Ukrainan konflikti/sota

Ne elohopeaa sisältävät harppisaksan patruunat, olisivat helposti korvatavissa.

Tolkuton läjä (satoja miljoonia? miljardeja?) patruunoita eksoottisessa kaliberissa on helposti korvattavissa? On sanottu, että noiden vanhentuessa myös Suomen nykyinen RK-kalusto vanhenee. Ts. niillä mitä ilmeisimmin on kriittinen rooli PV:n sotavalmiudessa, koska RK-kaluston elinkaari on sidottu niiden vanhentumiseen.
 
Twitterissä ei ole muutakun paskaa. Myös Tiktok on samaa settiä.

Arabit ovat paljon parempia tekemään kunnon videoita sodasta ja sen tapahtumista. Ihan jäätävän huonoa materiaalia Venäjältä ja Ukrainalta näistä tilanteista.

Saisivat ottaa oppia.

Voisivat laittaa kunnon streamit tulille, eikä mitään viiden sekunnin ammuskelua helikoptereista tyhjyyteen.
No korjaapa tilanne ja lähde paikan päälle. Katsomme kaikki videosi.
 
Kyllä tuosta kuvasta selviää vaikka mitä. Sitä nyt ei kukaan väitä, etteikö kaikilla mailla voisi olla vanhempaa kalustoa, mutta tuo ryssien hylätty vaunu siihenkin on aivan järkyttävässä kunnossa. Kivasti missasit pointin ja rupesit nyt whatabout-heittelemään sivuttaen videon asiaa. Olin itse vaunupossu ja tuo vaunu on sellaisessa kunnossa että oksat pois.
t. uusi käyttäjä ensimmäisellä viestillä.

Istuin muhkuralla ja maalipinnassa vähän puutetta? Jäikö minulta vielä jotakin huomaamatta?
 
Jotenkin asiat ei nyt täsmää. Putin on yllättynyt Ukrainan vastarinnasta ja raivoaa bunkkerissaan, mutta joidenkin tietojen mukaan on käyttänyt vasta alle 1/3 joukoistaan hyökkäykseen? Mikä ihmeen strategia voi olla tällainen, että laitetaan joukot pieni osa kerrallaan hyökkäykseen ja näin pelataan puolustajan eduksi, kun kerran kaiken järjen mukaan pitäisi tavoitella nopeaa ja murskaavaa voittoa.

Jos laskivat ihan vituiksi koko operaation lähtökohdat. Ukrainan piti paskat housussa antautua heti kun ensimmäinen panssari ajaa rajapuomin nurin. Ja ukrainan fasismin ikeessä kärsivä kansa ottaa venäläiset avosylin vastaan vapauttajina. Päätteli ettei tarvitse panna liikkeelle kuin osa joukoista. No, korttitalo nimeltä Ukraina, jonka piti romahtaa taistelee yhä. Ja kansa tuntuu tarjoilevan vapauttajille lähinnä nikkeliä kukkien sijaan.
 
Kyllä tuosta kuvasta selviää vaikka mitä. Sitä nyt ei kukaan väitä, etteikö kaikilla mailla voisi olla vanhempaa kalustoa, mutta tuo ryssien hylätty vaunu siihenkin on aivan järkyttävässä kunnossa. Kivasti missasit pointin ja rupesit nyt whatabout-heittelemään sivuttaen videon asiaa. Olin itse vaunupossu ja tuo vaunu on sellaisessa kunnossa että oksat pois.
t. uusi käyttäjä ensimmäisellä viestillä.
No juurikin näin. :solthum:
 
Pakko kysyä. Jos Putin toteuttaisi pahimman vaihtoehdon ja pamauttaisi Ukrainassa taktisen ydinaseen, niin miten saaste leviäisi Suomeen?
Ennen tuollaista venäläiset muuttaisivat voimankäytön sääntöjä. Putler lienee määrännyt asevoimille, että siviilejä ja siviili-infraa ei saa tuhota. Kiovassakin näyttää olevan sähköt vielä käytössä. Jos lineaarisella kovennuksella mennään, niin siviili-infran tuhoaminen ja kaupunkien pommitus pitäisi aloittaa paljon ennen ydinaseita.

Taktinen ydinase ei kovin pahaa laskeumaa Suomessa aieuttane. Ainakin laskeuma olisi kertaluokkaa pienempi kuin Tsernobylin. Tuuensuuntia voi arvioida vaikka tuolta:
 
Putinin kosto tulee olemaan hirveä. Se on nolattu ja vaikea nähdä miten se tästä irrottautuisi kunnialla. Häviäjillä ei tule olemaan helppoa. Vähän huolestuttaa mihin se mies vielä pystyy jos oikein epätoivoiseksi menee.
Toivon mukaan viikon parin sisällä joku kenraali pistää pistoolin sen eteen pöydälle sanoen: "Menemme nyt ulos ja palaamme 10 minuutin päästä"
 
Voisiko olla, että Putin ympäröi itsensä jees-miehillä ja kukaan ei ole uskaltanut kertoa, että asevoimien uudistus ei oikeasti ole edennyt ja että täsmäaseita on 3-4 päivän kulutukselle
Tuo on diktaattorien ongelma.

Raportteja tulee sylin täydeltä, mutta kaikissa kirjoitetaan sitä mitä suuren johtajan oletetaan haluavan.

Sitten lopulta lähtevät hämmentyneinä kadulle kyselemään, ettäkö todellakin kansa ei minua rakastakaan. Aivan kuten Romaniassa 1989 jouluna. Ei rakastanut ei ...
 
No Polskithan vihaavat Venäläisiä koko sydämellään. Varmasti lämmittää heidän sydämiään jos heidän aseillaan pannaan vihulaisia multiin.
Samaa olen ymmärtänyt liettualaisista.
 
Back
Top