Ukrainan konflikti/sota

No ei varmaan, mutta tuskin sitä saa sentään mikään ostarilla notkuva jengi siihen tilaan, että sillä saa rojautettua koneen alas. Oli miten oli, tällä haavaa näyttää siltä, että ns. separatistit syyllistyivät ihan kansainvälisen luokan terroritekoon, ja se on de facto.
HMM. Itse en tuo BUK-järjestelmää ole henkilökohtaisesti käyttänyt mutta valistuneempien virkaveljien mukaan riittää yksi ukko joka homman suvereenisti hallitsee. Muut toimivat käsketysti etäkäsinä. BUK- ei tuommoiseksi järjestelmäksi ole kaikista pahin käytettävä. Pirullisesti tässä nyt kyllä korostuu se että tuonne noin 10 kilometriin ei oikein voi ammuskella ilman toimivaa johtamisjärjestelmää ja tilannekuvan seurantaa. Tuskin nämäkään matkustajakonetta ajattelivat ampuvansa, luulivat joksikin muuksi. Tämä seuraa jos periaatteessa pelkällä tj-tutkalla sohlataan ilman tilannekuvaa.
Siellä herrat nyt kusivat muroihinsa oikein kunnolla, huono homma että tappoivat kolmisensataa sivullista siinä samalla. Toivottavasti joutuvat kantamaan vastuunsa joskus, jollain tavalla. Jos ei muuten niin voisi kollektiivisesti toivoa että jossain tikassa on ajoaine hieman herkällä ja seuraava ammuttava losahtaa siinä laukaisualustalle! Olisihan sekin jotain!
 
"Lustig, the air-warfare coordinator, received the Navy Commendation Medal, often given for acts of heroism or meritorious service, a not-uncommon end-of-tour medal for a second tour division officer. According to the History Channel, the medal citation noted his ability to "quickly and precisely complete the firing procedure.""

Kapteeni Rogers sai Kunnialegioonan "komentavana upseerina suoritettuna erinomaisesta palvelusta 1987-89". Nuo mitalit olivat aika standardikamaa upseereille jotka ovat palvelleet sotatoimialueella, mutta onhan se melko makaaberia silti: mokaillaan kympillä ja julistetaan sankariksi jälkeenpäin. Rogersin ura tosin hyytyi tuon jälkeen.

Osipovitsh sai KAL007:n alasampumisesta 200 ruplan bonuksen.
Mitaleja ei jaettu eksplisiittisesti koneen alasampumisesta, mitä annoit ymmärtää alkuperäisessä viestissäsi. En todellakaan ole mikään "whataboutismin" kannattaja, mutta Venäjä jakoi maan varastamisesta tänä keväänä sotilailleen mitalit. Se jos mikä on luotaantyöntävää.
 
HMM. Itse en tuo BUK-järjestelmää ole henkilökohtaisesti käyttänyt mutta valistuneempien virkaveljien mukaan riittää yksi ukko joka homman suvereenisti hallitsee. Muut toimivat käsketysti etäkäsinä. BUK- ei tuommoiseksi järjestelmäksi ole kaikista pahin käytettävä. Pirullisesti tässä nyt kyllä korostuu se että tuonne noin 10 kilometriin ei oikein voi ammuskella ilman toimivaa johtamisjärjestelmää ja tilannekuvan seurantaa. Tuskin nämäkään matkustajakonetta ajattelivat ampuvansa, luulivat joksikin muuksi. Tämä seuraa jos periaatteessa pelkällä tj-tutkalla sohlataan ilman tilannekuvaa.
Siellä herrat nyt kusivat muroihinsa oikein kunnolla, huono homma että tappoivat kolmisensataa sivullista siinä samalla. Toivottavasti joutuvat kantamaan vastuunsa joskus, jollain tavalla. Jos ei muuten niin voisi kollektiivisesti toivoa että jossain tikassa on ajoaine hieman herkällä ja seuraava ammuttava losahtaa siinä laukaisualustalle! Olisihan sekin jotain!

Voisin kuvitella että sitä on luultu joksikin kulejtuskoneeksi tms., mutta luulo ei ole tiedon väärti (kuten äitini sanoo) kun tuollaisia järjestelmiä käyttää.
 
Mitaleja ei jaettu eksplisiittisesti koneen alasampumisesta, mitä annoit ymmärtää alkuperäisessä viestissäsi.

En antanut ymmärtää, eikä sillä nyt ole merkitystäkään. Reagan osoitti tuossa tilanteessa vastenmielistä tekopyhyyttä: kun neukut pudottivat koneen niin sitä kyllä pidettiin puheita, mutta kun omat mokasivat niin oltiin hys-hys, varapressa pistettiin vaan lukemaan ennalta laadittu tiedote jossa syy pistettiin iranilaisille, mitäs menivät tälläämään koneensa meidän ohjuksen tielle. Aluksi yritettiin jopa ihan neukkutyyliin valehdella tapahtuneesta.

Reaganilla vaan ei tosipaikan tullen ollut munaa myöntää omien virheitä, vaan kaiken oli jatkuttava niinkuin ennenkin jotta annetaan kuva siitä ettei mitään erityistä tapahtunut. Lätkät lyötiin kouraan "hyvin tehdystä työstä" (eikä Rogersin jengi sohlannut ainoastaan tuota koneen alasampumista vaan hänellä oli onnea ettei ajanut miljardin dollarin risteilijäänsä miinoihin). Vasta sitten kun sekä Reagan & Bush olivat poistuneet kuvioista, saivat iranilaiset korvauksia. Siinäkin vielä piti korostaa että kompensaatio annettiin ihan hyvää hyvyttään kun ei se oikeasti ollut meidän vika.

Nyt jos ja kun paljastuu että sepot pudottivat malesialaiskoneen, niin nyt sitten punnitaan Putinin henkilöhahmo, missä määrin "omien" virheet myönnetään vai myönnetäänkö ollenkaan.
 
Mitä oikein räjähtää maassa? Ja missä on BUK ohjuksen vanajälki? Siellä on kuitnekin pilvejä mutta selvästi jotakin räjähtää maassa.
 
Se taisi olla se lentokone (tai sen jäänteet) jotka siellä maassa räjähtävät. Ilmeisesti ainakin osa kerosiinista oli vielä säiliöissä kun maahan törmäsi. BUK- ei välttämättä jätä kummoista vanajälkeä ja ihan tarkoituksella se on semmoiseksi pyritty kehittämään. Ajoaine ei ole mustaruuti tai vastaava. Olisi tositilanteessa aika pirullista jos ammuttu ohjus jättäisi hillittömän vanan jälkeensä. Voisi joissain olosuhteissa tulla ohjusveijareille kiire kun vaikkapa noin 10 kilometriä korkea vana osoittaisi suoraan laukaisupaikkaan. Saattaisi olla henki löyhällä, niin sanotusti.
 
Mitä oikein räjähtää maassa? Ja missä on BUK ohjuksen vanajälki? Siellä on kuitnekin pilvejä mutta selvästi jotakin räjähtää maassa.

Polttoaine palaa räjähdyksenomaisesti maassa. Vanajälki on saattaa olla jossain etäällä tai ulkona kuvakulmasta. Kone lensi osuman saadessaan 10km korkeudessa ja huomattavalla nopeudella. Sen putoamispaikan ja osumapaikan välillä saattaa olla useita kilometrejä.

Kyllä on naurettavia nämä salaliitto-sympaatikoiden apologiikat. Ikäänkuin jokin youtube video olisi se todiste mitä tässä nyt pitäisi syynätä. Koneen hylystä on riittävästi kappaleita pitkin peltoja joista kuka tahansa lento-onnettomuustutkija osaa heti sanoa jos niissä on ohjuksen taistelukärjen sirpaleiden repimiä aukkoja - kemiallinen analyysin tunnistaa käytetyn räjähdysaineen - ja kun riittävästi osia on kerätty niin ohjuksen kappaleitakin alkaa löytymään joista sen tyyppi voidaan varmistaa.

Toki alue on edelleen ampuja-osapuolen hallussa joten mitään takeita todistusaineiston koskemattomuudesta ei ole jos paikalle ei päästä tulevina vuorokausina.
 
Katsokaapas suurimpien uutisten keskustelupalstoja. Joka paikassa väitetään samoja asioita mitä Sirppimestari toitottaa täällä.... Mitäh, venäläiset soluttautunu muka suomalaiseen mediaan ja nettiin.. :) :) :)

Näin se propaganda sota toimii. Se voittaa jolla on tarttuvampi meemi/catchphrase. :)
 
Se taisi olla se lentokone (tai sen jäänteet) jotka siellä maassa räjähtävät. Ilmeisesti ainakin osa kerosiinista oli vielä säiliöissä kun maahan törmäsi. BUK- ei välttämättä jätä kummoista vanajälkeä ja ihan tarkoituksella se on semmoiseksi pyritty kehittämään. Ajoaine ei ole mustaruuti tai vastaava. Olisi tositilanteessa aika pirullista jos ammuttu ohjus jättäisi hillittömän vanan jälkeensä. Voisi joissain olosuhteissa tulla ohjusveijareille kiire kun vaikkapa noin 10 kilometriä korkea vana osoittaisi suoraan laukaisupaikkaan. Saattaisi olla henki löyhällä, niin sanotusti.

Ei tuosta enää taivaalla hirveästi (e:ollenkaan) vanaa näy.

edit: 1:40 näkyy ohjuksen lentoa
 
Tässä on todennäköisesti ollut kyseessä pelkkä ohjusvaunu jota on käytetty. Tällöin ei ole käytössä kunnollista tilannekuvaa kun muu järjestelmä ei ole käytössä. Ohjusvaunulla itsellään on tutka ja se voi toimia itsenäisestikin mutta yleensä toimivan yksikön osana. Ja kyllä tuo vähintään yhden koulutetun ja osaavan käyttäjän vaatii, ei onnistu kirjekurssipohjalta ja hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:
No ei varmaan, mutta tuskin sitä saa sentään mikään ostarilla notkuva jengi siihen tilaan, että sillä saa rojautettua koneen alas. Oli miten oli, tällä haavaa näyttää siltä, että ns. separatistit syyllistyivät ihan kansainvälisen luokan terroritekoon, ja se on de facto.

Ihan mielenkiinnosta: miten vaikeaa toi olisi? Mahtaisiko onnistua tommoinen matkustajakoneen buikottaminen esim. minulta, jos saisin Bukin takapihalle ja muutaman päivän harjoittelisin & tavaisin ehkä mukana olevia manuaaleja?
 
Katsokaapas suurimpien uutisten keskustelupalstoja. Joka paikassa väitetään samoja asioita mitä Sirppimestari toitottaa täällä.... Mitäh, venäläiset soluttautunu muka suomalaiseen mediaan ja nettiin.. :) :) :)

En ole helmikuun jälkeen viitsinyt edes vilkaista. Tässä on hätä ja hyvä mieli, kun yrittää pitää tätä saittia sellaisessa siivossa, että ilkeää tänne vielä kirjautua. Tästä matkustajakoneen pudottamisesta yritetään tehdä monimutkainen juttu, vaikka se on yksinkertainen, mutta näinhän se proppis toimii. Jos joku tekee näillä trollia, niin kehotan kyllä miettimään, missä kohtaa ollaan niin vakavien asioiden kanssa jo tekemisissä, että harkita kannattaa ja vahvasti. Matkustajakoneen ampuminen alas kymmenestä kilsasta nyt vaan on saatanan vakava asia.
 
Ihan mielenkiinnosta: miten vaikeaa toi olisi? Mahtaisiko onnistua tommoinen matkustajakoneen buikottaminen esim. minulta, jos saisin Bukin takapihalle ja muutaman päivän harjoittelisin & tavaisin ehkä mukana olevia manuaaleja?

Järjestelmään täytyy kuulua monia osia ja yksityiskohtia, jotta sillä voi tehdä mitään, näin oletan, ja tyystin abc-kahvion turinoissa hankitun tietotaidon turvin en usko, että kone lävähtää tontiin kympistä.
 
Jatkan vielä aiempaa viestiäni rajanylityksestä. Nyt videon muodossa.
 
^ No on kyllä hämärää touhua jos tuossa videossa todella hilataan jotain yhtä BUK-vaunua rajan yli ettei vaan mitään enempää paljastuisi..
 
Back
Top