Trump -psykoosi

Katso liite: 42541

Silmiinpistävän paljon vähemmän kuolemia suhteessa tartuntoihin nyt vs kevät. Olisiko testauskapasiteetti ja -herkkyys nyt parempi? Vai taudista tullut lievempi?

Jos taudissa ei ole tapahtunut muutosta, tartuntoja on täytynyt keväällä olla moninkertainen määrä raportoituun määrään verrattuna.

Silmiinpistävän paljon vähemmän kuolemia suhteessa tartuntoihin nyt vs kevät. Olisiko testauskapasiteetti ja -herkkyys nyt parempi? Vai taudista tullut lievempi?

Jos taudissa ei ole tapahtunut muutosta, tartuntoja on täytynyt keväällä olla moninkertainen määrä raportoituun määrään verrattuna.
Oma arvaus on, että tartuntoja on nyt saanut enemmän nuoremmat ja perusterveet ihmiset, jotka kestävät taudin hengissä pysyen.

Miten näin pääsi käymään ja kenen vahtivuorolla?
Jatkaa tästä kuka vaan, helppoa se ei tule olemaan. Jokainen päivä, jokainen sekunti Trumpin hallintoa tulee lisäämään kaaosta. En pidä sanonnasta, popcornit esiin, mutta show voi alkaa.

Oma arvaus on, että tartuntoja on nyt saanut enemmän nuoremmat ja perusterveet ihmiset, jotka kestävät taudin hengissä pysyen.

Mietin samaa, mutta miten alkupään tartunnat olisi valikoitunut juuri riskiryhmiin? USAssa tartunnat eivät kuitenkaan raketoineet mitenkään etukenossa muuhun maailmaan verrattuna, joten tieto riskiryhmistä oli olemassa. Kuolemien määrä ei myöskään vielä täytä mitään darwinin valintaan tarvittavaa märää siltä osin, että heikoimmat olisi jo kuolleet.

Tai sitten raportointi pettää. En ole numeroita tarkastanut mistään muusta lähteestä joten voi olla puhdasta foliohattuilua, mutta 16.7. datan käsittelijä vaihtui CDC:stä HHS:ksi (Department of Health & Human Services), jonka kirjoittaja väittää politisoituneen pahasti.

Kommenteissa on myös muita käyriä, ja myös seuraava kommentti alkuperäiseltä kirjoittajalta:

I'll leave most of this without comment, other than the fact that I do not have as much visibility into the reporting structure as I wish I did. What I bring to the conversation that is new, I believe, is a serious, detailed look at the data being reported.

Among the facts that any explanation must address:
* A break occurred that was strong enough to take close to the most rapidly rising case count in the world and abruptly make it flat. Things that massive and dispersed with that kind of momentum don’t turn on a dime.
* When all data are combined, that break was as discontinuous as it is possible for such data to be.
* That break occurred on the day responsibility for the data was taken away from a scientific organization and handed to a manifestly political organization.
* The sudden change affected only states that are politically aligned with the President.
* Analysis of those data show that the statistical properties of red states data diverged dramatically from the statistical properties of other data at that moment.
* Suggestions such as “HHS pulls the same data at a different rate” predict that the effects show show up equally in all state data. They do not. They only show up in red state data.
* Handling of the data was taken away from CDC and given to HHS. That was clearly not a statistical fluke. LOL. That intentional action was intended to serve some purpose. The President said pretty plainly that his reason for taking the data away from the CDC and handing it to HHS was because he didn’t like the numbers coming out of the CDC. I am inclined to take him at his word, which leaves me unsurprised.

Is it possible that all of that is just coincidence? I suppose. But alternative ideas have to be looked at as critically as my conclusions. “It’s all a big statistical fluke that just happens to align with Trump’s political agenda” doesn’t really pass a smell test.

Tai sitten raportointi pettää. En ole numeroita tarkastanut mistään muusta lähteestä joten voi olla puhdasta foliohattuilua, mutta 16.7. datan käsittelijä vaihtui CDC:stä HHS:ksi (Department of Health & Human Services), jonka kirjoittaja väittää politisoituneen pahasti.

Kommenteissa on myös muita käyriä, ja myös seuraava kommentti alkuperäiseltä kirjoittajalta:

I'll leave most of this without comment, other than the fact that I do not have as much visibility into the reporting structure as I wish I did. What I bring to the conversation that is new, I believe, is a serious, detailed look at the data being reported.

Among the facts that any explanation must address:
* A break occurred that was strong enough to take close to the most rapidly rising case count in the world and abruptly make it flat. Things that massive and dispersed with that kind of momentum don’t turn on a dime.
* When all data are combined, that break was as discontinuous as it is possible for such data to be.
* That break occurred on the day responsibility for the data was taken away from a scientific organization and handed to a manifestly political organization.
* The sudden change affected only states that are politically aligned with the President.
* Analysis of those data show that the statistical properties of red states data diverged dramatically from the statistical properties of other data at that moment.
* Suggestions such as “HHS pulls the same data at a different rate” predict that the effects show show up equally in all state data. They do not. They only show up in red state data.
* Handling of the data was taken away from CDC and given to HHS. That was clearly not a statistical fluke. LOL. That intentional action was intended to serve some purpose. The President said pretty plainly that his reason for taking the data away from the CDC and handing it to HHS was because he didn’t like the numbers coming out of the CDC. I am inclined to take him at his word, which leaves me unsurprised.

Is it possible that all of that is just coincidence? I suppose. But alternative ideas have to be looked at as critically as my conclusions. “It’s all a big statistical fluke that just happens to align with Trump’s political agenda” doesn’t really pass a smell test.
Täyttä neukkumeininkiä, jos tuo on totta.

Täyttä neukkumeininkiä, jos tuo on totta.

Tuli mieleen IPCC käyrät vuosirenkaista lämpömittareihin. Mutta joo, kaikenlainen tilastojen tietoinen manipulointi on neukkumeininkiä, on kyse sitten taudeista, taloudesta tai jonkun faktorin kustannuksista tai kannattavuudesta. Jos oikein tarkkaan miettii niin kyllähän näitä esimerkkejä löytyy ihan meiltä kotosuomestakin. Summa summarum, pieni tilastokusetus on täysin mahdollinen.

Mietin samaa, mutta miten alkupään tartunnat olisi valikoitunut juuri riskiryhmiin? USAssa tartunnat eivät kuitenkaan raketoineet mitenkään etukenossa muuhun maailmaan verrattuna, joten tieto riskiryhmistä oli olemassa. Kuolemien määrä ei myöskään vielä täytä mitään darwinin valintaan tarvittavaa märää siltä osin, että heikoimmat olisi jo kuolleet.
Sairaaloiden kroonikko- ja vanhusosastot, hoitokodit ja henkilökunta niissä. Yksi tartuttaja niittasi koko osaston. Alussa ei ymmärretty tartuntaketjuja eikä edes koko viruksen luonnetta.

FDA, sikäläinen Trumpin virkamiesten hallinnoima lääke(yms.)virasto, perui kesäkuussa hydroksiklorokiinin käyttöluvan sairaaloiden teho-osastoilla, sen tehoamattomuuden Covid-virukseen ja mahdollisten vaarallisten sivuvaikutusten vuoksi.

The Food and Drug Administration revoked emergency-use authorization for two malaria drugs touted by President Donald Trump as Covid-19 treatments after determining they were unlikely to work against the virus and could have dangerous side effects.

The agency also warned that the medications could interfere with the only drug that has been specifically approved for treatment of the virus.

Chloroquine and hydroxychloroquine “are unlikely to be effective in treating Covid-19,” the Food and Drug Administration said Monday. “In light of ongoing serious cardiac adverse events and other serious side effects, the known and potential benefits of CQ and HCQ no longer outweigh the known and potential risks for the authorized use.”

The decision is the latest twist in a saga that has created confusion in the race to find therapies for Covid-19. The use of hydroxychloroquine to treat coronavirus patients was embraced early on by hospitals, and a rush to secure supplies led to shortages, but use has dwindled as other treatments gained favor. Trump’s enthusiasm for the medicines also made them a political lightning rod.

En tunne tarkemmin FDA:n päätöksen perusteita, mutta:

a) rohdon käytössä pitäisi olla painopiste taudin alkuvaiheessa tai jopa ennaltaehkäisevästi, ei sairaalan osastoilla ("inpatient")
b) tuo rohdon "vaarallisuus" todettiin mm. kahdessa "tutkimuksessa", jossa datan tuotti epämääräinen Surgisphere -yhtiö, jossa oli niitä scifi- ja aikuisviihdehenkilöitä töissä - näiden artikkeleiden takaisinveto lopetti ainakin yhden tutkijan uran:

https://www.statnews.com/2020/06/07...ment-terminated-as-details-in-scandal-emerge/

"The Lancet and the New England Journal of Medicine both announced the retraction of papers on which Patel was a co-author within hours on Thursday. The paper in the Lancet, in particular, received widespread attention because it raised safety concerns about the drug hydroxychloroquine based on what was purported to be a huge amount of data collected from health records from hundreds of hospitals all around the world. "

c) tämä artikkeli viittaa mm. siihen, että Isossa-Britanniassa hydroksiklorokiinin testaus ryssittiin ihan tahallaan antamalla koehenkilöille 1,3 -kertaisia annoksia (2400mg) verrattuna siihen, mitä Ranskassa pidetään tappavana annoksena (1800mg), suosituksen ollessa aikuiselle 200-400mg päivässä:

https://www.ukcolumn.org/article/th...HsFCqaDspW12xw_eoSGNAVgTFoaFGX4-ze1rxd6S6ebY8

Viimeksi muokattu:
Liittyykö tämä tuohon Hydroksiklorokiiniin. Melkoista on sensuuri.

Täältä löytyy, mukana on myös aiemminkin lausunnoillaan viraaliksi hypännyt Dr. Erikssen. Keskustelussa mainitaan myös Paunion hehkuttama Yale:n mestari:

https://banned.video/watch?id=5f1fc7a468370e02f29f34cf

Mielenkiintoista nähdä tapahtuuko tämä mitä nyt Ruotsissa kohta myös Usassa. Muistaakseni Usassa tauti alkoi jyllätä ainakin kuukautta Ruotsia myöhemmin. Joten saadaankoo Usassa tauti laskemaan sopivasti vaaleihin. https://www.verkkouutiset.fi/ruotsi-ihmetyttaa-maailmalla-tartunnat-laskevat-nopeasti/#2548fbc6

No toivottavasti jenkkien muisti kantaa edes muutaman kuukauden.....

Mita Ruotsiin tulee, niin lomakauden loppu on melkoinen happotesti, samoin Suomessa. En ihan akkia usko mihinkaan laumaimmunitettiin Ruotsissa sen enempaa kuin Suomessa.

Viimeksi muokattu:
Useampi henkilö / sometiimi, sitähän oli tutkittu pari vuotta sitten. Toki voinut antaa porukalle potkut ja twiittaa nyt pelkästään itse.

Back