Ukrainan konflikti/sota

Tähän johtaa rakkaus Putleriin ja Ukrainan hyökkäys, nauttikoot nyt kunnolla! 😁 Valeria Novodvorskaja, rohkein ja älykkäin nainen, joka edustaa venäläistä harvaanlukuista parhaimistoa, oli kun selvännäkijä, olisko tästä yli 15 v, kun yhdessä kirjoituksessa varoitti tsekisteja hyökkämästä Ukrainaan. Hän sanoi suoraan, että se on sellainen maa, että sen päälle hyökkäys voi olla kohtalokas.

Maidan:

Ensinnä anteeksi, jos minun kirjoituksista välittyy ukrainalaisia väheksyvä sointi. Minulle on selvää, että venäjä hyökkäsi Ukrainaan. 3.5 vuotta sotaa sotilasvaltiota vastaan ei ole ollut leikkiä. Minä olen vähäisellä panostuksella auttanut Ukrainaa. Ja autan vastakin. Ja sotapakolaisille sanon tervetuloa. Olen vilpittömästi niiden ihmisten puolella.

🇺🇸🇺🇦 Yhdysvallat on hyväksynyt 3350 ERAM-ohjuksen myynnin Ukrainalle, joiden kantama on 241–450 km, kertoo WSJ. Ohjukset toimitetaan Ukrainan asevoimille kuuden viikon sisällä Pentagonin hyväksynnästä. Paketin arvo on 850 miljoonaa dollaria, ja suurin osa kustannuksista katetaan Euroopan liittolaisten toimesta.

"Mahdollisesti kyseessä on uusi ammus, joka on suunniteltu erityisesti Ukrainan tarpeisiin taistelukentällä. Sen kehittäminen alkoi jo heinäkuussa 2024, kuten 'Militarist' tuolloin kirjoitti."

Tämän ammuksen teknisissä vaatimuksissa mainittiin kantama yli 400 km, taistelukärjen paino 250 kg, nopeus 200 m/s (720 km/h), ja CEP-arvo (tarkkuus) 10 metriä. Keskeiset vaatimukset olivat kuitenkin edullisuus ja mahdollisuus laajamittaiseen tuotantoon.

WSJ:n mukaan näiden ohjusten toimitus voi johtaa ATACMS- ja Storm Shadow -ohjusten käytön kiellon poistamiseen Venäjän territorioon kohdistuvissa iskuissa. Tämä kielto on ollut voimassa kevään lopusta lähtien.

"Kuvassa on Boeingin kehittämä PJDAM-prototyyppi, jolla on samankaltaisia ominaisuuksia, mutta miltä ukrainalainen ERAM näyttää, sitä emme vielä tiedä."

**INSIDER UA @ToBeOr_Official**

Käyttökielto ryssän maaperälle, yllättyneet?

Onneksi Ukrainalla on omaa tuotantoa joilla tuhota ryssän jalostamoita.

Back