Simulaattoreissa sentään pyritään simuloimaan todellisuutta, näissä sotapeleissä ei yritetä edes sitätäkään.
Oletko nyt ihan varma?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Simulaattoreissa sentään pyritään simuloimaan todellisuutta, näissä sotapeleissä ei yritetä edes sitätäkään.
Herätys.Oletko nyt ihan varma?
Olen aivan varma.Oletko nyt ihan varma?
En tiedä oliko tarkoitus kommentoida aiempaa viestiäni, mutta simulaattoriharjoituksella en tarkoittanut kyllä näitä. Toivottavasti realistia simulaattoreita on olemassa - jos ei olisi, sellaiseen kannattaisia satsata määrärahoja ja kehitystyötä. Leikkikalut on leikkimistä varten.Simuloituja esimerkkejä
30mm konetykki vs PKT on aika selkeä. Jopa KPVTllä tekee tuskaa tuhota maalia ja se on 14.5×114mm.
Harvemmin näissä räiskintäpeleissä näkee edes tuulen vaikutusta ammukkseen, tai luodin putoamaa kauemmas ammuttaessa tai luodin ylimenoa jos läheltä tähtää päähän(eipä juuri säädellä tähtäimiä etäisyyden mukaan) tai, että osumien teholla olisi mitään eroa etäisyydestä riippuen. Yleensä riittää, että tähtäin risti on kohteen päällä ja aina osuu hajoaman(sekään ei koske ekaa laukausta, joka ase on yhtä tarkka ekalla kudilla ja osuu just sinne mihin tähtäin näyttää) puitteissa ja osuma sattuu yhtä paljon ammuit sitten metristä tai kilometsistä. Tässä oli vasta muutamia esimerkkejä.
Olen kyllä pelannut ja pelailen vieläkin, mutta Kuten jo aikaisemmin kirjoitin:Ehkä sun kokemukset johtuvat siitä että ole pelannut moderneja, realistisia pelejä. Bullet drop on ollut pitkän aikaa, samoin tuulta on simuloitu useammassa modernissa tuotteessa. Älä aliarvioi.
Simuloituja esimerkkejä
30mm konetykki vs PKT on aika selkeä. Jopa KPVTllä tekee tuskaa tuhota maalia ja se on 14.5×114mm.
Voihan oikeassa elämässä sattua kaikenlaista kuten vaikkapa lentää helikopterilla vaikka vihollisen mekanisoidun joukon ylitse. Toki silloin kohti tulee paljon muutakin kuin kevyiden aseiden tulta. Mitä noihin @ctg jakamiin peli pätkiin tulee niin vähän sama olisi kun lähtisi "simuloimaan" taistelukenttää call of duty pelien pohjalta. Eihän ne simulaatioita ole ja pelikokemuksen säilyttämisen vuoksi niistä ei ole tarkoituksen mukaista edes sellaisia tehdä.Eka kysymys mikä minulla tulee mieleen, että "kuka perkele tulee kopukalla noin lähelle?" Siis oikeassa elämässä? Ei ainakaan siinä PV:n ITKK simulaattorissa tullut mitään noin lähelle.
tse taidat ennemminkin yliarvioida näitä pelien "simulaatioiden" pätevyyttä, kuin minä aliarvioida niitä.
Jos nuo pelit on noin realistisia niin sittenhän ei enää tarvita kasarmeja. Pojat istukoon kotona pelaamassa räiskintäpelejä sen puoli vuotta. Valto säästää valtavasti rahaa.
Eka kysymys mikä minulla tulee mieleen, että "kuka perkele tulee kopukalla noin lähelle?" Siis oikeassa elämässä? Ei ainakaan siinä PV:n ITKK simulaattorissa tullut mitään noin lähelle.
Tulenavaus tietää omaa kuolemaa.
Lähinnä kai näillä:Niinkö? Kerro minulle tilanne missä voi simuloida oikeaa materiaaliaa ja oikeaa tilannetta, oikeassa elämässä ja nähdä se oikeanlaisena ennenkuin sen kohtaa taistelukentällä?
Muna tietenkinJos et avaa tulta niin olet uhrina. Muna vai kana?
It-konekiväärit edustavat samaa aikakautta kuin Sergei ja Bofors, siihen aikaan kun helikopterin ja rynnäkkökoneen pääsensori oli silmä ja ammukset ohjaamattomia tykinammuksia, pommeja tai raketteja. Matsailu oli vähän tasaisempaa kun molemmat näki saman eikä toisella ollut tolkutonta kantama- tai tarkkuusetua. Nykyään, noh, tervetuloa 2000-luvulle. Suomalainen peitteinen maasto voi vähän auttaa vs. Lähi-idän piljaartipöytä, muttei kannata sen varaan liikoja laskea. Nykyään itkoilla voi olla merkitystä lähinnä jos taistelukopteri tai maataistelukone osuu sattumalta keskelle ryhmitystä havaitsematta sitä kauempaa, niin yksikön massamaisella tulituksella lyhyeltä matkalta voi olla mahdollisuuksia. Yksittäisellä konekiväärillä pitää olla jo raaputusarpavoittajan tsäkä että pääsee sellaiselle hollille mistä kopteria voi vaurioittaa.
Täytyy kyllä huomioida se, että helikopterit ja rynnäkkökoneet lentävät ennalta asetettuja tehtäviä jo tehtävää annettaessa havaittuun maaliin, ei niillä lennellä vapaan metsästyksen periaatteella noin vain kaikki näkyvissä olevat tuhoten, koska se on hyvin riskialtista omalle kalustolle. Eli siis, ampua kannattaa aina - jos on kohteena, se on viimeinen mahdollisuus selvitä hengissä, jos ei ole kohteena, niin se voi pelastaa kohteen ja saada kopterin tai rynnäkkökoneen perääntymään tai hyvällä tuurilla jopa tuhottua.Suomalainen peitteinen maasto voi vähän auttaa vs. Lähi-idän piljaartipöytä, muttei kannata sen varaan liikoja laskea. Nykyään itkoilla voi olla merkitystä lähinnä jos taistelukopteri tai maataistelukone osuu sattumalta keskelle ryhmitystä havaitsematta sitä kauempaa, niin yksikön massamaisella tulituksella lyhyeltä matkalta voi olla mahdollisuuksia. Yksittäisellä konekiväärillä pitää olla jo raaputusarpavoittajan tsäkä että pääsee sellaiselle hollille mistä kopteria voi vaurioittaa.
Ei ainakaan siinä PV:n ITKK simulaattorissa tullut mitään noin lähelle.
Muistan tuon simulaattorin. Yllättävän hyvä grafiikka oli vuonna 98.Mutta muutenhan sillä tiputettiin kopuja kuin savikiekkoja radalla.
8bittisen Nintendon duck hunt on lähin vastine tuolle PV.n "simulle"
Mutta kyllähän niiden olemassaolo pakottaa edes vähän varomaan.