Miten voi olla, että kuljetus Venäjälle onnistuu, jos mukamas kuljetus on menossa kolmanteen maahan? Mikä helvetin aivopieru tämä on ja keneltä? Tietenkin kauppasaarron pitäisi tarkoittaa, että MITÄÄN saarronalaista ei mene RAJAN YLI KYSEISEEN MAAHAN, ei sen pitäisi merkitä yhtään mitään, mitä sillä siellä tehdään vai jatkaako vain matkaa eteenpäin! Vai voiko Pohjois-Koreakin tilata vaikka suoraan jenkeiltä F-16 hävittäjiä ja raketinheittimiä ynnä muuta, kunhan vaan ilmoitetaan, että "Joo ei me näitä oteta nää menee vaan meidän kautta tonne kolmanteen maahan"? Ihanko oikeasti voi? Jos ei voi, niin miksi ryssä voi?Ylen MOT tehnyt hyvän artikkelin siitä, kuinka Suomen kautta salakuljetetaan venäjälle pakotteiden kohteina olevia uusia autoja. Kikka on perinteinen "kuljetus kazakstaniin", mistä täällä on kirjoitettu jo yli vuoden ajan.
Edit: Pakko pelkästä kiukusta ottaa yhden, ehkä paremman esimerkin: Voinko minä kävellä poliisiaseman tai varuskunnan läpi halutessani? Kun sieltä tulee joku pysäyttämään niin sanon vaan "toptop! En minä teidän varuskuntaan/poliisilaitokselle ole tulossa, kävelen vaan tästä läpi kato mun kaveri on tuolla toisella puolell!" Meneekö läpi? Miksi hitossa ei mene? Selittää tämä mulle? Pyytäkää, että joku bilesanna tai muu joka on noita väsännyt puolitoista vuotta selittäis.