Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mitä tuosta. Marokon kauhu istui kiikkustuolissa kesken keskityksen.
Älä höpötä. Se on voitonpäivänä Neva joessa juhlaliputuksessa. Sujahti tuosta Suomenlahdelta salakavalasti, kun stealth muodot olivat liikaa tutkillemme.Jos se admiral makarov laiva vielä on pinnalla, toivottavasti sinnittelee ens maanantaihin asti, ja sitten juhlallisesti uppoaa. Voiton päivän kunniaksi.
Suunta on hyvä. Alettaisko olemaan jo sillä etäisyydellä, että Ua pääsisi pistää puikkoa Kertsin siltaan…Burchak on melkein suoraan etelään Vasilivkasta, joka on Dnjeprin tekojärven rannalla. Jos Ukrainan joukot ottavat ja pitävät tämän, on toinen Vasilivkaan vievistä rautielinjoista katkaistu. Burchak on Krimin suuntaan vievän radan varressa. Toinen rautatie vie Vasilivkasta rantaa seuraillen Hersonin suuntaan.
Siltaa ajatellen tuo suunta ei ihan ole paras, mutta Asovanmeren suuntaa ajatellen kylläkin. Melitopol ja Berdjansk matkan varrella, seutua jossa ryssä ei nytkään pysty toimimaan täysin vapaasti, sissitoimintaa on. Jostain kohtaa se rannikolle murtautuminen on tehtävä.Suunta on hyvä. Alettaisko olemaan jo sillä etäisyydellä, että Ua pääsisi pistää puikkoa Kertsin siltaan…
Tuo meemi on totisinta totta joillekin onnettomille perversseille. Ei käy kateeksi niitä, joiden pitää osata parfymoida paskaa just oikein siten, ettei Putin menetä kasvojaan, mutta että ei jäädä suoraan kiinni turhan paksusta tavarastakaan.
Oikea ketju.Suurin piirtein noilla haminoilla tuotantokustannusten suhteen mennään riippuen hieman ruplan kurssista. Venäjän ongelma on, että heidän reikänsä ovat keskimäärin ehtymässä ja uusien aukaisu on huomattavasti kalliimmilla alueilla. Muistelen, että Venäjän tuotantokustannukset ovat nousemassa luokkaan 60-70 taalaa tynnyriltä. Nyt kun pakotteet ovat päällä, niin voi vaan unelmoida uusien reikien aukaisusta. Venäjä ei itse pysty varsinkaan arktisilla alueilla. Tuotanto on tippunut sodan aikana jo reilut 10 prossaa kysynnän hiipumisen takia ja toukokuulle ennustetaan vielä toista kymmentä prossaa. Ongelma on kuljettaminen, kun tankkerit ovat suurelta osin läntisissä käsissä. Ölkän kautta tulee isoja ongelmia jatkaa sotimisen rahoittamista. Ehkä väärä ketju, mutta ongelmat ovat kumuloitumassa Venäjällä joka suunnalta. Mihinkään ei ole helppoa ratkaisua.
Jos joku osoittaa mieltä, hän ei selvästikään ole tyytyväinen. “The beatings will continue until morale improves!"
Jos totta niin tämä on kova juttu. Tuo alue on tasaista ja hyvin avonaista maastoa, paljon viljelyksiä, pikkukyliä siellä täällä, jokia vähän. Maaston puolesta nopeat ja pitkät hyökkäykset ovat mahdollisia, tosin suojaa ei ole tarjolla. Burchakista n.30km etelään olisi suoran tieyhteyden päässä Novobohdanivkan pikkukylä, joka on merkittävä rautatieliikenteen solmukohta, siinä olisi tilaisuus katkaista itä- länsisuuntainen junaliikenne. Opentopomap.org kartta alueesta, merkki Burchak kohdalla. Opentopomap on hyvä online kartta, löytyy mm korkeuskäyrät, joskus vain toimii tuskastuttavan hitaasti.