Ukrainan konflikti/sota

Juuri tällaiseen niitä Putin jugent'eja (aikoinaan Hitler jugend) koulutetaan, rikollisiksi murhaajiksi jo lapsesta alkaen.
- tähän ja paljon suurempiinkin kansanmurhiin valmistautumiselle löytyy perinteitä jo bolsevikkien ja kommunistien ajoilta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nashi_(youth_movement)

No tää ei ole toiminut enää pitkään aikaan.

"In 2013, the organization ceased its activities and on December 2, 2019, the legal entity was liquidated"
 
EDIT: ACPR postasi jo samasta
 
Venäjä näyttää suunnitelleen ennalta melkoisia lynkkauskampanjoita. "Denatsifikaatio" olisi tapahtunut 1000 hengen joukkohautojen muodossa. Eli sen verran olisi kylmätty aina max 3 pv sisään.

Pyritäänköhän tuolla tiivistämisellä estämään maan ja ruumiiden painumista ajan mittaan? Toisekseen käytetyt kemikaalit kiinnostavat, voisiko joku kääntää?
 
Venäjä näyttää suunnitelleen ennalta melkoisia lynkkauskampanjoita. "Denatsifikaatio" olisi tapahtunut 1000 hengen joukkohautojen muodossa. Eli sen verran olisi kylmätty aina max 3 pv sisään.

Heti sodan alussa kun käytettiin sanaa "de-natsifikaatio" niin minulla nousi niskakarvat pystyyn. Mitä muuta se voisi tarkoittaa kuin massateloituksia, heillä on tästäkin pitkät perinteet (esim. Katyn).

Kiinalaisten harrastama uiguurien keskitysleireille...anteeksi, uudelleenkoulutusleireille kärrääminen ja lukitseminen on pientä puuhastelua tähän verrattuna. Joskus sodan alkupuolella taisi itse Putin ärähtää että jos Eurooppa pitää heidän toimia pahana niin he tulevat näyttämään mitä paha oikeasti tarkoittaa. Otin senkin merkkinä massateloituksista, jossain yhteydessä puhuttiin jopa julkisista teloituksista Ukrainan kaupungeissa - olikohan ajateltu varoitukseksi muulle väestölle, "näin käy jos vastustatte"? Tästäkin opitaan että jos vastarinta on vähäistä ja hajanaista, se voidaan kukistaa ja aloittaa sen jälkeen siviiliväestön terrori. Jos vastarinta on suunniteltua, massamaista ja tehokasta, nämä kurkunleikkaajat eivät saa tähän tilaisuutta.
 
Outoa edes miettiä onko ukrainalaisilla "oikeus" tai "saavatko" he hyökätä venäjän puolelle tai suorittaa siellä operaatioita.
Hyökkäämällä ukrainaan , surmaamalla ukrainan kansalaisia ja tuhoamalla ukrainalaisten omaisuutta on venäjä yksiselitteisesti itse irtisanoutunut kaikista
mahdollista oikeuksistaan turvattuihin rajoihin ja kansalaistensa turvallisuuteen.
Venäjä ja venäläiset ovat ihan legitiimiä riistaa missä tahansa.
Harmillista, ettei Ukrainalla ole enää pitkän kantaman ohjuksia. Konventionaalisilla kärjilläkin varustettuina niillä olisi antanut mukavan muistutuksen vaikkapa moskovalaisille, kun Kremlin sipulikupolit olisivat kadonneet katukuvasta.
 
Heti sodan alussa kun käytettiin sanaa "de-natsifikaatio" niin minulla nousi niskakarvat pystyyn. Mitä muuta se voisi tarkoittaa kuin massateloituksia, heillä on tästäkin pitkät perinteet (esim. Katyn).

Kiinalaisten harrastama uiguurien keskitysleireille...anteeksi, uudelleenkoulutusleireille kärrääminen ja lukitseminen on pientä puuhastelua tähän verrattuna. Joskus sodan alkupuolella taisi itse Putin ärähtää että jos Eurooppa pitää heidän toimia pahana niin he tulevat näyttämään mitä paha oikeasti tarkoittaa. Otin senkin merkkinä massateloituksista, jossain yhteydessä puhuttiin jopa julkisista teloituksista Ukrainan kaupungeissa - olikohan ajateltu varoitukseksi muulle väestölle, "näin käy jos vastustatte"? Tästäkin opitaan että jos vastarinta on vähäistä ja hajanaista, se voidaan kukistaa ja aloittaa sen jälkeen siviiliväestön terrori. Jos vastarinta on suunniteltua, massamaista ja tehokasta, nämä kurkunleikkaajat eivät saa tähän tilaisuutta.

Niitä on siellä 1,8 miljoonaa jonkun arvion mukaan. Systemaattista raiskaamista, murhia ja sen semmoista kivaa. Paremminkin tämä venäjän homma on pientä puuhastelua jos kuolleet lasketaan tuhansissa.
 
Katsokaapa tämä. Mahtaa olla musiikkia erityisesti saksalaisten korville. Hieno viesti ja liikuttaa varmasti yleistä mielipidettä, sikäli kuin siinä on jotain epäselvää (en ole Saksan asioita tämän suhteen seurannut).

 
Another video of abandoned animals in the #Mariupol #Ukraine zoo. It is reported that the animals have already been cared for by volunteers who rescue abandoned animals due to the war.
Tiikereitä Mariupolissa:

At least one person on this photo from Bucha has his hands tied up behind his back, meaning that most likely the civilians in this photo were executed by Russia.
https://twitter.com/mrsorokaa/status/1510185482709352452
Bodies of civilians lying on the road in #Bucha, which was occupied by #Russia... Many of them with tied hands. #RussiaWarCrimes #AllRussiansAreResponsible #SupportUkraine
https://twitter.com/RussiaVsWorld_/status/1510242224755421184
 
Viimeksi muokattu:
Pyritäänköhän tuolla tiivistämisellä estämään maan ja ruumiiden painumista ajan mittaan? Toisekseen käytetyt kemikaalit kiinnostavat, voisiko joku kääntää?
En ole joukkohauta-asiantuntija, mutta jos syvä kaivanto täytetään kerralla pintaan asti maalla niin ilman kunnon tiivistämistä se painuu aika nopeasti kuopalle. Jos on ruumiita niin sitte painuu vielä enemmän, nyt jos olisi ne ruumiit rusennettu painavalla puskukoneella niin jälkeenpäin ei olisi painumista niin paljoa tapahtunut. Että semmoinen ystävä ja hyvä naapuri meillä, onneksi on hyvät suhteet..
 
Olen aina ajatellut että on parempi kaatua taistellen kuin antautua kun vastapuolena on tuo meidän inha itänaapuri. Enää kukaan ei saa minua muuttamaan mielipidettäni tämän elämän aikana.
Noille ei kyllä tuumaakaan tappelematta. Ja ukrainalaiset ja muu eurooppa kyllä tietää tuon nyt myös. Tässä meiningissä ei mennä pelkästään 1930 luvulle vaan myös ihan kunnolla kumpujen öiden aikaan.

Eipä tartte omaa Avataria näemmä vaihtaa.
 
Mitä se tämä mahtaa olla tarkoittanut? Putin kuvitteli ottavansa sekä Kiinan että Suomen?

Venäläiset pelkää Kiinan uhkaa, siitä on pitkään jo kiertänyt vitsejä.
 
Tai ehkä vielä "suomemmin", että New York --> Uusi-Jorkki
New York viittaa Englantilaiseen Yorkin kaupunkiin, jonka nimi on danelaw pohjaa ja oli alunperin Jorvik. Sanan taustalla on varmasti Puro ja mahdollisesti Villisika. Eli suomeksi joko Uusi villisika puro tai Uusi Jorviikki, sillä meillä on vakiintunut tapa kääntää näin vrt. Viikki Helsingissä.

Itse asiasta olen samaa mieltä kuin muutkin ovat ilmoittaneet. Käytetään Ukrainalaisista ja muistakin ulkomaisista kaupungeista niiden vakiintuneita suomalaisia nimiä tai ko. maan omaa ääneasua. Esim. Kiova paras, Kyiv menettelee, Kiev ei missään tapauksessa.
 
Onhan nuo vanjan kalustotappiot aivan käsittämättömät jo dokumentoitujen osaltakin. Kuinkahan paljon niitä tulee lisää kun tilanne helpottaa ja pääsevät rauhassa siivoilee jälkiä? Ja saattaa siellä olla vielä janttereilla muistikorteillakin paljon julkaisematonta matskua Oryxin pureskeltavaksi.
 
Back
Top