Ukrainan konflikti/sota

Kyllä se on ollut aika selvää että Nato on olemassa suojelemaan niitä omia jäseniään, ei muita.

Tästä päätellen ilmeisesti sinä kuvittelet jotain muuta.
En minä ole väittänyt Naton suojelemisesta mitään, mutta joissakin maissa tuntuu olevan pettymys tuo mitä ensimmäisellä rivillä kirjoitat. Suomestakin kuului kommentteja että liittoutumia syntyy sitten jos kriisi lähestyy. Nyt nähtiin ettei sen varaan kannata laskea vaan hoitaa nämä liittoutumiset hyvissä ajoin.
 
Tämän ketjun mukaan UA kaappasi 30 tankin rekan jne. kolonnan. Venäläiset lähinnä meni pakoon.

Venäjää taitava voisi tätä tarkentaa, kommenteissa oli tuollaista.


Vielä muutama päivä sitten näitä olisi pitänyt propagandavideoina, mutta tämä taitaa olla totista totta. Venäläisiä ei kiinnosta taistella ja miksi vitussa kiinnostaisikaan.

Tuo video on niin tylysti pätkitty, haastattelija paikalla jne. Älkää uskoko tuon todenperäisyyteen.
 
En minä ole väittänyt Naton suojelemisesta mitään, mutta joissakin maissa tuntuu olevan pettymys tuo mitä ensimmäisellä rivillä kirjoitat.
No niinhän sinä itse kirjoitit, "nyt nähdään mitä naton suojelu käytännössä tarkoittaa". Kyllä se teksti ihan sinun käyttäjätunnuksilla tänne postattiin eikä minkään "muiden maalaisten" toimesta.
 
Eipä tuo taida tänäänkään tuolla Ukrainassa mikään lieventävä asianhaara olla.
Ei herranjestas mitä jaarittelua. Ukrainalaiset olivat Stalinin aikaan Neuvosto-Venäjän orjakansa jota näännytettiin ja tapettiin miljoonittain. Älä nyt yhtään siinä mistään "tänäänkään Ukrainassa lieventävistä asianhaaroista" tätä johonkin nykypäivän venäläisiin sotilaisiin yritä kääntää. :facepalm:
 
tupla samasta jutusta :)
 
nyt joutui kyllä hymyilemään ääneen...

...eli venäläiset olivat päättäneet siirtyä hissilllä toimistorakennuksen katolle ja kuinka ollakaan ukrainalaiset käänsivät hissien virrat pois päältä ja sinnehän ne jäi haistelemaan toistensa kainaloita! 🙃


Aikaisemmin ollut jo viitteitä, että ei mene ryssällä hissi aivan ylös asti. Tulkitsen tämän vahvistuksena.
 
Ei herranjestas mitä jaarittelua. Ukrainalaiset olivat Stalinin aikaan Neuvosto-Venäjän orjakansa jota näännytettiin ja tapettiin miljoonittain. Älä nyt yhtään siinä mistään "tänäänkään Ukrainassa lieventävistä asianhaaroista" tätä johonkin nykypäivän venäläisiin sotilaisiin yritä kääntää. :facepalm:
No, raattentielle tuhottu divisioona oli ukrainassa koottu ja tapetut sotilaat ukrainalaisia. On tuo siinä mielessä vähän korni vertailukohta minun mielestäni mutta miten vaan.
 
No niinhän sinä itse kirjoitit, "nyt nähdään mitä naton suojelu käytännössä tarkoittaa". Kyllä se teksti ihan sinun käyttäjätunnuksilla tänne postattiin eikä minkään "muiden maalaisten" toimesta.
Tarkoitin että Suomen lehdistössäkin oli vielä vähän ennen sodan alkua kommentteja että liittoutumia syntyy sitten jos kriisi uhkaa. Nyt viikon sisään on nähty meneekö tuki ajoissa tehtyjen sopimusten mukaan vai jollain muulla perusteella. Ulkomailla lisäksi varmasti monenlaisia käsityksiä asioista jotka on nyt sitten selvenneet.
 
Ei herranjestas mitä jaarittelua. Ukrainalaiset olivat Stalinin aikaan Neuvosto-Venäjän orjakansa jota näännytettiin ja tapettiin miljoonittain. Älä nyt yhtään siinä mistään "tänäänkään Ukrainassa lieventävistä asianhaaroista" tätä johonkin nykypäivän venäläisiin sotilaisiin yritä kääntää. :facepalm:
No juuri näin. Tuossa oli viestissä oli yleisesti Talvisodan hengestä kyse jota silloin aikoinaan näkyi kun valloittajia vastaan taisteltiin kovasti (otin tuon kuvan nyt mikä ensimmäisenä tuli vastaan; ei siihen pidä takertua, vastaavaa henkeä nähtiin ympäri-ämpäri rintamalohkoja). Joo, oli siellä ukrainalaisiakin - he olivat silloin orjakansaa joka oli Venäjän alaisuudessa Holodomorit sun muut kokeneena: nyt he eivät ole ja taistelevat kovasti että eivät joudu enää Venäjän alaiseksi. Siitä tässä oli kyse. :salut:
 
Back
Top