Panssari Salama
Respected Leader
Tykistöohjuksista en tiedä. Rypäleraketteja löytyisi. Jos minä saisin päättää, lasti olisi jo Porin satamassa laivasta purettuna.
Hienoa jos ja kun näin. On paikka josta tilata, jos tarvetta tulee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tykistöohjuksista en tiedä. Rypäleraketteja löytyisi. Jos minä saisin päättää, lasti olisi jo Porin satamassa laivasta purettuna.
Mihin niitä siltavaunuja tarvitaan vielä lisää? Suomessa on vähän kanaaleja ja melko tasaista muutenkin joten en ymmärrä miten nykyiset eivät riittäisi jo tukemaan melko harvinaisia ylityksiä.Mekanisoituja tst-osastoja on varaa päivittää. Leo-2A6 ja BMP-2M ovat jo tuloillaan. Nuo tst-osastot myös saavat nähtävästi ensimmäisenä K9-patteristot. Lisäksi tarvitaan vielä uusia siltapanssareita ja varmaan muutakin oheishärpäkettä. On epätodennäköistä että olennaisesti heppoisempiin moottoroituihin tst-osastoihin laitettaisiin samanlaisia lisäpanoksia. Eli noiden kahden joukkotyypin elinkaaret poikkeavat toisistaan todennäköisesti hyvinkin paljon.
Mihin niitä siltavaunuja tarvitaan vielä lisää? Suomessa on vähän kanaaleja ja melko tasaista muutenkin joten en ymmärrä miten nykyiset eivät riittäisi jo tukemaan melko harvinaisia ylityksiä.
Pääosa joista on rapakkoja, joiden syvyys on 2-3 metriä ja yleensä alle 5 m. Deep-fording varustuksella Leot pääsisivät niistä yli useasta kohtaa pienellä valmistelulla ja sitten isot joet kuten Kymi ovat sellaisia, joissa ei siltavaunuista ole hyötyä.
OK, hyvä pointti mutta eikös suomessa ole myös Leguan-silta-ajoneuvoja, joiden alustana on SISU TP? Ovatko ne kenties Porin prikaatille osoitettuja?Rohkenin siis olettaa että BLG-60 tullaan mekanisoiduissa tst-osastoissa korvaamaan kourallisella Leo2L-vaunuja. 4-6 uuden siltavaunun hankintauutista siis odottelen. Arvaan ettei moottoroitujen tst-osastojen siltavaunuja enää korvata vaan siellä jatketaan auringonlaskuun 55-alustoilla.
OK, hyvä pointti mutta eikös suomessa ole myös Leguan-silta-ajoneuvoja, joiden alustana on SISU TP? Ovatko ne kenties Porin prikaatille osoitettuja?
Yhtäkkiä kun vertaa julkisista niin näyttäisi että toinen on Lada ja toinen Mersu. Eli ei paljon yhteistä.Tuo JETS on ilmeisestikkin hyvin samankaltainen laite mitä Suomen MPL15/LISA.
Monikohan suomalainen joki on niin kovapohjainen että siellä voi vapautuneesti snorklailla panssarivaunulla? En tiedä minkä nimenomaisen ojan panssarijoukot aikovat Leguaneillaan ylittää mutta suunnilleen kaikissa maailman maissa ne on arvioitu jokseenkin välttämättömiksi psv:n kavereiksi.
Rohkenin siis olettaa että BLG-60 tullaan mekanisoiduissa tst-osastoissa korvaamaan kourallisella Leo2L-vaunuja. 4-6 uuden siltavaunun hankintauutista siis odottelen. Arvaan ettei moottoroitujen tst-osastojen siltavaunuja enää korvata vaan siellä jatketaan auringonlaskuun 55-alustoilla.
Sinäänsä harmi että moottoroidut on menossa perustamisluettelosta ikuisuuteen. Pohjois-Suomen oloissa tuollainen porukka kuulostaa hyvältä suorituskyvyltä. Kykenee koukkaamaan soiden kautta, ja ei ole ihan heti reijillä jos sirpalekuuro sattuu eteen.
Ei ne silta-ajoneuvot aina tarvitse vettä käyttöön... Maantiet ja niiden infra tarjoavat oikein riittoisasti askaretta niissä hommissa.Mihin niitä siltavaunuja tarvitaan vielä lisää? Suomessa on vähän kanaaleja ja melko tasaista muutenkin joten en ymmärrä miten nykyiset eivät riittäisi jo tukemaan melko harvinaisia ylityksiä.
Pääosa joista on rapakkoja, joiden syvyys on 2-3 metriä ja yleensä alle 5 m. Deep-fording varustuksella Leot pääsisivät niistä yli useasta kohtaa pienellä valmistelulla ja sitten isot joet kuten Kymi ovat sellaisia, joissa ei siltavaunuista ole hyötyä.
Kuuden lisä Leo2L:n rakentamista vajaa vuosi sitten tietyllä tahoilla jo vähän suunniteltiinkin. Tiedä sitten, onko projekti lähtenyt liikkeelle.Monikohan suomalainen joki on niin kovapohjainen että siellä voi vapautuneesti snorklailla panssarivaunulla? En tiedä minkä nimenomaisen ojan panssarijoukot aikovat Leguaneillaan ylittää mutta suunnilleen kaikissa maailman maissa ne on arvioitu jokseenkin välttämättömiksi psv:n kavereiksi.
Rohkenin siis olettaa että BLG-60 tullaan mekanisoiduissa tst-osastoissa korvaamaan kourallisella Leo2L-vaunuja. 4-6 uuden siltavaunun hankintauutista siis odottelen. Arvaan ettei moottoroitujen tst-osastojen siltavaunuja enää korvata vaan siellä jatketaan auringonlaskuun 55-alustoilla.
Yhtäkkiä kun vertaa julkisista niin näyttäisi että toinen on Lada ja toinen Mersu. Eli ei paljon yhteistä.
Kerropa vielä tiivistetysti tärkeimmät erot Lisan ja JETS:n välillä niin saadaan selville kumpi niistä on se Mercedez.
Itse näkisin, että enemmänkin meillä on ongelmia viedä se TJ-/ILMATJ-partio sellaiseen paikkaan, että se voi johtaa JDAM- ja JASSM-tulta CAT1-tarkkuudella
Ja kuinkahan vekotin päivittää paikkansa auringosta ja tähdistä, kun välillä kelit on sellaisia, ettei kumpiakaan näy viikkoihin?
No nyt on! Neutronitähdet ja pilvikerroksen läpi näkevä lämppäri kannettavassa vekottimessa.
Miksi tämä ei olisi mahdollista? Tai hyödyllistä? Karttaruudun tyhjentämiseen meillä on jo sitäpaitsi toimitusväline.No nyt on! Neutronitähdet ja pilvikerroksen läpi näkevä lämppäri kannettavassa vekottimessa. Juuri tätä tarvitsemme heti kun karttaruutupommit ja losseihin sijoitettavat NEMO-kontit on saatu täysmääräisesti palveluskäyttöön.