Tykistö

Näitä on SUSI1:ssä monesti pohdittu, mutta kun tykkää numeroilla leikkiä niin leikitään.

155 K 98 Karjalan Prikaati, Kainuun Prikaati, Porin Prikaati (3x18kpl= 54)
155 K 83 Operatiivisiin joukkoihin kuuluvat Patteristot (100-115 kpl jotain ton suuntaista)
152 K 89 Sama kuin yllä (joku noin 24 kpl) (ylijohdon PSTO 12 tykkinen)
152 TelaK 91 Sama kuin yllä (n. 12-24 kpl)

122 H 63 Alueelliset patteristot (Alkuperäinen määrä n. 500 kpl, 60 kpl myyty viroon ja osa mahdollisesti Stenattu)
122 PsH 74 MEKTSTOS ja mahdollisesti MOOTSTOS (4x18=72)

Punaisella merkityistä ei ole kuulunut viimeaikoina mitään.

Ja liikkuvalla rannikkotykistöllä on ilmeisesti 4 kpl 130K54 patteristoja (4x18=72kpl)

Sekä sitten ne 152 H 55 kalustot. Juuri järjestetyllä Rovajärven leirillä taisi olla jotain 20-30 tykkiä käytössä.

Noissa YK:lle lähetetyissä tiedoissa yli 100mm (rannikkotykit, 120KRH:t ja kanuunat, haupitsit sekä raketinheittimet) aseiden määrä on 1356 kpl (2007 ilmoitettu)

Pääkaliiberit tulevat olemaan 155 ja 122. 152 ja 130 tullaan luopumaan tai on jo luovuttu (pl rannikkotykistö).


Kerro nyt vielä tarkat tiedot missä nämä listaamasi putket on

Nimimerkki: GPS koordinaatit ja miehistöluettelo olis kiva yllätys...




Vähän älyä mukaan, ihan kaikkea ei tarvi ryssille kertoa.
 
Kerro nyt vielä tarkat tiedot missä nämä listaamasi putket on

Nimimerkki: GPS koordinaatit ja miehistöluettelo olis kiva yllätys...




Vähän älyä mukaan, ihan kaikkea ei tarvi ryssille kertoa.

Näissä nyt ei ole mitään salattavaa. Pv ilmoittaa samat tiedot ja enemmänkin vuosittain suoraan Venäjälle.
 
Öööö... Ei ilmoita...

Tällä foorumilla pitää olla aika erikoishessu tai kantahenkilökuntaa, että lipsauttaa sellaista mikä ei olisi jo tiedossa. Ne, jotka ovat kahta edellistä tietävät mistä ei saa puhua ja loput kun eivät tiedä räksyttävät tyhjänpäiväistä, että minun RKn numeroa ei saa julkaista!!! Hauhau!! Syökää enemmän Pedigreetä.
 
Tällä foorumilla pitää olla aika erikoishessu tai kantahenkilökuntaa, että lipsauttaa sellaista mikä ei olisi jo tiedossa. Ne, jotka ovat kahta edellistä tietävät mistä ei saa puhua

Nää sensuroijat välillä ärsyttää, kun yrittävät olla paavillisempia kuin paavi itse. Itse asia on juuri niin kuten veli @kertakenttään sanoi. Lisäksi olen ite luullut että forumin sisällön valvominen on moden
tehtävä.

Nämä ylläolevat määrät löytyvät myös syksyllä ilmestyneestä Suomen Sotilaastakin. Täällä joskus haukututtukin lehti kirjoitti syksyllä laajasti tykistöstä.
 
Nää sensuroijat välillä ärsyttää, kun yrittävät olla paavillisempia kuin paavi itse. Itse asia on juuri niin kuten veli @kertakenttään sanoi. Lisäksi olen ite luullut että forumin sisällön valvominen on moden
tehtävä.

Nämä ylläolevat määrät löytyvät myös syksyllä ilmestyneestä Suomen Sotilaastakin. Täällä joskus haukututtukin lehti kirjoitti syksyllä laajasti tykistöstä.

Juu munkin asuinkunnan alueella on useita strategisesti tärkeitä puolustuskohteita. Kuten esim propsipino joka on eräs merkittävävä piste hirven metsästyksen kannalta. Sieltä on ammuttu useita hirviä ja itse propsipinoa ei ollut siinä enään varmaan 15 vuoteen. Toinen tärkeä huoltopiste on alapotin vedenjakelu piste. Tosin sekään ei varmasti ole ollut toiminnassa mies muistiin mutta itse tönö on pystyssä. Varmasti aseiden määrät tiedetään hyvinkin tarkkaan. Eipä sekään auta tosi tilanteessa, kun ei ole hajuakaan missä tai mihin ne on sijoitettu.
 
kaluston kokonaismäärä ilmoitetaan. sijaintia, käyttötapaa, joukķo-osastojen rakennetta, perustamispaikkoja, varikoita ym.ym.ym. ei ilmoiteta eikä niistä tarvitse täälläkään höpöttää.
 
kaluston kokonaismäärä ilmoitetaan. sijaintia, käyttötapaa, joukķo-osastojen rakennetta, perustamispaikkoja, varikoita ym.ym.ym. ei ilmoiteta eikä niistä tarvitse täälläkään höpöttää.

Eikä niistä ole kerrottukaan mitään ohi julkisten tietojen. Aika harvalla on tuollaista tietoa edes antaa.
 
Ja eiköhän nuo naapurissa aika tarkkaan tiedä meidän hommat, mitä tai minkälaisia joukkoja milläkin alueella operoi... Ja varikot pitää muuten ilmoittaa..
Jos eivät naapurissa tietäis mitä tulee vastaan, niin oishan ne jo kokeilleet mitä tapahtuu kun vaalimaalla telaketju kalisee.
 
Varmasti tietävät paljon, tuskin kuitenkaan kaikkea. Kun pitää keskustelun yleisellä tasolla eikä mene yksityiskohtiin on asiat varmasti reilassa.
 
Ja toinen juttu, en ymmärrä miksi kranaatinheitin on väärässä? Rintamaa on edessä ja jos se ampuu niin se osuu omijaan joukoja?
Eikö se pitää olla toisinpäin vaan peeruntaako se ne viimeiset 200 metriä?

800px-Itsen%C3%A4isyysp%C3%A4iv%C3%A4n_paraati_2015_27_Sisu_NA-122_GT.JPG


Eikös se pitäis olla näin, tykki eteenpäin

Bronco_ATTC_mortar_carrier_120mm_Singapour_army_forum_ArmyRecognition_001.jpg
 
Back
Top