Hassua, mutta kun Suomi liitettiin EU:n alaisuuteen ja itsenäisyytemme putosi alhaisemmalle tasolle kuin autonomiankaan aikana, ei kukaan noussut aseelliseen vastarintaan. Itsenäisyyden lakkauttamista pidettiin vain demokraattisesti valittujen päättäjien päätöksenä, jonka kanssa on osattava elää. Ukrainan tehdessä täsmälleen samaa (mitä se ei kyllä ole tekemässä mutta leikitään nyt tuolla ajatuksellasi), sitä pidetäänkin pätevänä perusteena aloittaa sisällissota. On se hassua tuo "demokratia" ja "sen noudattaminen" näköjään, kun joskus se on ok ja joskus se on niin väärin että pitää sisällissota aloittaa.
Minä en kykene näkemään tuossa valitettavasti mitään logiikkaa. Ukrainalaiset valitsivat päättäjänsä, päättäjät tekevät päätöksiä. Jos ei kansaa nappaa, äänestäkööt paremmin seuraavissa vaaleissa. Jos tuo ei kelpaa, kyseessä aseellinen kapina laillista yhteiskuntajärjestystä ja koko demokraattista periaatetta vastaan. Sitä mieltä minä olen. Ainakin olen loogisempi kuin hra baikal.
Siis meinaatko ihan tosissasi tota? Että kaveri, joka valtaan noustuaan lisää presidentin valtaoikeuksia itsevaltaisesti ja tekee käytännössä päätöksiä oman perseensä parhaaksi ja Venäjän etujen mukaisesti pitäisi jättää husaamaan kunnes seuraavat vaalit ehkä joskus järjestetään? Mitä saatanan Pravdan Parhaat-nauhaa sä oikein kuuntelet öisin nukkuessasi? Jos Ukrainan systeemi ei olisi Lume-Demokratia, olisi tilanne toki vähän toisenlainen.
Minkä takia sisäministeriö on tyytynyt tähän asti lähinnä puuhastelemaan sen väkivaltaisimmalla, uniformuun sonnustautuvalla huligaanilaumalla opposition riveihin pesiytyneitä skinejä ja jalkapallofanaatikkoja vastaan?
Kenties itsevaltaisen hallinnon pakkokeinoilta puuttuu oman väen tuki...
Armeija on ukrainassa kansan puolella tai vähintään pesee kätensä jutusta, koostuuhan se vielä tällä hetkellä viimeisestä varusmiessukupolvesta. Nykyaikana on vaikea enää löytää perusempatiaan kykenevää puoliammattilaista, joka suostuu tuhoamaan tavallisia ihmisiä kaduilleen. Sama ilmiö nähtiin Jugoslavian hajoamisen aikaan kun keskushallinto yritti räpiköidä itsenäistymispyrkimyksiä vastaan. Asevelvollisia ei vaan nappaa maanmiesten kurmottaminen, mikä on itseasiassa yksi tärkeimmistä syistä oman systeemimme kannatukselleni. Kun armeijan omistaa kansa, ei sillä voi tehdä tyhmyyksiä noin vain.
Pahoittelen aggressiivisuuttani, mutta tästä ignorantista kommentista nousi niin valtava Fallos päähän että oli ihan pakko purkaa tuntoja.
Ei ole tuolla asenteella ihme, että omassa maassamme äänestäjien rektaalia levitetään ihan surutta, kun jengi on noin aivopesty palvomaan esivaltaa.
Pyydän huomioimaan, etten ole kumminkaan mikään anarkistinen salaliittoteoreetikko, vaan etenkin Ukrainan tilanne on minulle sydämenasia. Jonkin verran Itä-Euroopassa liikkuneena olen saanut kertakaikkiaan tarpeekseni tuosta kuvottavasta eliitin puuhastelusta ja ryöstökapitalismista, enkä voi sietää sitä, että kun kerrankin joku näistä kansoista päättää pistää touhulle pisteen, suolletaan vapaasta maailmasta tälläisiä aivottomuuksia pihalle.
Ne ovat ihan oikeita ihmisiä, jotka tuolla kärsivät! Eivät eläimiä, vaan ihmisiä. Jos he esimerkiksi vaikuttavat kieroilta, suosittelen kokeilemaan läpimätää yhteiskuntajärjestelmää muutaman sukupolven ajan ja katsomaan kuinka korkea onkaan oma moraalinsa, kun on käytännössä jääty muusta maailmasta vuosikymmeniä jälkeen ja kaikki katsovat sua kieroon.