Taisi olla jo aiemmin hylätyn T80:n loppu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos länsi pistäisi tuonne vähän ilmatukea niin kolonnat tekisi U-käännöksen. Takaisin kotimaata kohti.Ne ei ole kaukana.
Siellä on Puolan yllä tankkereita, B-52:ia ja F-35:ia ainakin jatkuvasti.
Ne jotka ihmetteli, että miksi tuolla ei käytetä telamiinoja jne. niin vastaus on siviili autoilussa. Eli miinoittaminen vaatisi teiden sulkemista siviileiltä ettei satu vahinkoja. Drone/sinkohippa on osoittautunut yllättävänkin tehokkaaksi. Tykistön käyttöä vihollisen torjumiseen ei ole ainakaan mediassa juuri näkynyt. Mielestäni etelän suunnassa pitäisi olla enemmän hyvinliikkuvia kolonnojen kylkiin ja huoltoon iskeviä joukkoja.
Vaikka kuinka kunniakkaasti panisi hanttiin, niin jossakin vaiheessa voi tulla raja vastaan. Vaikka sitten 105. päivänä, mutta raja se on tässäkin sodassa.Ei tule. Nato ei aloita sotaa Ukrainan vuoksi. Mutta kaikkea muuta voi tehdä. Voi kuitenkin olla että ihan kuin talvisodassa Suomi teki rauhan omien intressien vuoksi niin Ukraina voi tehdä rauhan omien intressien vuoksi ja sekin pitää hyväksyä. Putlerin naamio on riisuttu joka tapauksessa.
Niin se on Venäjälläkin, usko pois.Vaikka kuinka kunniakkaasti panisi hanttiin, niin jossakin vaiheessa voi tulla raja vastaan. Vaikka sitten 105. päivänä, mutta raja se on tässäkin sodassa.
Aamupäivällä postasin Kiovan länsipuolella matkanneesta saattueesta Borodyankasta kohti E40 -maantietä. Näiden huoltoajoneuvojen kuskit eivät päässeet sinne asti. Heidät tapettiin paikallisten puolustusjoukkojen toimesta.
Taisteluosasto toikkaroinee siellä jossain. Perverssillä tavalla kiinnostaa tietää, miten tälle osastolle Gerasimovin doktriinin menossa käy.
Meinaatko? Jos teippaa valkoisen Z-kirjaimen kylkeen, niin kait sieltä ainakin löpöä tarjotaan?
---
Vitsit sikseen, noista Pantsireista. Toivottavasti brittien tai amerikkalaisten erikoisjoukoilla (joita tasan saletisti Ukrainassa tällä hetkellä on tarkkailijoina, osin tunnuksellisina, osin tunnuksettomina eli covert) - niin toivottavasti niillä on lavettikuljetus tilattuna.
Tuollainen Pantsir olisi kyllä makea kuskata Puolaan ja siitä eteenpäin laivalla analysoitavaksi ja purettavaksi.
Veikkaan pikemmin rypäleammuksia kuin tykistöä.
Irakin pojjaat pehmensi asfalttia kaasurengaspolttimella ja laittoi kaukolaukaistavat IED:t päällysteen alle.Eihän niitä miinoja tarvitse asettaa tielle kipattuun soramattoon. Niillähän voidaan kanavoida vihollisen liikettä muutoinkin, esim. estää koukkauksia peltojen ja puistoalueiden kautta. Siviilien ajelemat tieurat voi sitten asettaa tähysteisten aseiden (singot, IED:t ym.) tulen alle.
Näköjään nekin lyijyä tottelee sittenkin. Olikohan virhe Putinilta tuhlata nämä jätkät tähän väliin.
Irakin pojjaat pehmensi asfalttia kaasurengaspolttimella ja laittoi kaukolaukaistavat IED:t päällysteen alle.
Russia's invasion of Ukraine has destroyed a "large" part of its own space history, with reports now confirming the fate of an enormous aircraft that was originally built to transport Soviet space shuttles.
Once the world's largest flying machine by both wingspan and weight, the Antonov An-225 "Mriya" ("Dream") was parked in an open-air hangar undergoing repairs at Hostomel (or Gostomel) airport, located to the northwest of Ukraine's capital city of Kyiv, when Russia launched its attack against the country on Thursday (Feb. 24).
Four days later, the news came that the one-of-a-kind aircraft was no more.
The news followed a string of unconfirmed reports that the Mriya had come under fire by Russian helicopters in an attack against the airport on Friday. The chief pilot for Antonov Airlines, the air transportation division of the Antonov Company, confirmed the attack but said that the aircraft was still intact in a post he made on Facebook that same day.
"Hostomel airport now under Russian airborn [sic] forces," wrote Dmitry Antonov. "From the positive, Mriya is whole."
Later, Radio Liberty circulated on social media a photo, possibly taken by a drone, showing a fire rising from a hangar that appeared to match the known location of the AN-225. Aircraft enthusiasts shared marked up versions of the image, labeling what could be the Mriya's engines protruding out from the hangar.
Ukroboronprom, the state-owned defense corporation under which the Antonov Company operates, declared the AN-225 lost in a statement posted to its website on Sunday afternoon.
"Russia has targeted Mriya as a symbol of the capabilities of Ukrainian aviation," the statement read. "The occupiers destroyed the plane, but they will not be able to destroy our common dream. She will definitely be reborn."
"It is estimated that this will take more than $3 billion and more than five years. Our task is to ensure that these costs are covered by the Russian Federation, which caused intentional damage to Ukrainian aviation and the air cargo sector," the corporation's officials said.