Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
On sieltä yritettykin. Yhdestä yrityksestä näin kuvia ja osa ilmeisesti kuoli ja osa jäi vangiksi. Tämä vähän ennen Mariupolin antautumista.Olen miettinyt, olisiko noiden (taistelukykyisten) kannattanut yrittää pieninä ryhminä pyrkiä ulos tuolta kumminkin? ( Ehkä jotkut yrittivät/ onnistuivatkin / epäonnistuvat, kenties joskus noista luetaan ?) Vai oliko tuolla kaikki ulospääsyt jo suljettu?
On tuo ollut epätoivoinen paikka, painajainen.
Yhtenä nostona jo aiemmat ajatukseni toisesta ketjusta: https://maanpuolustus.net/threads/ukrainan-sodan-havainnot-ja-opetukset.3711/post-1158765Mitä jää huomaamatta ja hoksaamatta?
Oliko tämä se sama joka oli taisteluharjoituksessa painanut ryömivää varusmiestä jalalla matalammaksi jolloin terävä kanto oli mennyt vatsasta läpiTämä samainen ex-legioonalainen on käsittääkseni palvellut kaikissa varuskunnissa. Ilmeisesti samaan aikaan kun päivystävä upseeri ampui pistoolilla ruokalan kattoon ja joutui ylenemiskieltoon. Tämäkin on tapahtunut kaikissa varuskunnissa. Sitä en tiedä tapahtuiko kaikissa samanaikaisesti.
Ja lopuksi räjäyttänyt luokallisen varusmiehiä hyppäämällä kovan telamiinan päälle. Sitkeitä legendoja jotka elävät isältä pojalle.Oliko tämä se sama joka oli taisteluharjoituksessa painanut ryömivää varusmiestä jalalla matalammaksi jolloin terävä kanto oli mennyt vatsasta läpi
Mutta silloin ryssät sai materiaaliapua länsimaista, olisivat tuskin pärjänneet pelkälllä omatuotannolla. Tällä kertaa ei tipu ameriikasta edes sianlihasäilykkeen verran apua.No varmaan samaa kuin mitä tapahtui toisessa maailmansodassa.
Hitler teki johtopäätökset Neuvostoliiton sotakyvystä perustuen talvisotaan. Lisäksi Neuvostoliiton tappiot talvisodassa ylittävät selvästi Venäjän tappiot Ukrainassa.
Lopputuloksen johtopäätöksistä tietävät kaikki. Miehiä meni 8-numeroinen määrä, mutta voitto kairattiin silti.
Kukapa ne käy tuolta rintamalta enää laskemassa.Näistä luvuista olin kartalla, mutta eikös näiden pitänyt olla jo maassa? Sieltä ollaan paraikaa roudaamassa uutta kuormaa.
Mä kuulin tän luotettavalta taholta.Kaikennäköisiä tornihuhuja..
Aivan mahtavaa Omat kokemukset legioonasta rajoittuu Kosovoon kuten myös vakituisen armeijan kanssa touhuaminen.Mä kuulin tän luotettavalta taholta.
Unkarissa bensan hinta on ehkä alle puolet siitä mitä Suomessa nyt. Maakaasuakin tulee edulliseen hintaan. Ja ydinvoimapuolellakin on tehty hyvää yhteistyötä.
Tuolla saadaan takamailta värvätyt alokkaat etenemään uljaasti kohti ukrainalaisia. "Erikoisoperaation alussa meillä oli pieniä ongelmia silloin käytettyjen häkkisuojien kanssa, mutta tämä uusi versio torjuu kaiken."Nyt on lähtnyt enyt jollain lapasesta "häkkisuojien" toteutuksessa
Tätä samaa pohdiskeltiin jo aivan hyökkäyksen alussa. Onko vanjalla iskukykyinen reservi jota säästellään, vai onko varastoissa oleva kalusto käyttökelpoista vain paperilla?Minun silmiin on pistänyt se miten paljon sotilaita on itävenäjältä ja näistä muista alueista uralin itäpuolelta. Ja varustus on yllättävän huonokuntoista, johon tekisi mieli sanoa että tarkoituksellako? Onko se parempi kalusto edelleen jossain odottelemassa?
Itsekin kieltämättä välillä olen miettinyt tuota ryssän armeijaa ja touhua ylipäätään , että "Tässäkö Tää oli?" Ja näitäkö on sitten 30 vuotta pelätty turhaan? Vai onko vielä jossain piilossa se Neuvostoliiton voittamattoman puna-armeijan perillinen, suoraan alenevassa polvessa? Valmiina potkaisemaan Vaalimaan rajapuomin auki ja valtaamaan Suomen tunnissa? Vai onko kaikki vaan ehtaa, aitoa ryssäläistä paskaa eikä ikinä mitään kunnollista millään osa-alueella..?Tätä samaa pohdiskeltiin jo aivan hyökkäyksen alussa. Onko vanjalla iskukykyinen reservi jota säästellään, vai onko varastoissa oleva kalusto käyttökelpoista vain paperilla?
Onneksi tekee kuitenkin suurimman osan samoja virheitä. Siellä ei taida kuitenkaan enää olla päteviä upseereita.Venäjä on jo nyt 3 kk aikana oppinut aika paljon, eikä tee enää kaikkia samoja virheitä kuin alussa.