Ukrainan konflikti/sota

Bensaralli on myös helppoa propagandaa:

"Suomalaiset vastustavat NATOa ja tulevat suurissa määrin ostamaan suuren ja mahtavan Venäjän gasoliinia. Suomalaiset kärsivät omista pakotteistaan ja hakeutuvat hädissään luotettavan naapurin pumpuille."
Jos bensaralli taas alkaa niin asiaa uutisoidaan taatusti Venäjällä ja juuri tuossa hengessä. Putlerin aivoitukset ovat näköjään mulle arvoitus joten mitä tahansa saattaa tapahtua, rajan sulusta ja maassa olevien suomalaisten leirittämisestä viisumivapauteen tai Venäjän rajalla annettavaa passiin asti :D
 
Mistä tulikin mieleen, että Suomelta vapautuu lähivuosina F18-kalustoa, en tietenkään tähän hätään kerkeä...
Alkaa suomalaisista Horneteista olla runkojen lentotunnit täynnä siinä vaiheessa, kun ne vapautuvat. Lentokoneet eivät ole kuin autot, joilla voidaan ajaa usein siihen asti, että ne hajoavat lopullisesti.

Jos minkä tahansa aikaseurannassa olevan osan käyttöikä tulee täyteen, niin kone ei lennä, ennenkuin kyseinen osa on vaihdettu tai peruskorjattu. Sodassa joitain rajoja voi ehkä ylittää hiukan, mutta joka tapauksessa se koulutettu lentäjä on arvokkaampi, kuin kone, joten lentäjän menettämisen riski pitää miettiä tarkkaan.
 
Hesarin seurannasta bongattu: Venäjän operatiivinen tauko on kohta ohi, eteenpäin pitää pyrkiä mutta voimaa ei vanjalla vielä ole:
 
Eihän se mitenkään epämääräinen ole. Venäläisten rahoittamia ja rahoittajan lauluja laulava. Kun venäläinen leipä ja raha on kovin Marinelle maistunut.
Ja sama toisinpäin: yksikään ranskalaispankki ei antanut luottoa FN:lle. En tiedä heidän taloudellista tilannettaan mutta silloin kun lainaa haettiin oli vaalit tulossa gallupit lupasivat suurvoittoa FN:lle. Kun vastassa on verorahoilla pyöritetty ja koko median puffaama "kokoomustoliitto" niin en ihmettele yhtään että "ystävien" paskanhaju ei niin paljoa häiritse.
 
Sodassa joitain rajoja voi ehkä ylittää hiukan, mutta joka tapauksessa se koulutettu lentäjä on arvokkaampi, kuin kone, joten lentäjän menettämisen riski pitää miettiä tarkkaan

Tarkoitat kai, että lentäjä ehkä arvokkaampi kuin loppuunajettu F-16/F-18 ?

Jos uusi hävittäjä maksaa 50-90 miljoonaa. Lentäjän koulutus tyhjästä kestää 2-4 vuotta ? Lentäjän koulutus ei mitenkään voi maksaa noin paljon. Jos ajatellaan lentäjää, jolla kokemusta sodasta, on toki koulutustaan arvokkaampi.

Mutta nythän ne huippuarvokkaat sotakokemusta saaneet lentäjät, lentelee siellä loppuunkalutuilla ja vanhanaikaisilla Migeillä. Kai niiden turvallisempi olisi lennellä länsikalustolla. Vai ajatellanko, että Venäjältä hävittäjät loppuu ja UA:n lentäjät sitä kautta selviytyisivät sodasta hengissä.
 
Alkaa suomalaisista Horneteista olla runkojen lentotunnit täynnä siinä vaiheessa, kun ne vapautuvat. Lentokoneet eivät ole kuin autot, joilla voidaan ajaa usein siihen asti, että ne hajoavat lopullisesti.
Hyvää huomenta, oli pakko kirjautua tähän erinomaiseen ketjuun vastatakseni tähän outoon harhaluuloon;
-Hornetien lentotunnit eivät ole edes puolessa.

Jostain syystä PV ja ilmavoimat käyttivät valheellista väitettä korvatessaan Horneteja, lentotuntien takarajan määräksi sanottiin 4500 lentotuntia, vaikka jenkkien tukialuskäytössä lentotunnit vastaaville koneille oli rajattu 6000 lentotuntiin.
Mutta.
Jos F/A 18 Hornet -koneita käyttää maatukikohdista, lentotuntien takaraja onkin 10 000 lentotuntia.
-Lisäksi meillä on omana tuotantona (Patria Finavitec) tehty valtaisa varaosa(lue uusia koneita) reservi, emme oikeasti osaa sanoa kauanko koneita tosiasiassa voitaisiin käyttää.

Noissa lentotuntikeskusteluissa oli mukana sekä vanhaa kunnon korruptiota à la Lockheed Martin, sekä into saada susien susi Panther F-35.

Voisimme teoriassa myöhemmin antaa järisyttävän hyvin päivitetyt Hornetimme (60+), massiivisen määrän varaosia ja aseistusta, mutta juuri nyt siihen ei ole kykyä.

Ei muuta, jatketaan Ukrainalla.
 
Ja sama toisinpäin: yksikään ranskalaispankki ei antanut luottoa FN:lle. En tiedä heidän taloudellista tilannettaan mutta silloin kun lainaa haettiin oli vaalit tulossa gallupit lupasivat suurvoittoa FN:lle. Kun vastassa on verorahoilla pyöritetty ja koko median puffaama "kokoomustoliitto" niin en ihmettele yhtään että "ystävien" paskanhaju ei niin paljoa häiritse.
Tämähän se. Oikeinajattelevat puolueet länsimaissa itse ajoivat opposition ja kriittiset ryssän syliin. Kuvio oli niin yleinen että Suomenkin maksettu pellelehdistö ja Brysselin koulutetut media-apinat yrittivät maalata Perussuomalaiset samalla mahorkkapensselillä. Kaikki mitä PS teki oli Kremlin hännystelyä.

Lännen hallitukset ja eliitti ovat itse maalanneet itsensä ideologiseen nurkkaan. Toisinajattelijat taas ovat ottaneet rahaa sieltä mistä saavat, ettei heitä nitistettäisi "laillisesti ja demokraattisesti" eli uhkailemalla, vaientamalla ja näännyttämällä taloudellisesti.

Kriittisten pitää nyt vain osoittaa etteivät laula sen lauluja joka lainasi rahat leipään. Tähän asti Venäjää ei ole laajalti tuomittu, ja se tulee tappamaan maahanmuutto- ja eu-kriittiset nationalistiset liikkeet.
 
– Viikko sitten olin ohjelmoimassa asioita. Nyt pitelen panssarintorjuntaohjuksia varastossa tappaakseni oikeita ihmisiä... se on todellisuuteni nyt.


– Tämä on Sako TRG 42. Erittäin hyvälaatuinen ase. Minulla ei olisi tähän varaa siviilinä, ”Wali” kertoo toimittajalle videohaastattelussa.


Wali ei tiedä, mistä huhut hänen kuolemastaan ovat saaneet alkunsa. Hän kuuli niistä itse palattuaan eturintamalta useita päiviä sitten.

– Olin viimeinen, joka sai kuulla minun olevan kuollut, hän sanoo.



Sankarin manttelia ei Ukrainasta irronnut, sillä tarkka-ampuja kertoo itse kanadalaiselle La Presse -lehdelle ampuneensa vain kahdesti ikkunoihin ”pelotellakseen” muttei koskaan päässyt vihollisen ampumaetäisyydelle.

– Vaikutti siltä, että hän halusi minun kehottavan häntä palaamaan takaisin, puoliso kertoo.


fs9KzQzKwtG55fvNh2IuLKAspggCx-2QvDjXyK3Tqc8.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pikkulapsen saaneen perheellisen paikka ei ole palkkasoturina. Eri asia on jos perheellisenä taistelee oman kotimaan puolesta. Tai jos sota on matalaintensiivinen kuten Afganistanissa eikä ns "oikea" sota kuten Ukrainassa.
 
– Viikko sitten olin ohjelmoimassa asioita. Nyt pitelen panssarintorjuntaohjuksia varastossa tappaakseni oikeita ihmisiä... se on todellisuuteni nyt.


– Tämä on Sako TRG 42. Erittäin hyvälaatuinen ase. Minulla ei olisi tähän varaa siviilinä, ”Wali” kertoo toimittajalle videohaastattelussa.


Wali ei tiedä, mistä huhut hänen kuolemastaan ovat saaneet alkunsa. Hän kuuli niistä itse palattuaan eturintamalta useita päiviä sitten.

– Olin viimeinen, joka sai kuulla minun olevan kuollut, hän sanoo.



Sankarin manttelia ei Ukrainasta irronnut, sillä tarkka-ampuja kertoo itse kanadalaiselle La Presse -lehdelle ampuneensa vain kahdesti ikkunoihin ”pelotellakseen” muttei koskaan päässyt vihollisen ampumaetäisyydelle.

– Vaikutti siltä, että hän halusi minun kehottavan häntä palaamaan takaisin, puoliso kertoo.


uf_1649863952wu2EJZPb8QdLTMdL8ibB9LxgLM.jpeg
Uskomatonta, että iltapaska linkittää jotain putinisti anderssonin twitteriä tähän yhteyteen.. linkin kommenttiosio myös täynnään trolleja. Hienosti vedetty iltalehti. Oishan tuohon voinut linkata patrik lancasterin tai anus putkosenkin..
 
En minä jonkun Anderssonin linkkiä huomannut mutta tuosta tarinasta tuli mieleen että ehkä ukrainalaiset eivät kaipaa länsimaisia seikkailijoita ja yksittäisiä taistelijoita ovat niiden taidot mitä tahansa. Tärkeintä olisi saada päteviä kouluttajia erityisesti paikallisjoukkoihin joiden taso on hyvinkin vaihtelevaa.

Tämäkin on toki helpommin sanottu kuin tehty. Mene nyt sitten jollekin "kyläpäällikölle" sanomaan että tehän soditte ihan päin vittua...teidän pitää tehdä tällä ja tuolla tavalla. Siinä voi hyvin helposti tulla eteen muitakin ongelmia kun kieliongelmia :ROFLMAO:

Wali jätti prikaatin sen jälkeen kun Hrulf ehdotti, että he sopisivat erimielisyytensä nyrkkitappelulla.
 
Viimeksi muokattu:
En minä jonkun Anderssonin linkkiä huomannut mutta tuosta tarinasta tuli mieleen että ehkä ukrainalaiset eivät kaipaa länsimaisia seikkailijoita ja yksittäisiä taistelijoita ovat niiden taidot mitä tahansa. Tärkeintä olisi saada päteviä kouluttajia erityisesti paikallisjoukkoihin joiden taso on hyvinkin vaihtelevaa.

Tämäkin on toki helpommin sanottu kuin tehty. Mene nyt sitten jollekin "kyläpäällikölle" sanomaan että tehän soditte ihan päin vittua...teidän pitää tehdä tällä ja tuolla tavalla. Siinä voi hyvin helposti tulla eteen muitakin ongelmia kun kieliongelmia :ROFLMAO:

Wali jätti prikaatin sen jälkeen kun Hrulf ehdotti, että he sopisivat erimielisyytensä nyrkkitappelulla.

Tuossa linkissä se on, andersson kirjoittaa Walin olevan sotarikollinen. Voihan se niinkin olla, mutta miksi?
 

Tuossa linkissä se on, andersson kirjoittaa Walin olevan sotarikollinen. Voihan se niinkin olla, mutta miksi?
Ja itseasiassa kyseisen keekon twitter on täynnään ryssän propagandaa, lähtien donetskin terrori-iskusta heti Vinnytsan lapsimurhien jälkeen. Laitampa palautetta toimittelijalle..
 

Tuossa linkissä se on, andersson kirjoittaa Walin olevan sotarikollinen. Voihan se niinkin olla, mutta miksi?

Anderssonin mielestä kaikki muut paitsi venäläiset ovat sotarikollisia :ROFLMAO:

Nämä ovat niitä ihmisiä jotka kirkuvat vielä joskus Haagissa että venäläiset ja Venäjä ovat syyttömiä kaikkeen koska USA ja NATO!

39-7477415fc39a37a4906


Tuosta kyseisestä Iltiksen jutusta löytää kyllä rivien välistä muitakin kyseenalaisia asioita kun tuo linkki Putinistin sivustolle. Seikkailijoiden seikkailut eivät mene aina putkeen mutta olihan niistä paljonkin hyötyä varsinkin sodan alussa. Niiden avulla Ukraina sai palstatilaa myös niissä maissa missä Ukraina ja Venäjä eivät ole niitä asioita joita ihmiset päivät pitkät pohtivat. Suomessa ja muissa Venäjän naapurimaissa se ei ole ongelma mutta suurimmassa osassa maailmaa Ukrainan sota hukkuu muiden uutisten sekaan hyvin helposti jos siitä edes uutisoidaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta, oli pakko kirjautua tähän erinomaiseen ketjuun vastatakseni tähän outoon harhaluuloon;
-Hornetien lentotunnit eivät ole edes puolessa.

Jostain syystä PV ja ilmavoimat käyttivät valheellista väitettä korvatessaan Horneteja, lentotuntien takarajan määräksi sanottiin 4500 lentotuntia, vaikka jenkkien tukialuskäytössä lentotunnit vastaaville koneille oli rajattu 6000 lentotuntiin.
Mutta.
Jos F/A 18 Hornet -koneita käyttää maatukikohdista, lentotuntien takaraja onkin 10 000 lentotuntia.
-Lisäksi meillä on omana tuotantona (Patria Finavitec) tehty valtaisa varaosa(lue uusia koneita) reservi, emme oikeasti osaa sanoa kauanko koneita tosiasiassa voitaisiin käyttää.

Noissa lentotuntikeskusteluissa oli mukana sekä vanhaa kunnon korruptiota à la Lockheed Martin, sekä into saada susien susi Panther F-35.

Voisimme teoriassa myöhemmin antaa järisyttävän hyvin päivitetyt Hornetimme (60+), massiivisen määrän varaosia ja aseistusta, mutta juuri nyt siihen ei ole kykyä.

Ei muuta, jatketaan Ukrainalla.
En tiedä mikä sinulla oli tarkoituksena, mutta se on aivan varma, että lentokonekaluston vaihtoa ei voi ajoittaa siten, että uudet koneet saapuvat täsmälleen samana päivänä, kuin edellisten lentokunto loppuu.

Koneiden vaihto on mitoitettava niin, että silloin kun vanha kalusto poistetaan sillä on käyttötunteja jäljellö yhteen sotaan. Muutenhan käy niin, että ryssä hyökkää kuukautta ennen koneiden vaihtoa, jolloin edellisellä konesatsilla on vain 1-3 lentoa jäljellä.

Eli uskon, että meidän Horneteilla voisi sotia vielä satoja tunteja sen jälkeen, kun niistä luovutaan. Jos meillä olisi kapasiteettia, niin Hornetit pidettäisiin vielä sotavalmiudessa 5-10 vuotta F-35 koneiden saapumisen jälkeen, mutta huolto-, kenttä-, säilytys- ja lentäjäkapasiteetin kasvattaminen sellaiseen on liian kallista.

Jos Ukrainalla olisi ennestään F-16 koneita ja niihin ylimääräisiä lentäjiä, niin ei olisi täysin mahdotonta lahjoittaa koneita sinne silloin kun uudet koneemme ovat operatiivisessa valmiudessa. Tosin Ukraina on jo voittanut sodan kaalimaata vastaan siihen mennessä. Silloin voi olla joku muu maa sodassa joka kaipaa koneita. Esim. Valko-Venäjä siellä tehdyn vallanpalautuksen jälkeen.
 
Anderssonin mielestä kaikki muut paitsi venäläiset ovat sotarikollisia :ROFLMAO:

Nämä ovat niitä ihmisiä jotka kirkuvat vielä joskus Haagissa että venäläiset ja Venäjä ovat syyttömiä kaikkeen koska USA ja NATO!

39-7477415fc39a37a4906


Tuosta kyseisestä Iltiksen jutusta löytää kyllä rivien välistä muitakin kyseealaisia asioita kun tuo linkki Putinistin sivustolle. Seikkailijoiden seikkailut eivät mene aina putkeen mutta olihan niistä paljonkin hyötyä varsinkin sodan alussa. Niiden avulla Ukraina sai palstatilaa myös niissä maissa missä Ukraina ja Venäjä eivät ole niitä asioita joita ihmiset päivät pitkät pohtivat. Suomessa ja muissa Venäjän naapurimaissa se ei ole ongelma mutta suurimmassa osassa maailmaa Ukrainan sota hukkuu muiden uutisten sekaan hyvin helposti jos siitä edes uutisoidaan.
En ollut nähnyt tuota videota donetskin väitetystä terrori-iskusta, mutta m777 väitetään syylliseksi ja ikkunat on täynnä luodinreikiä 🤣 goebbels oli ilmeisen taitava propagandisti, verrattuna ryssän propagandisteihin..

Ei ainakaan vielä ole toimittaja vastannut sähköpostiini, eikä linkkiä poistettu jutusta.. eikä se sikäli anna juttuun edes mitään lisä-arvoa, eli olisiko toimittaja sittenkin vain paljastanut korttinsa asiassa??? Seuraavaksi kyselen päätoimittajan mielipidettä kremltrollien tilien linkittämisestä.. tokihan niiden kannattaisi ennemmin linkittää suomessa patrik lancasteria tai dezanttia, sisältö on sama, mutta on tutumpia, niin helpommin lähestyttäviä 💘
 
Back
Top