ido59
Majuri
Bradley lempipuuhassaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jenkit ovat kyllä tämän asian aina ymmärtäneet. Ilman polttoaineita ei toimi yksinkertaisesti mikään. Kyllä tämä oli melkoinen hirttonaru sakuille aikanaan, kun se polttoainepuoli sakkasi. Sinällään taidokasta (yrittää) katkaista yksi rysyjen talouden elämänlanka.Kukahan tämän shakkisiirron on suunnitellut? Puree paremmin kuin suora sota tai pakotteet.
Ihan huomiona noihin öljynjalostamoihin. Jonkun tislauskolonnin korjauksessa ei ole kyse mistään hi-techistä vaan ihan normaalista konepajatyöstä. Se pitää vaan taas paria kokoon. Suurempia ongelmia voi tulla, jos on kyse jostakin tietystä prosessointi osasta, sen katalyytistä tai vastavasta kompressorista tms. Tuolla kukaan ei vaadi rikitöntä dieseliä. Jotain ongelmia voi tulla länsiautojen kanssa, jos se diesel on kovin heikkolaatuista mutta ureoiden tai NOXien perään tuolla ei kukaan kysele, jos se kärry muuten kukkuu ja kulkee niin kaikki on OK. Joku vanha rysytankki taas tomii millä tahansa löpöllä, joka ei sakkaudu toiminta lämpötiloissa. Yleensä joku noin -5 °C samepiste ei ole minkään laatuinen ongelma dieselpolttoaineissa. Sorry.
Ihan huomiona noihin öljynjalostamoihin. Jonkun tislauskolonnin korjauksessa ei ole kyse mistään hi-techistä vaan ihan normaalista konepajatyöstä. Se pitää vaan taas paria kokoon. Suurempia ongelmia voi tulla, jos on kyse jostakin tietystä prosessointi osasta, sen katalyytistä tai vastavasta kompressorista tms. Tuolla kukaan ei vaadi rikitöntä dieseliä. Jotain ongelmia voi tulla länsiautojen kanssa, jos se diesel on kovin heikkolaatuista mutta ureoiden tai NOXien perään tuolla ei kukaan kysele, jos se kärry muuten kukkuu ja kulkee niin kaikki on OK. Joku vanha rysytankki taas tomii millä tahansa löpöllä, joka ei sakkaudu toiminta lämpötiloissa. Yleensä joku noin -5 °C samepiste ei ole minkään laatuinen ongelma dieselpolttoaineissa. Sorry.
Onko noita vehkeitä yks per iso jalostamo vai useampi?
Ajan takaa sitä, että jos yksi drone osuu ison jalostamon vakuumitislauskolonniin niin onko se automaattisesti koko tuotanto seis vai tulee "vain" vähemmän tuotantoa?
Länsimaiden ryssille tekemät kolonnit eivät ole mitään patarautaa (NL aikaiset varmaankin ovat), aivan eri materiaaleista ne on tehty ainakin 250 asteen yläpuolinen osa ja siltä osin kestämään suunniteltu. Niitä ei korjata hitsaamalla siihen kylkeen jotain muuta terästä. Lisäksi kaikki instrumentointi 100 m sisällä on mennyt eikä osia ole, meinaatko että Siemensin tai Honeywellin systeemi lähtee napista käyntiin kun Igor on parsinut sen miten kuten kasaan ja painaa start.
Nythän se nähdään miten korjaaminen toimii, mutta on Ukrainalle paljon helpompaa saada ne uudelleen vaikkapa toisesta kohtaan rikki juuri ennen kuin laitos uudelleen starttaa kuin venäläisillä niitä korjailla. Se elokuussa ensimmäisen kerran siipeensä saanut ja nyt toisen kerran rikottu on tuosta hyvä esimerkki.
Täällä puhutaan paljon iskujen vaikutuksista jalosteiden tuotantomääriin ja määrien putoamisen vaikutuksesta moskovan sisäiseen toimintaan. Toistan itseäni taas ja seuraan Joe Blogs:ia (Youtube) joka taasen seuraa lukuja vienti ja tuonti tilastoissa. Hän arvioi että öljynjalostusteollisuuden heikkenemisen taloudellinen menetys olisi tällä hetkellä luokkaa 75M$ per päivä ja siitä ylöspäin. Tuo arvio vaihtelee musta eri jaksojen välillä (ylöspäin) ja huippuarvio menee aika paljon korkeammalle (150M$). Joka tapauksessa takaisinmaksuaika Ukrainan pitkän matkan drone investoinneille on kyllä aika lyhyt, ruohonleikkuukonemiehelle pitäisi antaa kansantalouden Nobel palkinto. Niin vaikka tislaus kolonnien korjausaika olisi lyhyempi mitä täällä arvioidaan.
Miten twitter näkee jalostamoiskun:
Miten Yle raportoi iskun:
Katso liite: 95258
Venäläislähteet: Ukraina tehnyt lennokki-iskun öljynjalostamoon Krasnodarissa, yksi kuollut
Venäläislähteet: Ukraina tehnyt lennokki-iskun öljynjalostamoon Krasnodarissa, yksi kuollutyle.fi