Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Muutamia havaintoja tuosta videosta:Twiitin käännös: The belt loading robot for the 122 mm Gvozdika howitzer from the Ukrainian 3rd Armored Brigade.
Sujuvan näköistä toimintaa, sanoisin. Tosin miehellä olisi hyvä olla kuulosuojaimet. Avoimena heiluva takki tuntuisi hieman kerjäävän ongelmia tuollaisen mekanismin läheisyydessä mutta ehkä hän tietää mitä tekee, ainakin paremmin kuin minä.
Mihin jäikään se uhkaus että kun Rysslandiaan kohdistaa aseellista toimintaa TULEE TUHOTUKSI!Huhupuheen perusteella Anus Putkonen olisi matkalla kohti Suomea.
Ainakin kotisivut on saatu aikaan ja toiminta alkaa heinäkuussa. Parempi olisi jos Putkonen pysäytetään jo rajalla.Huhupuheen perusteella Anus Putkonen olisi matkalla kohti Suomea.
"Eilen oli lähtö Luganskista ja koko yö ajomatka Moskovaan. Pitästä aikaa täällä. Yksi yö Moskovassa, pari tapaamista ja huomenna matka jatkuu kohti määränpäätä Pietaria, jossa luvassa täysi usean päivän ohjelma.
"Iltaa. Koko iltapäivä mennyt Moskovassa meeteissä ja asioita hoidellessa. Juuri äsken pääsy hotelliin. Nyt väsy ja unta - aamusta hieman toimitustöitä - ennen lähtöä kohti Pietaria.
Suomalaistiimin osalta pullat hyvin uunissa, seuraavaksi katsotaan miten yhteistöihin voidaan ryhtyä.
Keskiössä siis Fennomaa-hanke ja suomalaisten patrioottien intressit - suomalaisuus.
Ehkä tässä olisi nyt yleisellä syyttäjällä paikka toimia ja laittaa vaatimukset erilaisista tuomioista menemään.Ainakin kotisivut on saatu aikaan ja toiminta alkaa heinäkuussa. Parempi olisi jos Putkonen pysäytetään jo rajalla.
Mihin jäikään se uhkaus että kun Rysslandiaan kohdistaa aseellista toimintaa TULEE TUHOTUKSI!
Mä vaan ihmettelen. Miten tuo jäbändeeros uskaltaa Suomeen tulla.
Separatistien määräksi sodan alkaessa arvioitiin n.40k sotilasta, joista yli 15k arvioitiin olevan Venäjän armeijan palveluksessa suoraan tai epäsuorasti (Wagner ja muut maksupoppoot)Lopetapa vääristely. Minä en ole missään ehdottanut, että Venäjän kokonaistappiot ovat 30k kuollutta. Minä en ole sanonut kokonaistappioista yhtään mitään. Otin vain kantaa siihen, kun heitettiin luku 150k ilman minkäänlaista lähdettä. Minä olen oman lähteeni sille 30k kuolleelle kertonut.
Sinun antamasi vastaus on jo paljon parempi kuin se, mistä keskustelu lähti liikkeelle. Sanoisin kuitenkin pari kommenttia niistä amerikkalaisten luvuista. Ensinnäkin, amerikkalaiset välittävät kuolemista aika paljon enemmän kuin venäläiset. Siksi he panevat valtavasti resursseja siihen, että jopa vakavasti haavoittuneet saadaan pidettyä hengissä. Heille se on arvo, että sotilas saadaan hengissä kotimaahan jopa siinä tapauksessa, että hän on koko loppuikäänsä invalidi. En usko, että Venäjällä pätee sama.
Toinen asia on sitten se, että antamasi suhde on käsittääkseni kaikkien haavoittuneiden suhde kuolleisiin. Eli jokainen solttu, joka saa purppurasydämen on siinä mukana. Mutta nämä eivät kaikki mitenkään välttämättä ole "tappioita" siinä mielessä, että he olisivat pysyvästi poissa rivistä, vaan ne lievästi haavoittuneet pystyvät palaamaan takaisin yksikköönsä.
Kolmas juttu on sitten se, että nuo jenkkien luvut ovat sodista, joissa on käytännössä käyty sissisotaa tarkoittaen sitä, että koko maa on käytännössä jenkkien hallussa ja taistelut ovat vain väijytyksiä tms. Pelastuskoptereilla on siis suunnilleen aina pääsy sinne haavoittuneen lue. Ukrainassa ei mitenkään välttämättä ole asia näin, vaan kun venäläisyksikkö on saanut turpiinsa ukrainalaisilta, osa haavoittuneista on ehkä saatu vedettyä perääntyvien joukkojen mukana pois, osa on jäänyt kokonaan ukrainalaisten hallussa olevalle alueelle. Edellistä porukkaa ei suinkaan saada hoitoon yhtä nopeasti kuin Talebania vastaan käydyssä taistelussa haavoittunutta jenkkiä. Hengissä selviäminen on sen varassa, että sitten, kun ne perääntyneet joukot vihdoin ovat päässeet omien puolelle turvaan, se haavoittunut on edelleen hengissä. Jälkimmäinen porukka taas on vähintäänkin sotavanki (en tiedä, ovatko nämä Ukrainan ilmoittamissa Venäjän tappioluvuissa mukana) ja hänen hoitonsa ei liene kaikkein korkeimmalla prioriteetillä ukrainalaisten mielissä.
Jos katsoit videon, niin huomasit, että ne köyhät alueet mainittiin myös. Eli siis Venäjällä on harjoitettu ns. varjo-lkp, jossa näiden alueiden porukkaa on houkuteltu rahalla riveihin. Kuukaudessa saa Ukrainassa sotien saman, minkä vuodessa tavallisessa duunissa.
Kyseinen video (käyttäen lähteenään LPR/DPR tiedoista Alexander Khodakovski ja Igor Girkin) sanoo, että niiltä kapinallisalueilta on revitty pystyyn jopa 100k ukkoa. LKP on ulotettu kaikkiin alle 65-vuotiaisiin. Ja siis oleellista tässä on se, että tuo poppoo on heitetty pääosin jalkaväkeen, kun taas juuri jalkaväestä itse venäläisissä yksiköissä on alivajaus (jalkaväkiryhmien koko on ollut jopa vain 3 miestä, mikä tarkoittaa BMP:ssä sitä, että siellä on ajaja, ampuja ja komentaja, mutta ei yhtään jalkautuvaa miestä). Ja kuten sanottua, jalkaväki luonnollisesti kärsii taistelussa isompia tappioita kuin oikeastaan mikään muu ryhmä (ehkä pl. tankit, mutta niissä taas on absoluuttisena määränä hyvin vähän miehiä). Kuten sanottua, vaikka niiden jotain tuhannen tuhotun tankin mukana olisi mennyt koko miehistö, niin siitä tulisi vasta 3000 kaatunutta (eikä yhtään haavoittunutta).
En siis tiedä, miten tuo "jännä" tietosi on mitenkään ristiriidassa minkään sen kanssa, mitä minä olen kirjoittanut tai mitä kyseisellä videolla sanotaan. Mutta jos haluat tästä jatkaa pidemmälle, suosittelen sen videon katsomista (vaikuttaa, että et ole katsonut, koska sinun piti tuo "jännä" tieto mainita). Koitin avausviestiini tiivistää tuosta pitkästä videosta sen avainviestin, koska se oli ainankin minulle paljon "jännempi" tieto kuin se, että Venäjän armeijassa ovat köyhien alueiden sotilaat yliedustettuina, koska tätä tietoa on joka paikassa jauhettu jo muutenkin.
Mutta olen mielelläni valmis kuulemaan muitakin selityksiä sille, miten Venäjä pystyy edelleen jatkamaan sotimista. Jos se 150k tappiot 190k:n sotajoukolle pätisivät, niin minusta tuo tarkoittaisi ennemminkin sitä, että kyseinen sotajoukko olisi käytännössä kokonaan lyöty ja jopa puolustussodan käyminen olisi hyvin vaikeaa, hyökkäysoperaatioista nyt puhumattakaan. Kuitenkin edelleen se jatkaa hyökkäystä ja jopa urbaanissa ympäristössä, jossa etenkin sitä jalkaväkeä tarvitaan, eikä voi mennä pelkällä tykistöllä. Omasta mielestäni se, että merkittävä osa tappioista ei ollut kohdistunut Venäjän armeijaan, vaan Donbasin kapinallisiin, oli käypä selitys tähän. Jos sinusta ei ollut, niin mikä olisi parempi?
Keskiössä siis Fennomaa-hanke ja suomalaisten patrioottien intressit - suomalaisuus.
Anushan on Ukrainassa etsintäkuulutettu. Suomen viranomaisilla ei taida olla mahdollisuutta luovuttaa Suomen kansalaista. Sillehän emme tietysti välttämättä mahtaisi mitään, jos SBU lähettäisi muutaman mieheen Suomeen Anusta vastaan, ja muiluttaisi tämän vähin äänin Ukrainaan.Huhupuheen perusteella Anus Putkonen olisi matkalla kohti Suomea.
"Eilen oli lähtö Luganskista ja koko yö ajomatka Moskovaan. Pitästä aikaa täällä. Yksi yö Moskovassa, pari tapaamista ja huomenna matka jatkuu kohti määränpäätä Pietaria, jossa luvassa täysi usean päivän ohjelma.
"Iltaa. Koko iltapäivä mennyt Moskovassa meeteissä ja asioita hoidellessa. Juuri äsken pääsy hotelliin. Nyt väsy ja unta - aamusta hieman toimitustöitä - ennen lähtöä kohti Pietaria.
Suomalaistiimin osalta pullat hyvin uunissa, seuraavaksi katsotaan miten yhteistöihin voidaan ryhtyä.
Jos kysyttäisiin että minkä maan patrioottia kuva esittää, ei kyllä ensimmäisenä tulisi Suomi mieleen.Miten vitussa ne perustelevat tuon paskan edes itselleen saati sitten muille
Vaatii todella sairasta mieltä ja mielikuvitusta työntää samaan soppaan venäläisten laajentumispyrkimykset ja suomalaisten patrioottien intressit
Ehkä tässä olisi nyt yleisellä syyttäjällä paikka toimia ja laittaa vaatimukset erilaisista tuomioista menemään.
Pienemmistäkin ärsykkeistä on syyttäjä aktivoitunut.
Varmasti löytyy ainakin kourallinen sellaisia ”patriootteja”, jotka vastustavat fanaattisesti EU:ta ja muita läntisiä liitttoutumia sekä avointa maahanmuuttopolitiikkaa ja pakolaisten vastaanottoa. Viha on niin syvää, että ollaan valmiita liittoutumaan jopa ryssän kanssa, jotta Suomi saadaan ”vapaaksi” mainituista asioista.Miten vitussa ne perustelevat tuon paskan edes itselleen saati sitten muille
Vaatii todella sairasta mieltä ja mielikuvitusta työntää samaan soppaan venäläisten laajentumispyrkimykset ja suomalaisten patrioottien intressit
Ainakin kotisivut on saatu aikaan ja toiminta alkaa heinäkuussa. Parempi olisi jos Putkonen pysäytetään jo rajalla.
Kyse lienee jo Göbbelsin toteuttamasta periaatteesta, että ihmiset on helpompi saada uskomaan iso valhe kuin pieni valhe. Nykyaikaisempi termi samalle on ehkä "gaslighting" (en tiedä, onko tälle mitään kunnon suomennosta). Tarkoituksena on esittää todellisuus niin kaukana siitä, mitä ihminen sen itse kokee, että hän saa epäilemään omaa mielenterveyttään.Miten vitussa ne perustelevat tuon paskan edes itselleen saati sitten muille