanteessa Trump asettui seisomaan Putini oikean käden viereen, ja seremonian lopulla jopa kevyesti kosketti Putinin olkapäätä."
Uusi laki sanktioista rinnastaa Venäjä P-Koreaan ja Iraniin, eli terroristivaltioiden joukkoon. Ja kuten tunnettu doktriini kertoo - USA ei neuvottele terroristien kanssa. Ainakaan virallisesti.