Ukrainan konflikti/sota

Livemap: UA sanoo, että etelässä vastahyökkäys on edennyt Tokmakin ohi. Jos pitää paikkansa, niin on vielä yli 150 km ennen kuin Mariupol on saarrettu. https://t.me/spravdi/867

Verda-43, Buran-30, anna koordinaatit, en kuullut. Verda-43 anna koordinaatit. Verda-43 en kuule, sano uudestaan. Bylina-42. 1-3-16. 1-3-16. Verda-43 sano uudestaan. :)
"Jaa, missä mää oon? Missä sää oot? Mää oon kännissä"

On muuten maailmalta loppuneet kaikki ne puheet, joissa Ukrainaa kehotettiin suomettumaan Putikan lemmikiksi. Ainoastaan varmaan Paavo Väyrynen tuota jaksaa toistella. Von der Leyen sanoi jo että Ukraina on tervetullut tulevaisuudessa unionin jäseneksi.
Jäsenyys on aselepoa vaille nakuteltu. EU tahtoo esiintyä tämän torjuntavoiton isänä ja saa sen minun puolestani tehdäkin.

Tämän totuuspohja? Puhuuko PV ja puolustusministeri paskaa?

Kyllä 100% paskaa. Jos hallitus päättää niin PV tottelee, olivat sotilaat mitä mieltä tahansa.

Tämä johtuu ainoastaan siitä että joko Vas tai SDP blokkaa aseavun hallituksessa, takaan sen. Puolustusministeri vaan on pistetty keksimään selitykset. Tietenkin PV:n lausunnon takana on hyvä piileskellä jos itse ei halua tehdä mitään.

Kyllä 100% paskaa. Jos hallitus päättää niin PV tottelee, olivat sotilaat mitä mieltä tahansa.

Tämä johtuu ainoastaan siitä että joko Vas tai SDP blokkaa aseavun hallituksessa, takaan sen. Puolustusministeri vaan on pistetty keksimään selitykset. Tietenkin PV:n lausunnon takana on hyvä piileskellä jos itse ei halua tehdä mitään.
Tämä selvä 🤭

Jos aseiden antamisen Ukrainaan esteenä on pelko omien varastojen riittävyydestä niin huolta voisi myös helpottaa. Kansainvälisten sopimusehtojen mukaisesti muuttunut tilanne on peruste sopimusosapuolelle yksipuolisesti irtautua sopimuksesta. Nyt todella tilanne on muuttunut.

Suomi voisi ilmoittaa irtautuneensa maamiinojen ja rypäleammusten kieltosopimuksesta. Kaikki ponnistelu korvaavista kyvykkyyksistä voidaan lopettaa ja nämä aseet vahvistavat puolustustamme merkittävästi.

Tämä lisääntyvä kyky tarkoittaa, että jostakin hyvästä kohtuu nopeasti korvattavissa olevasta aseistuksesta voidaan myös luopua Ukrainan hyväksi.

Joo, hieman on rupla tippunut.

unknown.png

Back