Ukrainan konflikti/sota

“and it is better to ‘improve’ the pilot’s parachute a little before departure. Because a dead pilot won’t tell anyone anything.”
Nyt on kyllä Ukrainalaisilla brutaalia PSYOPSia käynnissä :ROFLMAO:. Kai se Venäläisenkin lentäjän koulutus kestää ja maksaa, ettei niitä kannata huvikseen omien toimesta murhailla.

Xi oli jo huolissaan aikaisemman "kaveruuden" aiheuttamasta mainehaitasta Kiinalle, joten vaikea uskoa Putinin tukemista aseellisesti. Toisaalta maailmassa on tällä hetkellä kaikki niin sekaisin ettei mikään ole mahdotonta.
Toisaalta sisäinen kyynikkoni sanoo, että Kiina näkee tässä hyvän mahdollisuuden horjuttaa Jenkkejä ja länttä pidemmällä aikavälillä pidentämällä "erikoisoperaation" kestoa hamaan tulevaisuuteen. Toisaalta ovat kuitenkin sen verran kiinni lännessä taloudellisesti, että toivon ja uskon, että sanovat pyyntöön kohteliaasti "нет, спасибо". Toisaalta, mitäpä minä mistään mitään tiedän. Toisaalta...😃

Pahoin pelkään, että osa ulkomaalaisista vapaaehtoisista on mennyt Ukrainaan sen takia, että pääsee elvistelemään maastopuvussa ase kädessä ja postaamaan selfieitä instagramiin, että kaikki näkee, kuinka kova kaveri on kyseessä. Myös joku suomalainen oli tällaisia kuvia postannut twitterissä.

Miksi ylipäätään pitää korostaa itseään ja tviitata koko maailmalle, että nyt sitä ollaan Ukrainassa taistelemassa? Kai sillä haetaan jotain arvostusta, jota ei muuten ole elämässään saanut?

Ymmärrän, että haluaa ottaa kuvia muistoksi ikimuistoiselta reissulta, mutta voisiko ne vaikka postata nettiin tyyliin vuoden päästä, kun koko sota on ohi? Vai onko niin, että silloin ei tule enää niin paljoa tykkäyksiä kuville?
En vähättelisi sitä kuvien merkitystä puolustajien moraalille. Vanhat pierut sais vähitellen oppia että vaikka nuorilla on oma kulttuurinsa joka vaikuttaa ihan paskalta, ei kaikki siitä ole paskaa. ;)

Toisaalta sisäinen kyynikkoni sanoo, että Kiina näkee tässä hyvän mahdollisuuden horjuttaa Jenkkejä ja länttä pidemmällä aikavälillä pidentämällä "erikoisoperaation" kestoa hamaan tulevaisuuteen. Toisaalta ovat kuitenkin sen verran kiinni lännessä taloudellisesti, että toivon ja uskon, että sanovat pyyntöön kohteliaasti "нет, спасибо". Toisaalta, mitäpä minä mistään mitään tiedän. Toisaalta...😃
Toisaalta jos Kiina antaa apua, länsi on niin riippuvainen ettei voi lopettaa kauppaa... Kiinalainen juttu.

Pyytäähän ryssät voi..

Toisaalta jos Kiina antaa apua, länsi on niin riippuvainen ettei voi lopettaa kauppaa... Kiinalainen juttu.
Eiköhän Kiina ole enemmän riippuvainen lännestä ja sen markkinoista kuin länsi Kiinan tavarasta. Sanoin Venäjä on riippuvainen lännestä ja sen energia markkinoista. Länsi pystyy korvaan Venäjän energian ja Kiinan krääsän helposti.

Eiköhän Kiina ole enemmän riippuvainen lännestä ja sen markkinoista kuin länsi Kiinan tavarasta. Sanoin Venäjä on riippuvainen lännestä ja sen energia markkinoista. Länsi pystyy korvaan Venäjän energian ja Kiinan krääsän helposti.
Taitaa länsi olla Kiinalle aika tavalla velkaa. Eikös esim. Yhdysvaltain liittovaltion velasta suuri (jopa suurin?) osa ole juuri Kiinalle. Lisäksi Kiina ei pelaa kvarttaalitalouden säännöillä, vaan heillä suunnitelma on vuosikymmeniä tai jopa satoja vuosia eteenpäin. En minä ainakaan uskaltaisi veikata, mitä tapahtuu, kun Kiina on sellaisessa asemassa, että se voi hyvinkin pelata molempien puolten kanssa.

Varsinkin Kiinan krääsän korjaaminen on kaikkea muuta kuin helppoa. Toivon, että olen väärässä, mutta olen nähnyt miten teollisuus lähtee. En ole nähnyt miten se palaa.

Back