Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tilanne tuolla on kyllä edelleen niin sekava että se antaa kaikille osapuolille oikein hyvän mahdollisuuden sekoittaa pakkaa entisestään syyttelemällä toisiaan iskusta. Toisaalta on kuvottavaa katsella miten ensiksi pudotetaan siviilikone ja sitten joka suunnalta ensiksi syytellään toisia, yritetään salata mahdollisia todisteita omasta osuudesta tapahtumiin ja sitten vielä Venäjämieliset(?) vievät mustat laatikotkin koneen hylystä mennessään.
Tuolta on todella vaikeaa saada mitään varmaa tai kiistatonta tietoa siitä että kenellä ne BUK-ohjukset olivat joilla tuo kone pudotettiin vielä tässä vaiheessa jos koskaan. Mahdollisuuksia ei tietenkään ole kuin kahden osapuolen väliltä valittavissa, mutta pelkäänpä pahoin että siitäkin tullaan kyllä kiistelemään tasan niin pitkään kun se on poliittisesti kannattavinta ja mahdollista.
Tämä on jo aika hyvä. Finnair sanoo, että Flightradarin reittitieto heittää tuollaiset 300 kilometriä.
Finnair vastasi lentoreittiä ihmetelleelle Twitterissä: "Flightradar ei ota huomioon pinnan kaltevuutta. Todellisuudessa reitti kulkeen länsirajalla."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014071718499763_ul.shtml
Niin, ja Hitlerin piti tyytyä sudeettialueisiin... Kuinkas kävikään? Eurooppa soti viisi vuotta! Ei ole kirkossa kuulutettu, että sen annetaan toistua. Miksi kukaan päästäisi Putinin tekemään mitä hyvänsä maksutta? Olkoon, että se on ehkä Venäjän etupiha, ei Venäjä silti omista siihen yksinoikeutta.
Vaan kun ne laatikot tuskin ovat koko aikaa kaikkien maiden valvonnassa. Venäjä voi laittaa "oikeat" laatikot länsimaille.
Kyllähän se kai kaiken eri puolten uutisoinnin näkökulmista riippumatta vaikuttaa todennäköiseltä että nuo "Sepot" olivat tuon pudotuksen takana juuri sen alkuvaiheen Twitter-ilakoinnin perusteella. Ampuivat "vahingossa" alas väärän koneen ja kaikki sen jälkeen on ollut oikeastaan yritelmää lakaista hommaa maton alle sekä siirtää todistustaakkaa Ukrainan puolelle. Sitten oli vielä se joku puhelinkeskustelun nauhoitekin killumassa mediassa, joka kyllä puhuu kanssa omaa karua kieltään tilanteen lähtökohdista.
Matkustajina näytti olevan tuossa lentokoneessa paljon Hollannin kansalaisia ja mm. Austraalialaisia. Sinänsä kyllä en oikein hiffaa vielä että miksi joku lentelisi tuolla sotatoimialueella ylipäätään siviilikoneilla eikä etsisi vaihtoehtoisia reittejä heti alkuun? Eli oliko nyt näin että sinne oltiin jotenkin eksytty tuon koneen toimesta vai eikö ilmatilaa oltu ilmoitettu vaaralliseksi ja siten jotenkin suljettu.. tai jotain.
Jokainen lentokoneen mutteri ja osa on jäljitettävissä. Mustat laatikot on numeroitu, sinetöity ja niiden tietojen eheys voidaan tarkistaa jälkikäteen (varmasti on mietitty näitä asioita etukäteen).
Espanjalainen Air Traffic Controller Kiovassa tweettailee:
https://twitter.com/spainbuca
Ruumiita on levinnyt 9 mailin säteelle. Paikallisten mukaan "satoi ruumiita ja romua".
http://www.theguardian.com/world/vi...russian-colonel-rebels-discuss-disaster-videoThe Security Service of Ukraine has released a recording of what it says are conversations involving a rebel fighter named 'Bes', Russian Colonel Vasyl Mykolaiovych Geranin and Cossack military leader Mykola Kozitsyn discussing the downing of a Malaysia Airlines jet over eastern Ukraine. The transcript with this video was obtained independently by the Guardian
Ja mikä helkkari tämä mahtoi olla? Nyt kyseinen twitter-tili on hävinnyt kuin pieru Saharaan?
jmm @ Hommaforum kirjoitti:- Liittynyt elokuussa 2010
- Sanoo sijainnikseen Kiev, Ukraina
- 10364 twiittiä
- ukrainalainen yahoo-sähköpostiosoite
- twiittailee paljon pro-separatistipropagandaa
https://twitter.com/spainbuca
Näyttäisi aika vahvasti venäläiseltä propagandatililtä.
Sardaukar kirjoitti:Ilmatila oli suljettu muistaakseni vain 7600 metriin, siitä ylöspäin sai lennellä.
Taitolaji kirjoitti:Ei voi olla kenkään intressissä, että tutkimuksia vaikeutettaisiin.