Ukrainan konflikti/sota

Onko tuo joku kansallispuku, eli tae isanmaallisuudesta?
 
Tietääkseni tuo ei pidä paikkaansa. Muistaakseni Ranskalaiset myyvät vastaavia polttoainesauvoja. Ja sitä paitsi, jos putler alkaisi tuollaisia temppuja tekemään, niin ensinnäkään siitä polttoaineesta ei putte kavereineen saisi maksua. Eikä kovin pian maailmalta löytyisi muitakaan asiakkaita ryssän tuotteille.
Ruotsalaiset kans myy näitä polttoainesauvoja jotka sopii itäblokin reaktorihin (ei hajuakaan minkä takiä näitä siellä on kehitetty kun kerta eivät sovi länsimaisiin reaktoreihin jolle sama firma tuottaa polttoainesauvoja) ovat jo aikaisemmin näitä myyneet exporttina tietääkseni ei vielä Ukrainaan.
 
Ruotsalaiset kans myy näitä polttoainesauvoja jotka sopii itäblokin reaktorihin (ei hajuakaan minkä takiä näitä siellä on kehitetty kun kerta eivät sovi länsimaisiin reaktoreihin jolle sama firma tuottaa polttoainesauvoja) ovat jo aikaisemmin näitä myyneet exporttina tietääkseni ei vielä Ukrainaan.
Westinghouse toimittaa polttoainetta (Ruotsissa valmistettua), muistelen että olen jostain lukenut jotta sovitusta kuudesta erästä olisi osa jo toimittettu.
https://www.kyivpost.com/ukraine-po...six-batches-nuclear-fuel-energoatom-2017.html
 
Juu taitaa olla vanha ABB polttoainethdas Västeråsissa. Näköjään jo 2008 myyny polttoainetta Ukrainaan.
Vuosiluku ei ole mikaan sattuma, Taman jalkeen
In 2004-2005 mass protests lasting for two months - the Orange Revolution - helped bring to power pro-Western President Viktor Yushchenko, who defeated his rival Viktor Yanukovych in a repeat run-off election.
Venajahan kiristi otettaan, kunnes sai masinoitua Yanukovichin valtaan, seireeni laulut talousliitosta ja halvasta energiasta sen jalkeen, ja kun se ei tehonnut, niin taas uudestaan nyrkkia poytaan (ja vahan enemmankin)
 
Ruotsalaiset kans myy näitä polttoainesauvoja jotka sopii itäblokin reaktorihin (ei hajuakaan minkä takiä näitä siellä on kehitetty kun kerta eivät sovi länsimaisiin reaktoreihin jolle sama firma tuottaa polttoainesauvoja) ovat jo aikaisemmin näitä myyneet exporttina tietääkseni ei vielä Ukrainaan.


Alalla liikkuu isot rahat ja kilpailijoita on vähän.

Siitä huolimatta tämä westinghouse meni konkurssiin ja arevalla pyyhkii huonosti (sattuneesta syystä):eek:

Westinghouse Bankruptcy Shakes The Nuclear World
https://www.forbes.com/sites/jamesc...ruptcy-shakes-the-nuclear-world/#4d921e072688


U.S. nuclear firm Westinghouse sees end to bankruptcy proceedings in 2018
https://www.google.fi/amp/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1BQ1MG

truction of new plants and technical cooperation.


U.S. Nuclear Setback Is a Boon to Russia, China
https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-03-30/u-s-nuclear-setback-is-a-boon-to-russia-china

"U.S. effort to get Eastern European countries to buy U.S. rather than Russian fuel, and leaves state-controlled Russian and Chinese companies the dominant suppliers in the huge global market for nuclear technology"

"but Westinghouse's problems with cost overruns and delays were known even before it filed for Chapter 11. Europe has been forced to recognize a market reality"

Ukraine's embrace of Westinghouse as its primary fuel supplier -- it has a contract with the U.S. company until 2020 -- now looks questionable, and it's unlikely that the Pittsburgh firm will get many contracts to build new reactors while it's sorting out its many problems. Areva, the French nuclear power operator, is also unsteady: Its major shareholder, the French government, has just agreed to bail it out through a 5 billion euro ($5.3 billion) capital injection.






 
Joo toi westinghouse menee konkkaa mut polttoainetuitanto jatkuu Västeråsissa siitä huolimatta. Westinghousing ongelmana on ollut uusien reaktoreiden myöhästyminen etc. Muussa toiminnassa löytyy vielä voittoa kuten tuo polttoaineen tuotanto.

Epäilisin että alkuperäismyynissä westinghousille on laadittu samanthyppisiä määritelmiä kuin Kockumsin myynti Saksaan aikoinaan elikkä "omistavat" Västeråsin tehtaan.
 
the French government, has just agreed to bail it out through a 5 billion euro
Atomi-Anne ihan nayttava mimmi, mutta fuskasivatko metalliseoksissa vai oliko kyseessa aidon virheen jalkikateinen peittely? Varmaan jalkimmainen?
- lahettaako Suomi laskua? Vai maksetaanko, niinkuin sotavelat ja sitten sotakorvaukset, hammasta kiristaen, mutta nurisematta?
 
Linkitin eräälle keskustelukanavalle tuon jokin aika sitten nvuutisten tekemän videon ( "naton takii by puolustusministeri niinistö") ja sanoin sen olevan ns. maanpuolustustahtoa nostattavaa materiaalia kun Suomi maalataan punaiseksi venäjän kylkeen ja v**ttuillaan armeijan olevan larppausta ja jenkkiyhteistyön olevan paha asia. Lopputuloksena eräs supisuomalainen henkilö lähti maalaamaan kuvaa siitä kuinka toimivaa naapurin "viestintästrategia" onkaan aiheesta ollut, allaolevan keskustelulokin ohella henkilö kertoo olevansa erittäin neutraali aiheeseen liittyen. Toisaalta samalla linkitetään surutta venäläispropagandaa, käytetään whataboutismia todisteena ja syytetään kaikesta yhdysvaltoja ja niiden tukemaa natsihallintoa aiheuttajana ukrainan kriisille. Itselleni tuli lähinnä yllätyksenä että ns. traditionaalisesta venäläissfääristä ulkopuolella oleva suomalainen voi näin vahvasti mennä tähän itänaapurin todisteluun mukaan.

[13:25] <Henkilö 1> Minä, copy-pastea, kun et ollu kanavalla.
[13:26] <Henkilö 1> -> https://pastebin.com/*******
[13:38] <Minä> [09:40:42] <Henkilö 1> TL;DR - jenkit anto ryssille ultimatiumin, johon ryssät oli ilmottanut jo aikoja sitten reagoivansa Krimin haltuunotolla. Kyse oli siitä, että Ukrainassa jenkkijohtosesti kaapatiin valta venäjämieliseltä halinnolta, jenkkimieliseks
[13:38] <Minä> aika tiukkaa värikynää
[13:41] <Minä> ja värikynällä tarkotan siis sitä täysin paskapuhetta olevaa venäjän propagoimaa tarinaa siitä että ne oli jotenki pakotettu mihinkään sotatoimiin tai että yhdysvallat olis siellä tehny jotain kaappausta
[13:46] <Minä> + ton tukikohtakartan (https://3.bp.blogspot.com/-gwCXwhcE...0/russia-wants-war-us-bases-sarcastic-map.jpg) kuvakaappaaminen jo viimeistään kertoo minkä puolen tässä asiassa on ennalta valittu
[13:47] <Minä> ensinnäkin noi aasiassa olevat tukikohdat ei oo naton vaan jenkkien ja esim. eteläkorean tukikohdalle on aika vitun selkee syy minkä takia se siellä on, ja se ei oo venäjä
[13:47] <Minä> enkä edes tiedä mitä tolla serbian päällä olevalla megatähdellä halutaan tarkottaa
[13:48] <Minä> mutta venäjävastanen natotukikohta se ei todellakaan oo
[13:51] <Henkilö 1> en tiedä, oli vaan ekoja hittejä hakusanalla "nato bases around russia" tmv.
[13:52] <Henkilö 1> Mun mielestä sulla on puoli valittu - ei mulla. Mä oon sveitsi. Lähinnä altavastaajan kantaa koitan aina näyttää ihmisille sen takia, että "ei tää nyt ihan niin yksinkertaista kuitenkaan ole".
[13:52] <Henkilö 1> Ei sen takia, että se olis yhtään sen enemmän oikeassa.
[13:52] <Henkilö 1> nato = jenkit, kun Venäjästä puhutaan
[13:53] <Henkilö 1> Ei kukaan sanonut, että "pakotettu sotatoimiin"
[13:53] <Minä> ei se kyllä yksinkertaista ole mutta noi artikkelivalinnat ja argumentit on ihan suoraan itänaapurin suusta tullu aikoinaan, samaa luokkaa ku sanois että ukrainalainen su-25 se oli mikä malesialaiskoneen tiputti
[13:53] <Henkilö 1> Vaan, että oli täysin tiedossa että näin tullaan tekemään, jos jenkit koittaa handlata ukrainassa vallankaappauksen venäjämielisestä länsimieliseks
[13:54] <Henkilö 1> ja se oli taas täysin jenkkien tiedossa ja -> täysin suunniteltua plänäystä yhtä kaikki
[13:54] <Minä> paitsi ettei siellä ollu mitään jenkkien propagoimaa vallankaappausta
[13:54] <Henkilö 1> :D
[13:54] <Henkilö 1> Ja tähän oot päätynyt miten? :)
[13:55] <Minä> ihan koko paskaa seuraamalla ja puolisen tusinaa kaveria asuu alueella joiden kanssa pelailen välillä
[13:55] <Minä> sen lisäks oon opiskeluaikoina ihan kirjottanu aiheesta opintotöitä
[13:55] <Minä> sis. turvallisuuden kurssilla
[13:55] <Henkilö 1> Nyt veikkaan, että mitä tahansa mitä asiasta linkkaan - on automaattisesti venäjäpropagandaa - lähteestä riippumatta.
[13:55] <Minä> ei ole, mutta noi em. on
[13:55] <Henkilö 1> Mulla oli yks tuttu vuodenpäivät Donbassissa duunissa mediahommissa.
[13:56] <Henkilö 1> https://www.globalresearch.ca/what-americas-coup-in-ukraine-did/5581520
[13:56] <Henkilö 1> Tämä?
[13:56] <Henkilö 1> Tai tämä¨?
[13:56] <Henkilö 1> http://www.washingtonsblog.com/2014...verthrow-yanukovych-blatant-coup-history.html
[13:57] <Minä> toi koko vallankaappauskeissihän lähti siitä että siellä oli vaalit jossa käytännössä mitattiin haluaako ukraina lähteä erinäisiin eu:n talousjärjestelmiin mukaan vs. haluaako se pysyä itäjärjestelmissä ja venäjän kauppa-alueessa
[13:58] <Henkilö 1> Tai nää rähinää lietsovat tarkka-ampujat, mitkä ammuskellut kaikkia vaan jotta saadaan bensaa kiukaalle?
[13:58] <Henkilö 1>
[14:00] <Minä> kuka tuttu oli donbassissa ja kenen mediahommia se siellä teki
[14:00] <Henkilö 1> Ukrainassa kerkes olemaan länsimielinen hallitus, minkä jälkeen taas äänestettiin valtaan venäjämielinen. Sitä ei jenkeissä hyvällä katottu ja siitä alko.
[14:01] <Henkilö 1> Täällä -> https://dninews.com/
[14:01] <Minä> juuh
[14:06] <Minä> ootko siis anus putkosen kavereita
[14:07] <Minä> toihan oli sen ja bäckmanin alottama projekti
[14:10] <Henkilö 1> En oo missään tekemisissä. Tää Jarmo on intistä tupakaveri sieltä 15v takaa ja Facebook-kaverina. Näyttää kaikenlaisesta new age-shitistä lämpeevän tänä päivänä, mitä pidän (yllätys yllätys) absoluuttisena huuhaana.
[14:10] <Henkilö 1> En tiedä Putkosia tai Bäckmania muuta ku mitä pääuutisissa o nähny juttuja silloin tällöin. Niitäki tulee seurattua niin vähän, ettei mitään käryä missä nyt mennään.
[14:10] <Minä> http://vartiopaikalla.blogspot.fi/2017/10/janus-putkonen-and-doni-news.html
[14:10] <Henkilö 1> Oliks tää tuttu?
[14:10] <Henkilö 1>
[14:10] <Minä> https://dninews.com/?q=content/about-us
[14:11] <Minä> DONi News & Press director is Finnish chief editor, Janus Putkonen.
[14:11] <Henkilö 1> Tämä on hyvä tietää, ei ollu mitään käryä.
[14:11] <Henkilö 1> enkä siis oo ikinä koko saitilta mitään lukenu
[14:12] <Minä> juu ei noita paljoa tue luettua ellei oo jo ns. noissa piireissä
[14:12] <Minä> mutta toi on ihan suora bäckmanin ja janus putkosen propagandatuutti joka maksetaan ja jota johdetaan venäjältä
[14:13] <Henkilö 1> Mä ajattelen ulkopolitiikasta, erityisesti suurvaltojen ulkopolitiikasta, niin että se on pelkkää kulissien takana tapahtuvaa shakkia, missä kaikki on sallittua. Punnitaan vaan hyötyjä ja haittoja.
[14:13] <Henkilö 1> Valtapeliä. Ja se on mun mielestä ihan ymmärrettävää, enkä lähe sitä tuomitsemaan.
[14:14] <Henkilö 1> Aina vaan fiksua tutkia kaikkien puolien motiiveja ja näkemyksiä.
[14:15] <Henkilö 1> Jengi mitä inhoan: Erdogan / turkkilaiset munapäät. Uskovaiset fanaatikot, oli ne sitten kreationisteja, muslimeita tai mitä tahansa siltä väliltä. Ja uusliberaalit, ahneet kusipäät, jotka vuosi toisensa jälkeen jauhaa siitä kuinka "vapaa kauppa on kaikille hyvä" ja epätasa-arvo hieno asia.
[14:16] <Henkilö 1> Poliittisesti lähimpänä järjestönä ois varmaan diem25, mutta senkään toimintaa en oo seurannu.
[14:17] <Henkilö 1> ah, lisätään vielä Israelin ajama politiikka inhokkilistalle.
[14:18] <Henkilö 1> https://www.globalresearch.ca/washi...ed-a-deal-in-support-of-regime-change/5429142
[14:21] <Minä> https://rationalwiki.org/wiki/Globalresearch
[14:21] <Minä> https://en.wikipedia.org/wiki/Michel_Chossudovsky
[14:22] <Minä> The Centre for Research on Globalization promotes a variety of conspiracy theories and falsehoods.[4][18][5][19][20][21][22] According to PolitiFact, the Centre "has advanced specious conspiracy theories on topics like 9/11, vaccines and global warming."[5] Foreign Policy notes that the Centre "sells books and videos that 'expose' how the September 11 terrorist attacks were 'most likely a special covert action' to 'further the goals of corporate globalization.'"[19] A 2010 study categorized the website as a source of anti-vaccine misinformation.[20] The Atlantic Council's Digital Forensic Research Lab described it as "pro-Putin and anti-NATO".[23] The Centre has promoted the Irish slavery myth, which prompted a letter by more than 80 scholars debunking the myth
[14:22] <Minä> alhaalla rullattuna myös näkee että k. artikkelin on kirjottanu sputnik
[14:23] <Minä> https://sputniknews.com/analysis/201502021017649839/
[14:23] <Minä> Russia’s relations with the West deteriorated sharply in 2014, following Crimea’s reunification with Russia and the start of the ongoing military conflict in Ukraine. The United States and its allies accused Moscow of interfering in Ukraine’s internal affairs and imposed several rounds of economic sanctions, targeting Russia’s energy, banking and military sectors, as well as several high-ranking individuals.
[14:23] <Minä> The original source of this article is Sputnik News
[14:23] <Minä> Copyright © Sputnik, Sputnik News, 2015
[14:23] <Henkilö 1> jep, niin on. Kysymys kuuluukin, että miten paljon mistäkin datasta (lähteestä riippumatta) on validoitavissa.
[14:23] <Henkilö 1> Jos samalla logiikalla leikkaa pois kaiken median, mikä on jenkkirahotteista, niin mitä jää?
[14:24] <Minä> ei nyt lähetä sille whataboutismitielle vaan voidaan ihan suoraan miettiä onko toi artikkeli validi vai ei
[14:24] <Henkilö 1> wut
[14:25] <Henkilö 1> Paljon on dataa tarjolla, mikä viittaa siihen, että jenkeillä on ollu selkeästi kädet sopassa.
[14:25] <Minä> on varmasti
[14:25] <Henkilö 1>
- Nuland-Pyatt leaked phone conversation
[14:25] <Minä> ja kun ne tulee sputniknews tasosesta artikkelista joka kopsataan ufosivustolle jota rahottaa venäläinen poppoo
[14:25] <Minä> ni voidaan kysyä kuinka validi se on
[14:26] <Henkilö 1> Minä, sanoit ettei jenkeillä ollu tekemistä ukrainan vallanvaihdossa
[14:26] <Minä> onhan esim. tuosta malesian su-25 pudottajasta kanssa tusinoittain artikkeleja ja dataa
[14:26] <Minä> juurikin samoilla sivuilla
[14:26] <Minä> esim tosta artikkelista jo sanavalinnat vähä särähtää korvaan
[14:26] <Minä> "Washington knows it and knows that they must either compromise, start genuine negotiations with Moscow and separatists, or escalate support for the Nazi regime by supplying it with arms. This would lead to major escalation of the conflict – at this point we cannot rule out that Obama will opt of this," Sobell insisted.
[14:26] <Henkilö 1> anna olla, ei mitään väliä.
[14:27] <Henkilö 1> Tota Nuland-Pyatt -puhelua voit kommentoida kyllä. :p
[14:27] <Minä> en anna koska linkitit noita globalresearch-juttuja useamman kappaleen
[14:28] <Minä> onko se sun mielestä ihan validi tiedonlähde vai ei
[14:28] <Henkilö 1> Tai tota 2013 U
[14:29] <Minä> toisaalta ku linkkaat mielestäni suoraa sputnik/globalresearch-tasosta venäläispropagandaa joko tahallisesti tai sitä tiedostamatta sekä kerrot kaverin olleen doni newssissä "mediahenkilönä" ni voit veikkaa hälyttääkö mulla tutka täällä vai ei
[14:30] <Henkilö 1> mä en validoi dataa lähteen perusteella enkä ajattele mitään yksittäistä asiaa sillä että tämä on nyt absoluuttisen oikeassa tai absoluuttisen väärässä. Vaikka olis mimmosesta propagandasta kyse, niin kiinnostavaa on selvittää että miksi se on propagandaa, miksi tämmönen uutinen on tehty ymv.
[14:30] <Minä> eli noi globalresearch-jutut ei oo sun mielestä propagandaa ja allekirjotat olevas samaa mieltä siitä että yhdysvallat tukee natsihallintoa ukrainassa kuten toi em. linkkaamas artikkeli sanoo
[14:31] <Henkilö 1> en tiedä, ei kiinnosta. ajattelen, että kaikki on propagandaa, pl. kova tiede.
[14:31] <Minä> eli ei kiinnosta mutta linkit oli valmiina tiedossa pistettäväks
[14:31] <Henkilö 1> niin, googletin sekunnissa ja löin mitä vaan osu silmille.
[14:31] <Henkilö 1> Kun totesit, ettei jenkeillä oo mitään tekemistä ollut asian kanssa.
[14:31] <Henkilö 1> Jos joku lähteistä on täyttä paskaa, unohda se.
[14:32] <Henkilö 1> Valitaan ne, mitkä on varteenotettavia.
[14:32] <Henkilö 1> Ja katotaan saadaanko sieltä pilkottua asiaa osiin
[14:33] <Henkilö 1> en koita syyttää ketään, vaan oppia
[14:33] <Henkilö 1> Olis täysin eri asia liputtaa venäjän puolesta
[14:33] <Henkilö 1> en tee niin, en missään nimessä
[14:34] <Henkilö 1> Tätä false flagiahan se ulkopolitiikka kuitenkin on.
 
Lansimaisia Ukrainaan ja venalaisia ja kazakhstanilaisia Syyriaan?

Se, etta Eufratilla ei syntynyt kunnon raisketta perustuu johonkin, toistaiseksi pimitettyyn sopimukseen. Joka on laajempi kuin Syyria+Irak
- oliskohan talla jotain tekemista sen kanssa, etta S. Arabia on alkanut ajamaan ihan omaa linjaa
- tosin Jared K kavi siella kaantymassa? No, eihan kaikista yksityiskohdista valttamatta paasta sopimukseen
 
Toisaalta samalla linkitetään surutta venäläispropagandaa, käytetään whataboutismia todisteena ja syytetään kaikesta yhdysvaltoja ja niiden tukemaa natsihallintoa aiheuttajana ukrainan kriisille. Itselleni tuli lähinnä yllätyksenä että ns. traditionaalisesta venäläissfääristä ulkopuolella oleva suomalainen voi näin vahvasti mennä tähän itänaapurin todisteluun mukaan.
Yhden YLE:n jornalistin kanssa ei voi puhua enää mistään, ei Ukrainan sodasta, ei Venäjän osuudesta siihen, ei varsinkaan putinista. Mies alkaa huutaa kun riivattu jo 30 sekunnin päästä "MUTTA TRUMP ON VASTA ÄÄLIÖ!!!"..ja ennen tätä haukkui Trumpia hitleriksi kymmenia kertoja heti kun sano että Venäjällä varsinkin nouseva fasismi. Vihan määrä joka tämä USA:n vihaaja kykenee on pelottava. Mutta viisareiden siirtelyä putinista Trumpiin salamanopeasti on niin posketonta ja kieroa, että olen sanonut hänelle että hänenlaiset myy maansa kommereille ja venäläiselle mafialle, lähettää vaimot ja koko suku siberiaan tai kenties teloittavat heitä itse ampumalla - pitäähän tollainen ylitsepursuava viha USA:n kohtaan kulminoitua johonkin.

Ihan turhaan argumentoida henelle ettei sota Ukrainassa ole Trumpin aloittamana.. ennen kun Trumpia valittiin, mies näki punaista USA:lle, syynä voinut olla joku viaton amerikkalainen elokuva. Sairasta vihansa hän selittää olevansa "pienen ihmisen puolella" ja sen että tuhansia pienia ihmisia kuolee ja invalidisoitu Putlerin tappoköskystä, hän sivuttaa yhdessä hetkessä, ihan kun hyppää yli epämieluisan aiheen, ja sitten heti alkaa vanha sama laulu "NO MUTTA TRUMP vasta uusi hitleri on".

Siinä YLE putikissa on outo porukkaa, tyhmiä ne eivät ole, mutta jotenkin tuntuu että jotkut heistä ovat aivopestyt pahemmin kun vanukansa Putinstanissa.
YLE:n zombeja tamperen yliopistossa - latentteja maapettureita.
 
Viimeksi muokattu:
Ukrainalainen parlamentaarikko Boris Babin vaatii että kaikki Ukrainan ja Venäjän välinen liikenne täytyy lakkauttaa, eli käytännössä kaikki maiden väliset maantiet ja rautatiet pitää sulkea maiden välisellä rajalla.

Babinin huoli johtuu siitä, että Ukraina menettää liikaa kansalaisiaan Venäjälle. Ukrainasta Venäjälle siirtyy vuosittain tuhansia yleensä parhaassa työiässä olevia ihmisiä. Venäjän ja Ukrainan välillä on melko iso tulo- ja elintasoero, mikä houkuttelee ukrainalaisia muuttamaan Venäjälle, etenkin kun molemmissa maissa puhutaan samaa kieltä.

Venäjä helpotti tänä vuonna kansalaisuuden myöntämistä Ukrainan kansalaisille, mikä on helpottanut ukrainalaisten muuttoa Venäjälle. Kiovassa tämä on tulkittu vihamieliseksi teoksi.

Babinin vaatimus voi olla hankala toteuttaa, sillä tuhansien ukrainalaisten toimeentulo on edelleen riippuvainen Venäjästä. Lisäksi ihmisissä varmasti aiheuttaisi suuttumusta se, että kansalaisten liikkumavapautta aletaan rajoittaa.
 
Ukrainalainen parlamentaarikko Boris Babin vaatii että kaikki Ukrainan ja Venäjän välinen liikenne täytyy lakkauttaa, eli käytännössä kaikki maiden väliset maantiet ja rautatiet pitää sulkea maiden välisellä rajalla.

Babinin huoli johtuu siitä, että Ukraina menettää liikaa kansalaisiaan Venäjälle. Ukrainasta Venäjälle siirtyy vuosittain tuhansia yleensä parhaassa työiässä olevia ihmisiä. Venäjän ja Ukrainan välillä on melko iso tulo- ja elintasoero, mikä houkuttelee ukrainalaisia muuttamaan Venäjälle, etenkin kun molemmissa maissa puhutaan samaa kieltä.

Venäjä helpotti tänä vuonna kansalaisuuden myöntämistä Ukrainan kansalaisille, mikä on helpottanut ukrainalaisten muuttoa Venäjälle. Kiovassa tämä on tulkittu vihamieliseksi teoksi.

Babinin vaatimus voi olla hankala toteuttaa, sillä tuhansien ukrainalaisten toimeentulo on edelleen riippuvainen Venäjästä. Lisäksi ihmisissä varmasti aiheuttaisi suuttumusta se, että kansalaisten liikkumavapautta aletaan rajoittaa.
b5eab4c065e2346bad148c958bff485eba0be293ee2be85a1185dd7d2328054c.jpg
 
Ukrainalainen parlamentaarikko Boris Babin vaatii että kaikki Ukrainan ja Venäjän välinen liikenne täytyy lakkauttaa, eli käytännössä kaikki maiden väliset maantiet ja rautatiet pitää sulkea maiden välisellä rajalla.

Hyvä ajatus.

Tuon voisi aloittaa vaikka niin että erilaiset panssaroidut ajoneuvot palaisivat Ukrainasta Venäjälle ja pysyisivät siellä. Ja kranaatti- ja ammuslastit samantien.

Myös Ukrainalle kuuluvalla Krimillä perseilevät venäläiset sotalaivat voisivat häipyä ja viedä mennessään niin paljon venäläisiä valloittajia kuin paattiin mahtuu.

Ja Venäjältä laittomasti Ukrainaan suuntautuvan tykistö- ja rakettitulenkin voisi lopettaa. Samalla UAV -liikenne kävisi tarpeettomaksi joten senkin voisi lopettaa.

Eikä Venäjältä Ukrainaan kohdistuvan tietoliikenteen raju rajaaminenkaan mikään huono idis olisi.

Tehtaiden raijaamisen Ukrainasta Venäjälle voisi myös lopettaa jos se olisi vielä kesken.

Mitäs vielä?
 
Hyvä ajatus.

Tuon voisi aloittaa vaikka niin että erilaiset panssaroidut ajoneuvot palaisivat Ukrainasta Venäjälle ja pysyisivät siellä. Ja kranaatti- ja ammuslastit samantien.

Myös Ukrainalle kuuluvalla Krimillä perseilevät venäläiset sotalaivat voisivat häipyä ja viedä mennessään niin paljon venäläisiä valloittajia kuin paattiin mahtuu.

Ja Venäjältä laittomasti Ukrainaan suuntautuvan tykistö- ja rakettitulenkin voisi lopettaa. Samalla UAV -liikenne kävisi tarpeettomaksi joten senkin voisi lopettaa.

Eikä Venäjältä Ukrainaan kohdistuvan tietoliikenteen raju rajaaminenkaan mikään huono idis olisi.

Tehtaiden raijaamisen Ukrainasta Venäjälle voisi myös lopettaa jos se olisi vielä kesken.

Mitäs vielä?
Babinin vaatimus koski Krimin ja Donbassin ulkopuolista Ukrainaa. Ukraina ja Venäjä ovat hyvin tiiviisti linkitetty toisiinsa maantie- ja rautatieverkostojen avulla.

Koska Krim kuuluu nykyisin Venäjälle eikä Ukraina kykene enää hallinnoimaan Donbassia, ei Ukrainalla ole niitä koskevissa asioissa sanansijaa.
 
Ukrainalainen parlamentaarikko Boris Babin vaatii että kaikki Ukrainan ja Venäjän välinen liikenne täytyy lakkauttaa, eli käytännössä kaikki maiden väliset maantiet ja rautatiet pitää sulkea maiden välisellä rajalla.

Babinin huoli johtuu siitä, että Ukraina menettää liikaa kansalaisiaan Venäjälle. Ukrainasta Venäjälle siirtyy vuosittain tuhansia yleensä parhaassa työiässä olevia ihmisiä. Venäjän ja Ukrainan välillä on melko iso tulo- ja elintasoero, mikä houkuttelee ukrainalaisia muuttamaan Venäjälle, etenkin kun molemmissa maissa puhutaan samaa kieltä.

Venäjä helpotti tänä vuonna kansalaisuuden myöntämistä Ukrainan kansalaisille, mikä on helpottanut ukrainalaisten muuttoa Venäjälle. Kiovassa tämä on tulkittu vihamieliseksi teoksi.

Babinin vaatimus voi olla hankala toteuttaa, sillä tuhansien ukrainalaisten toimeentulo on edelleen riippuvainen Venäjästä. Lisäksi ihmisissä varmasti aiheuttaisi suuttumusta se, että kansalaisten liikkumavapautta aletaan rajoittaa.
Niinhän se oli Berliinin muurikin suojaamassa itäberliiniläisiä läntiseltä maahanmuutolta. Siis virallisesti.
 
Niinhän se oli Berliinin muurikin suojaamassa itäberliiniläisiä läntiseltä maahanmuutolta. Siis virallisesti.
Niin, ja Babin haluaisi rakentaa uuden "Berliinin muurin" Ukrainan ja Venäjän välille, eli estää Ukrainan kansalaisia matkustamasta (ja muuttamasta) Venäjälle.

Taustalla on toki huoli siitä, että Ukraina menettää liikaa nuorta väestöään Venäjälle.
 
Tehtaiden raijaamisen Ukrainasta Venäjälle voisi myös lopettaa jos se olisi vielä kesken.
Niin, ohjusten rakettimoottorithan vietiin lopputuotteina suoraan P.Koreaan ja tehdas jatettiin paikoilleen (kapina-alueelle), jotta jaljet sotkettaisiin mahd. tehokkaasti
 
Back
Top