Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen tainnut aina siinä, mikä on lähin. Meinaan jatkossakin.Minä en ole koskaan tankannut Teboililla. Juuri tästä syystä.
USA haluaa alkaa itse myymään hyvään hintaan kaasua Eurooppaan. Tulee muuten melkoisen suolainen hinta kun sieltä laivataan kaasua tänne asti.
Halpa kaasu, vähän suvereniteettiä. Onko tuo mikään oikea hinta? (Tässä voi olla miina.)Ajatella, kuinka halvaksi halpa venalainen kaasu on osottautumassa?
Josko Ukraina kuitenkin itse päättää milloin se katsoo olevansa sodassa, eikö ?Meillä nössö pressa. Sitten kun Venäjä oikeasti alkaa sotimaan niin on kylmempää kyytiä luvassa kuin kylmässä sodassa. Siirrellään näköjään tarpeen vaatiessa tolppia.
Venäjä on yksi selitteisesti sodassa Ukrainan kanssa. Se miehittää suvereenin maan aluetta aseellisesti.
Lännen ehkä suurin ongelma on ollut sodan tunnistaminen ja ymmärtäminen.
Viesti @ 'Itämeren turvallisuustilanne'En usko. Lentää 1500 jalan tuntumassa (matalalla) ja pintavartioi Upinniemeä selvästikin.
Oli vähän aikakin. Ei sitä nyt noin vaan ajetuteta taisteluosastoja rajan yli ja huikata että rauhaa sitä tässä vaan turvataan..
Eikös Dornier olisi järkevämpi? Ja miksi pitää tunnistinta päällä?Juu tiedä sitten. Tuokin pyörii edelleenkin tuolla inkoon eteläpuolella. Learjethan suorittaa myös merivalvontaa.
Ei se laivalla rahtaus mitään maksa kun tilataan tarpeeksi. Toki myyjä sanelee hinnan milloin milläkin verukkeella.USA haluaa alkaa itse myymään hyvään hintaan kaasua Eurooppaan. Tulee muuten melkoisen suolainen hinta kun sieltä laivataan kaasua tänne asti.
Eikös Dornier olisi järkevämpi? Ja miksi pitää tunnistinta päällä?
Viesti @ 'Itämeren turvallisuustilanne'
https://maanpuolustus.net/threads/itämeren-turvallisuustilanne.7315/post-1082447
Siellä saa maalipussit reikiä 23-57mm haarukassa.Viesti @ 'Itämeren turvallisuustilanne'
https://maanpuolustus.net/threads/itämeren-turvallisuustilanne.7315/post-1082447
Kun katsoo kaluston määrää ja laatua joka on liikkeellä, vaikea uskoa että homma vihellettäisiin poikki. Tankit on jo rajapelloilla, niihin on maalattu naamiointi ja operaatiotunnukset ("Z"), niissä on lisäpolttoainesäiliöt, jne. Kaikki viittaisi siihen että vain lähtösignaalia odotellaan. Tuollaista väkeä ei voi pitää siellä pellolla kuin päiviä, koska polttoaine ja miehiston huolto. Kalustoa ei myöskään voi jättää paikoilleen odottamaan kesää, vaan se pitää siirtää takaisin varikolle. Ei tietenkään tekemätön paikka, mutta itse uskon että tässä haetaan ratkaisua paljon lyhyemmällä aikajänteellä, korkeintaan päiviä. Viikonloppuna ollaan kaikki viisaampia, tankit liikkuu johonkin joka tapauksessa siihen mennessä.Aloitushetken ennustus meni vuorokaudella pieleen, mutta jatketaas:
Todennäköisesti Venäjän tavoitteena on ottaa hallintaansa Donetskin ja Lukhanskin maakunnat kokonaisuudessaan ja saada maayhteys Krimin kannakselle joko hallintaansa tai ainakin tykistön ja ilmatorjunnan vaikutuksen alaiseksi. Todennäköisesti operaatio tullaan aloittamaan rasputitsa-kauden jälkeen kesäkuussa provosoimalla Ukrainan asevoimat yhteenottoon Venäjän joukkojen kanssa ja eskaloimalla konfliktia kunnes asevoimat ovat Dnieprin rannalla.
Rajalla on Dornier. Ilmavoimilla Learjet, Casa, Pilatus.Eikös Dornier olisi järkevämpi? Ja miksi pitää tunnistinta päällä?
Venäjä eikä Ukraina ei kumpikaan ole julistanut sotaa. Sodan julistaja voidaan juridisesti tulkita hyökkääjäksi. Lisäksi, jos Ukraina julistaa tuolla olevan sotatila, alkaa siellä vaikuttaa eri kaupan ja vakuutustoimen pykälät. (Suomi ei vie aseita sotaa käytiin maihin. Jne...)Josko Ukraina kuitenkin itse päättää milloin se katsoo olevansa sodassa, eikö ?