Ukrainan konflikti/sota

Nyt en löytänyt sitä ylen juttua siitä luutnantista. Oliko linkattu tänne?
En löytänyt googlaamalla mistään, jouduin avaamaan Areenan saadakseni hiljattain tekemäni viestin tietosisältöisesti oikeaan muotoon - siis kuinka suurta porukkaa sitä oikeasti johdettiinkaan?

Ja joo, en minäkään halua arvailla henkilöllisyyttä, toiminta-aluetta tai muutakaan ”diippii shittii”, etten vaaranna heidän operaatioturvallisuuttaan.
 
Venäläinen sotilas soittaa vaimolle
V: onko, niin, että ne jotka kieltäytyy, lähetetään taisteluun. Muut jäävät sinne.
S:en tiedä, sveta. Ei tästä tiedä enää mitään. Jotain listoja on
V: no onko varmuutta, ettei ne pistä teitä uudestaan sinne, kun ne teitä kusetti noin.
S: en tiedä. Hälyttävää on se, että me otettiin niin pahasti päihin. Ne veti meitä suoraan perseeseen koko tiellä.
V:aha
S: menin komentajan luo kysymään, miksi näin. Miksi pojat lähetettiin kuin teurastamoon. Hänen suhtautuminen asiaan oli sellaista... Pojat ei enää, minä en enää hänen kanssaan mene minnekään.
S: aseet on poistettuja(siis taseesta ja dokumenteista) eli niitä ei virallisesti ole enää. Ne on varmaan ne....
Kun aseet annettiin, kysyin miksi, mehän mennään vaan koulutukseen. Ne vain sanoi, ei hätää. Kun palaatte annatte takaisin. Ja täällä sitten, voi helvetti
Sitten ryhmityimme tähän kylään uudestaan ja vartioi me sitä
V: mikä kylän nimi on? Että edes tietäisin missä olet:
S:Borodjanka
S: vit un elukat. Vitun huoran penikat
V: siis teidät lähetettiin sinne poistettujen aseiden kanssa, joita ei ole missään dokumenteissa.
S: kai ne jossain on ainakin osa. Ne, jotenkin ne sumpli niin että... Meidät lähetettiin.. Vähän niinku
V: ammuttavaksi
S: niin
S: ajoneuvot ovat nekin taseesta poistettuja. Mutta sveta olen nyt varma. Kaikki pojista aikoo lähteä ja minä en aio jäädä tänne
 
Ei toivoakaan, Bayraktarilla maks kuorma 150kg ja utuinen muistikuva että tarvittava panostus tollaseen isoon 15m leveään 4-kaistaiseen siltaan luokka 10 kertaa suurempi.
EHKÄ jos siihen kaarisillan osuuteen osuisi just siihen teräskaareen niin vähempikin vois riittää.
Eihän sitä tarvitse periaatteessa kuin vaurioittaa sen verran että ryssä sen sitten itse paskoo ajamalla liian raskasta kalustoa yli.
 
Nyt on kovan luokan sotasaalis:

Borisobglesk EW ajoneuvo
Mitähän on mahtanut pataljoonankomentaja tuumata, kun on pojat menneet takaisin jalkapatikassa ja sanoneet, että jätettiin Bori sinne, ehjänä.

Olen eri mieltä twiitin väittämästä, että oli eka ryssän menettämä ko. laitos Ukrainan sodan aikana. Olin mielestäni jossain näkevinäni miten joku makkaranpaistomestari paiskoi polttopulloa kylkeen..
 
Mitähän on mahtanut pataljoonankomentaja tuumata, kun on pojat menneet takaisin jalkapatikassa ja sanoneet, että jätettiin Bori sinne, ehjänä.

Olen eri mieltä twiitin väittämästä, että oli eka ryssän menettämä ko. laitos Ukrainan sodan aikana. Olin mielestäni jossain näkevinäni miten joku makkaranpaistomestari paiskoi polttopulloa kylkeen..
Yksi oli hajonnut mutta ryssät kiskoivat sen talteen. Sitä viskottiin matkalla polttopulloilla.
 
Taitaa olla TOR-M1. Elektroniikka näköjään otettu talteen.
-Normaalisti kun vanja jättä vermeen niin kuvissa sitä vedetään ehjänä traktorin toimesta, luukkuja ei ole auki/rikki
-Tästä on suurin osa luukuista auki, eli pengottu mitäs täältä löytyy
-Joidenkin luukkujen takana näyttäisi olevan helpostikkin irtoavaa modulia yms, ei ole lähtenyt mukaan
-Pystyräkkikama on kelvannut
-Ohjuskasettiin murtauduttu sisälle leikkaamalla sisempi suoja auki, yksi ohjaus otettu mukaan

Ettei vain olisi käynyt niin että tuolta lähti mukaan vaunu-ohjus datalinkin prosessointiosat, komentoverkon datalinkin prosessointiosat ja tutkan dataprosessoinnin osat.

Kuskin etulasissa on muuten komea luodinreikä, oisko ammuttu jollain antimateriakivärillä. IT-vaunun paikka havaittu ja laitettu erikoisryhmä asialle? Jonkun kokoelmasta puuttunut juuri tämän tyypin tietoa?
 
Minä en usko tuohon kyybersotapaskaan sitten vähääkään. Miltei joka ilta on telkkarissa joku Hyppönen selittämässä näistä kyyberhyökkäyksistä ja kun oikein kuuntelee niin ei se puhu kuin puutaheinää. Näyttää noissa ryssien sotavehkeissä olevan jos minkälaista monitoria ja nippeliä eli siellä sitä elektoniikkaa on. Miksei nää vitun kyybersotilaat näitä sitten lamauta. Kysyn vaan!
 
Ukrainalaisten kannattaisi jättää tonnikalapurkkeja jälkeensä. Tonnikalaa (risiini)öjyssä.
Luulisi tuonkin jonkin säännön mukaan olevan kiellettyä ja vähintäänkin epäeettistä. Kyse on kuitenkin perustarpeesta.

Sen sijaan metanoliviina voisi toimia. Esimerkiksi jätettynä ryssälle jäämässä olevien alueiden kauppoihin, mistä niitä ei tietenkään ryssä varastaisi.
 
Back
Top