MAGA-siiven petturin ehdotus lakipakettiin. Säälittävää viivytystä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joo, Hetzer ja jotkut WW2 venäläiset SPG:t tuosta tuli mieleen. Nyt vaan kattopeltipanssarilla.museo kuva
Jalostussuhde diese-pensa välillä riippuu siitä mitä jalostusprosessiin syötetään. Jos yhtäkkiä pensaa tuleekin enemmän mutta diiselin määrä ei nouse niin jossain on vaihdettu uralssista espoon. Kevyt espo sisältää enemmän pensiinin osia. Tämä pitäisi näkyä vientitilastoista, eli onko espo:n vienti pienentynyt.Taas on keskiviikko joten Stanimir Dobrev jakaa Rosstatin datan viime viikon bensiinin ja dieselin tuotantomäärästä:
Russian gasoline production the week of 1st-7th of April jumped considerably to 845 900 tons and diesel production stayed low at 1 594 100 tons.
In 2023 during the week of 10th-16th of April gasoline production was 839 300 tons and diesel production was 1 755 500 tons.
Katso liite: 96601
Katso liite: 96602
Gasoline prices for Ai-92 rose slightly from 50,67 rubles to 50,79 rubles per liter. For Ai-95 also rose slightly from 55,41 rubles to 55,56 rubles and for Ai-98 prices rose from 68,91 rubles to 69,06 rubles.
It seems that some of the measures to push the refineries further into producing more gasoline are having an effect and maintenance season isn't for another 3 weeks. This was partially without Nizhny Novgorod's refinery and fully without Orsk's refinery.
We have less data on the other refineries and in what state they are. But certainly this week they produced more gasoline than the market consumed.
Link to last week's data: LINKKI
-
Bensiinin osalta käyrä osoittaa rajusti ylöspäin, mutta dieselin osalta vain lievästi edeltänyttä viikkoa parempi tulos.
Onko osa jalostamoista saatu korjattua? Vai onko tässä tehty muita "taikatemppuja"?
Dobrev kirjoitti aikaisemmin että ryssä olisi pohtinut bensiinin laatuvaatimusten lieventämistä eli sallitaan huonompi laatu, jotta voidaan nostaa tuotantomäärää. Etsin sen ketjun ja linkitän tähän hetken kuluttua.
-
Tässä data pidemmältä aikaväliltä kuvaajan muodossa:
Katso liite: 96603
Katso liite: 96604
Katso liite: 96605
Merkitsin näihin kuvaajiin punaisella ne aikavälit jolloin Dobrev arvioi vuosihuoltojen vaikuttaneen viikkotuotantomääriin. Kuvaajien muoto kertonee siitä että osa kapasiteetista on ollut pois käytöstä tai käytetty vain osittain eli helppo uskoa hänen arvionsa.
Merkitsin vihreällä sen ajan jolloin arvioin Ukrainan droneiskujen vaikuttaneen viikkotuotantoon, 22.1.2024 alkaen eli viikko 4 olisi ensimmäinen viikko jolloin droneilla on voinut olla vaikutusta - olipa se pienimuotoista tai ei.
-
MUOKKAUS: Dobrev kirjoitti ryssän vaihtoehdoista 14.4.2024 julkaistussa ketjussaan:
Russian oil companies have started reducing the production of aromatic hydrocarbons and redirecting it towards gasoline production which has already impacted the production of toluene.
https://www.kommersant.ru/doc/6636195
Additionally they're considering lowering eco standards and restarting the use of harmful but effective additives to raise the octane rating of gasoline. When it comes to toluene in 2023 Russian production stood at 320 000 tons and consumption at 310 000 tons.
Of these 200 000 tons were used to blend it with gasoline with the average share being around 0,5% toluene in gasoline. The largest producers were the refineries in Omsk (60k tons),Ufa (90k tons),Yaroslav (40k tons),Perm (30k tons)and Salavat (25k tons).
Toluene is not used as an octane raiser in Russia and is along with other aromatic compounds, enters the fuel as part of the reformate. The main additive used as octane rating raiser is methyl tert-butyl ether which accounts for no more than 10% of gasoline.
However toluene doesn't make sense to be used as an additive to gasoline for more than a short time and during shortages as due to the small volume of production you quickly get a shortage and it becomes a lot more expensive to be used in gasoline.
But there is still the option to shift from Euro-5 gasoline where the aromatics content is 35% to Euro-3 gasoline where the content is 42%. This would increase gasoline production by 10% which may offset the impact of refinery shutdowns.
-
HUOM: ei ole selvää, onko mitään näistä toimepiteistä otettu käyttöön eli ei tietoa, selittävätkö nämä miksi viime viikon tuotantomäärä on niin selvästi suurempi kuin sitä edeltävällä viikolla (varsinkin bensiinin osalta).
Käytännössä siellä oli useampi republikaani kulisseissa uhannut allekirjoittaa tuon aiemmin Senaatissa hyväksytystä paketista tehdyn discharge petitionin, jolloin se tulee äänestykseen, joten Johnson päätti pelastaa kasvonsa, lopettaa vitkuttelun ja laittaa tämän pakettinsa eteenpäin (vaikka se on käytännössä sama kuin tuon Senaatin lakipaketti, jotain pieniä viilauksia lukuunottamatta).Mike Johnsonin kommentit miksi avustuspaketti etenee kongressissa.
"Good morning everyone from the Russian Volunteer Corps / RDK!
Once again I appeal to those who constantly find excuses for themselves, who say that “The war has nothing to do with him,” who think that he is far from politics and nothing depends on him alone...
Stop finding those same excuses for yourself, stop feeling sorry for yourself and pretending that this doesn’t concern you at all!
Now the voice of every dissenter is important to us!
Only Together, shoulder to shoulder, with a sword in our hands, We can get rid of the chains and shackles of the Kremlin system!
We fight for our children to have freedom and choice!
Glory to Ukraine!
Glory to the heroes!
Glory to RDK!
Veikkaan että ovat vain vaihtaneet Euro 3, kuten Antares aiemmin vinkkasi:Jalostussuhde diese-pensa välillä riippuu siitä mitä jalostusprosessiin syötetään. Jos yhtäkkiä pensaa tuleekin enemmän mutta diiselin määrä ei nouse niin jossain on vaihdettu uralssista espoon. Kevyt espo sisältää enemmän pensiinin osia. Tämä pitäisi näkyä vientitilastoista, eli onko espo:n vienti pienentynyt.
Erilaisten tietojen mukaan ryssällä on öljyjalostamoiden kentillä paljonkin neukkulanaikaisia lohkoja. Noita ei ole paljoakaan käytetty kun tuotteen laatu on mitä sattuu. Nyt pakon edessä ne voidaan ottaa taas mukaan prosessiin mutta sitten saadaan vaihtelevan laatuista menovettä. Tosin tuo kelpaa varmasti näihin Neuvostoliiton aikaisiin moottoreihin mitä armeija käyttää.
Joten oma veikkaus on että muutama parempi jalostamo on vaihtanut espoon ja lisäksi osassa jalostamoja on otettu käyttöön lisäkapasiteettia vanhan neukkuraudan muodossa. Tämä ratkaisu ei ole ongelmaton, eli nyt on sitten normi ja paskalaatuista menovettä jakelussa. Lisäksi se espo pitää rahdata jalostamoille.
Selittäkääs mulle: Miten voi olla, että terroristijärjestön tekemä lentokonetörmäys toimistorakennukseen on Artikla 5:n arvoinen juttu, mutta vieraan valtion tekemä pommi-isku Naton sotilastukikohtaan ei ole?Alkaa pikkuhiljaa ryssän paska levitä kun lilliputteli yrittää sitä sivell jokapaikkaan:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010368528.html
Eli tuhopoltot ja pommi-iskut on ihan ok länsimaita vastaan ryssien mielestä. Kyllä tämä eskaloituu ihan ryssien toimesta tekee tai ei tee mitään.
Tolueenin tuotanto on laskenut. Tolueeni on TNT:n se jälkimmäinen T. Eli bensan saatavuuden takaaminen on uhka räjähdetuotannolle? Toki tolueenilla on paljon muitakin käyttökohteita joista voi karsia ensin. Mutta pienistä puroista...Veikkaan että ovat vain vaihtaneet Euro 3, kuten Antares aiemmin vinkkasi:
"But there is still the option to shift from Euro-5 gasoline where the aromatics content is 35% to Euro-3 gasoline where the content is 42%. This would increase gasoline production by 10% which may offset the impact of refinery shutdowns."
Siitä sitten käyttäjät saa omat mausteensa myöhemmin:
"8/ "When one of the 'experts' say that we have few cars with Euro-6 fuel, he is deeply mistaken. We have a lot with Euro-5 and quite a few with Euro-6. Well, we probably have nowhere to go, we'll have to drive, but we will have to prepare for not the most pleasant times."
9/ A Skoda repair specialist says that "most likely, there will be problems with burnout of pistons, valves and other elements. The fuel will burn poorly, continue to burn in the exhaust manifold, and the temperature there will be significantly higher than it should be.
10/ "All catalysers may burn out, causing the lambda probe to read incorrect readings that will go to the engine control unit. And then it goes in a circle – errors, unstable functioning, and so on."
-> ladojen kysyntä kasvaa
KoskaSelittäkääs mulle: Miten voi olla, että terroristijärjestön tekemä lentokonetörmäys toimistorakennukseen on Artikla 5:n arvoinen juttu, mutta vieraan valtion tekemä pommi-isku Naton sotilastukikohtaan ei ole?
Edit: ryssälle annetaan aivan liikaa anteeksi kaikesta sen tekemästä rötöstelystä. Olisi jo korkea aika laittaa sille stoppi.
Mike Johnsonin kommentit miksi avustuspaketti etenee kongressissa.
Hiukan uskoa veli nyt. Republikaaneissa näyttäisi olevan onneksi jonkin sortin orastava itsereflektio käynnissä:Tahtoisi niin kovasti uskoa, mutta kaiken tapahtuneen jälkeen uskon vasta jos ja kun Bidenin nimi on paperissä.
Tää on kyllä hurjaa. Nazizyzzä on jo sodassa meidän kanssa, mutta me ei sitä vaan ymmärretä..
Ukrainassakin on valitettavan iso osuus ryssämielisiä, onneksi se porukka pienenee huimaa vauhtia.Outo lintu tämä ukrainalaissyntyinen kongressiedustaja. Haluaa ilmeisesti välttämättä muuttaa paketin sisällöstä pakolaisuuteen liittyvää osiota. Myös aikaisemmin vastusti pakettia jollain verukkeella.. olikohan rajakysymys.