Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näitä on SUSI1:ssä monesti pohdittu, mutta kun tykkää numeroilla leikkiä niin leikitään.
155 K 98 Karjalan Prikaati, Kainuun Prikaati, Porin Prikaati (3x18kpl= 54)
155 K 83 Operatiivisiin joukkoihin kuuluvat Patteristot (100-115 kpl jotain ton suuntaista)
152 K 89 Sama kuin yllä (joku noin 24 kpl) (ylijohdon PSTO 12 tykkinen)
152 TelaK 91 Sama kuin yllä (n. 12-24 kpl)
122 H 63 Alueelliset patteristot (Alkuperäinen määrä n. 500 kpl, 60 kpl myyty viroon ja osa mahdollisesti Stenattu)
122 PsH 74 MEKTSTOS ja mahdollisesti MOOTSTOS (4x18=72)
Punaisella merkityistä ei ole kuulunut viimeaikoina mitään.
Ja liikkuvalla rannikkotykistöllä on ilmeisesti 4 kpl 130K54 patteristoja (4x18=72kpl)
Sekä sitten ne 152 H 55 kalustot. Juuri järjestetyllä Rovajärven leirillä taisi olla jotain 20-30 tykkiä käytössä.
Noissa YK:lle lähetetyissä tiedoissa yli 100mm (rannikkotykit, 120KRH:t ja kanuunat, haupitsit sekä raketinheittimet) aseiden määrä on 1356 kpl (2007 ilmoitettu)
Pääkaliiberit tulevat olemaan 155 ja 122. 152 ja 130 tullaan luopumaan tai on jo luovuttu (pl rannikkotykistö).
Muuten vaan, olisi hyvää jos pohjoisiin joukoon on tulivoimaa. Kuulin että yks AMOS korvaa olisiko se patterin kranaatinheitintä. Sitten se on liikuva ja voi ampua MRSI ja myös vaikka secondary anti-tank capability??Miksi haluat tietää?
Joo Herra Korpraali, its crystal clear!Juu se on ihmease. Lakkaa kyselemästä, jos et tiedä ei sun oo tarkoituskaan tietää.
Kerro nyt vielä tarkat tiedot missä nämä listaamasi putket on
Nimimerkki: GPS koordinaatit ja miehistöluettelo olis kiva yllätys...
Vähän älyä mukaan, ihan kaikkea ei tarvi ryssille kertoa.
GLSDB testausta Ruottissa. Osumatarkkuus 1 m ja kantamaa 150km! MRSI tuolla kantamalla ja 6 ohjuksella.....kyllä kiitos!
Öööö... Ei ilmoita...
Öööö... Ei ilmoita...
Tällä foorumilla pitää olla aika erikoishessu tai kantahenkilökuntaa, että lipsauttaa sellaista mikä ei olisi jo tiedossa. Ne, jotka ovat kahta edellistä tietävät mistä ei saa puhua
Nää sensuroijat välillä ärsyttää, kun yrittävät olla paavillisempia kuin paavi itse. Itse asia on juuri niin kuten veli @kertakenttään sanoi. Lisäksi olen ite luullut että forumin sisällön valvominen on moden
tehtävä.
Nämä ylläolevat määrät löytyvät myös syksyllä ilmestyneestä Suomen Sotilaastakin. Täällä joskus haukututtukin lehti kirjoitti syksyllä laajasti tykistöstä.
kaluston kokonaismäärä ilmoitetaan. sijaintia, käyttötapaa, joukķo-osastojen rakennetta, perustamispaikkoja, varikoita ym.ym.ym. ei ilmoiteta eikä niistä tarvitse täälläkään höpöttää.
Olen ja en trolla. Etkö sä nää niitä kuvia? Suomella on se väärin päin!Oletko ihan tosissasi? Nyt taitaa mennä trollauksen puolelle.