Ja olihan meillä oma 122 K 60, aikansa modernein kenttätykki, joka oli juuri tullut palveluskäyttöön ennen 122 H 63:n hankintaa. 122 K 60 oli ylivertainen monilta ominaisuuksiltaan, kuten 26,7 km kantamaltaan, ainoana huonona puolena oli PV:n suunnittelema hylsy, joka satunnaisesti tuotti jumeja (tämä olisi varmaankin korjattu muutoskorjaamalla 0-sarja, ja muuttamalla hylsyn ja panoskammion mittoja jatkosarjoissa tai sitten olisi siirrytty käyttämään irtopanoslaukausta ja Broadwellin rengasta tiivistämässä, jos lisätuotantoa olisi tullut).
Se hävisi 122 H 63:lle hintansa vuoksi, koska Neuvostoliitto tarjosi jälkimmäisiä osittain tavaravaihtona, mikä oli erityisen suopeaa (mutta NL:n taka-ajatuksena oli varmaankin kampittaa sitä, että Suomeen olisi syntynyt laajan mittakaavan tykkiteollisuutta; NL:n proxynä toiminut SKDL:hän yritti muutenkin kampittaa Tampellaa minkä kerkesi).