Venäläinen sotilas soittaa vaimolle
V: onko, niin, että ne jotka kieltäytyy, lähetetään taisteluun. Muut jäävät sinne.
S:en tiedä, sveta. Ei tästä tiedä enää mitään. Jotain listoja on
V: no onko varmuutta, ettei ne pistä teitä uudestaan sinne, kun ne teitä kusetti noin.
S: en tiedä. Hälyttävää on se, että me otettiin niin pahasti päihin. Ne veti meitä suoraan perseeseen koko tiellä.
V:aha
S: menin komentajan luo kysymään, miksi näin. Miksi pojat lähetettiin kuin teurastamoon. Hänen suhtautuminen asiaan oli sellaista... Pojat ei enää, minä en enää hänen kanssaan mene minnekään.
S: aseet on poistettuja(siis taseesta ja dokumenteista) eli niitä ei virallisesti ole enää. Ne on varmaan ne....
Kun aseet annettiin, kysyin miksi, mehän mennään vaan koulutukseen. Ne vain sanoi, ei hätää. Kun palaatte annatte takaisin. Ja täällä sitten, voi helvetti
Sitten ryhmityimme tähän kylään uudestaan ja vartioi me sitä
V: mikä kylän nimi on? Että edes tietäisin missä olet:
S:Borodjanka
S: vit un elukat. Vitun huoran penikat
V: siis teidät lähetettiin sinne poistettujen aseiden kanssa, joita ei ole missään dokumenteissa.
S: kai ne jossain on ainakin osa. Ne, jotenkin ne sumpli niin että... Meidät lähetettiin.. Vähän niinku
V: ammuttavaksi
S: niin
S: ajoneuvot ovat nekin taseesta poistettuja. Mutta sveta olen nyt varma. Kaikki pojista aikoo lähteä ja minä en aio jäädä tänne