Ukrainan konflikti/sota

Sauli on koulutukseltaan lakimies. Hän ei voi tehdä mitään NATO:on liittyssopimusta ennen kuin asia on mennyt eduskunnan läpi. Sen sijaan hän voi hakea Bidenilta lupauksen jenkkisuojasta Suomelle prosessin ajaksi.

On signaaleja... ja on signaaleja...


An insightful breakfast meeting with
@CIA
Director William Burns, who has a remarkable experience in diplomacy and negotiations with Russia.


FNA5M8LXMAYpleF (1).jpg
 
Lue nyt sinä mitä Putin on sanonut tilanteesta omasta näkökulmastaan viimeisen 18 vuoden aikana ja opettele asioita alkaen vaikka vuodesta 1996. Ja sitten kuuntele se puhe ennen hyökkäystä. Tule sitten puhumaan minulle jostain Falklandeista, laivojen upottamisista ja ballistisista kun edes ymmärtäisit alkeet mistä puhut.

Suoraan sanottuna, olen hiukan liian masentunut ja väsynyt tähän tilanteeseen viitsiäkseni leikkiä sinun trollipelejäsi.
Hyvin sanottu. Täällä ketjussa tuntuu joillakin menevän jatkuvasti halu vääntää tästä omia kuvioitaan. :salut:
 
Onko jollain jakaa jotain hyvää mediapankkia mihin on kasattu Venäjän puolelta kuvia viimeiseltä viikolta? Tosi vähän itse nähnyt kuvaa tai videota pahiksista kun ovat vielä hengissä/ei vangittuina, niin jäänyt lähinnä mieleen nuo nuoret varusmies-ikäiset ja gonahtaneimmat reserviläiset, joiden varustelu on ollut melkein huonompaa välillä kuin mitä venäläisillä oli Tsetsenian rähinöissä 20 vuotta sitten.
 
Ihan fiksu veto mielestäni, ei anneta Venäjälle pienintäkään syytä vetää Natoa tähän mukaan. Ryssijät saa provosoitua tuosta jos siltä tuntuu, mutta Natoa ei silti olla tuomassa tässä sen rajalle juri nyt vaikka asiaa miten siellä muuksi yritettäisiin vääntään. Jos tuosta provosoituvat ja jotenkin painostavat, jopa iskevät tänne, niin Natoa ei vedetä tähän mukaan, vaan Usa lyö silloin kapuloita rattaisiin vähintään massiivisella ase avulla, kenties muullakin jos tilanne sitä vaatii. Suomessa on se hyvä että kaikki on niin vimpan päälle yhteensopivaa ja koulutettua jo valmiiksi että tänne on todella helppo syöttää ammuksia ja asejärjestelmiä esim. kaukovaikuttamiseen -> ja ne saadaan suoraan linjaan osaaviin käsiin ja viiveettä hyökkääjän niskaan. + tietty kaikki muu tilanne kuva jne.

:solthum: :love: (y)
 
Hyvät lukijat ja kirjoittajat! Kirjoitan tähän ketjuun, koska täällä minulle annettiin bannit. Sain vuorokauden penalttia ja pyydän kaikilta anteeksi, joita olen loukannut. Itse koen, että kirjoitin totuuden omasta näkökulmasta. Virhe oli ehkä se, että lähdin verrannollisesti siimaleikkurilla kitkemään rikkaruohoja, mutta unohtui Nokiat omista jaloista ja kas napsahti.. Otin onkeeni jatkossa minulla on Nokiat jalassa.

Sitten asiaan. Suomen ja Ruotsin puolustusliitto napsahtaa ja taustalla On Yhdysvaltojen antama turvallisuustakuu.
 
Laitan tän nyt siltä varalta että joiltain on jäänyt tämä huomaamatta, mutta Ilta-Sanomat korjasi sitä enbusken twiitissä ollutta artikkelia:


"Otsikkoa ja tekstiä muokattu 4.3.2022 kello 22.46 Uutistoimisto Reuters raportoi aiemmin virheellisesti, että Biden sanoi Yhdysvaltojen olevan sitoutunut auttamaan Suomea puolustamaan itseään. Todellisuudessa Biden sanoi Yhdysvaltojen olevan sitoutunut auttamaan Ukrainaa puolustamaan itseään."

Eli perinteinen luu jäi käteen taas.
 
Natoon hakeminenhan ei ole käsittääkseni noin yksinkertainen juttu. Eikö se heidän omat sopimuksensa vaadi myös, että sillä on kansantuki takanaan? Mutta nyt, jos saadaan Bidenin kanssa sopimus niin eikös se ole hyvä juttu? Sillä sais vähän rauhaa hakemiseen. Koska jokainen Natomaahan voi antaa yksittäisenä valtiona antaa apua.
Sit teille, jotka ymmärrätte sodasta jotain, niin eikö tämä olis senki takia hyvä, koska Venäjä tietäis, että USA vois pyyhkiä myös Alaskan kautta.
 
Viha on oikein suunnattuna, erittäin toimiva elementti toiminnassa vihollista vastaan. Venäjä on menettänyt Ukrainan, sodan lopputuloksesta riippumatta. Jokainen kaatunut ukrainalainen ajaa maata kauemmas ryssän vallasta.

Propagandalla on rajansa, tuohon kipukohtaan lännen pitäisi nyt kaikin keinoin Venäjää vastaan iskeä.
 
Monen vuoden lukemisen jälkeen oli pakko rekisteröidä.
Tästä tulee mieleen Säkylän panssarintorjuntakomppanian marssilaulu:
Väinöläinen' kun vaunulla kun vaunulla jyrää,,
Korohoron miehellä hermo tekee tyrää,,
Vaunusta' pukkaa ruutii ja löpöö,,
Tähtää ja ammun ai' kun tekee höpöö,,
Iivana itkee ja panssari palaa,,
Meikää poika hyräilee sotilasvalaa..

Slava Ukraini!!!

PS. Oli pakko lukea sotilasvala, mitä on luvattu!

Kunnian ja omantuntoni kautta, aina!!!
 
Pieni mutta merkittävä ennakko tulevista tapahtumista. Vehnästä voi tulla maailmanlaajuinen pula ja se voi aiheuttaa levottomuuksia monin päin maailmaa.

Luulisi että Kiinaa kiinnostaisi tämä näkökulma. Ukraina on merkittävä maataloustuotteiden viejä heille.

@visegrad24
Hungary will issue a decree to ban all grain exports tonight
 
Sanokaas paremmin tietävät, että mikä tähän BUK-ohjusvaunuun on osuinut, ja että onko tämä Venäjän vaunu vai mahdollisesti jonkun muun pikselicamoineen?

Voisi olla että jokin täsmäpommi olisi osunut ylhäältäpäin tuohon rakettien päälle kuljetuksen aikana ja saanut aikaan pahaa jälkeä?
Katso liite: 57786
Tarkistettavana
 
Back
Top