Antares
Respected Leader
Nova Kakhovkasta tulee aikanaan varmaankin olemaan melkoinen taistelu. Molemmilla on intressi: pato, voimalaitos, silta logistiikalle, Krimin vesihuolto, ne nyt ainakin.
OBrien taannoin nöyrästi kyseli Twitterissä, mikä on korrekti kirjoitusasu joen nimelle. viestiketjussa satoja vastauksia, joiden selvä kanta on Dnipro.
Katso liite: 66569
Katso liite: 66568
Katso liite: 66570
Minä luovutin jo kauan sitten yritykset muistaa Ukrainan paikannimet, varsinkin kun kirjoitusasuja on monia ja näitä käytetään varsinkin twitterissä ristiin rastiin. Vaikea päästä tavoista eroon kun oppi Euroopan suuret joet koulussa kauan sitten ja muistaa alitajuisesti että Dniproon kuuluu E-kirjain.
Tämän sodan osalta olen jättänyt kirjoitusasut huomiotta, pääasia että oltaisiin mahdollisimman selkeitä eikä tule epäselvyyttä mistä joesta tai kaupungista puhutaan. Oma suosikki on Zaporitzzja, tuo tuskin on oikea kirjoitustyyli mutta minun korvaan se kuulostaa tuolta ja olen käyttänyt tuota. Jonain toisena päivänä saatan kirjoittaa kaupungin / oblastin nimen hieman eri kirjaimilla.
Suurimmat inhokit tämän sodan aikana ovat olleet Puolan twitteristä lainatut Ukrainan kaupungit, he kääntävät ne omalle kielelle ja siten niillä hakiessa ei löydy paikkaa ollenkaan esim. Google Mapsista. Helvetin työlästä ja vaikeaa.
-
Tuoreita osumia Khersonin suunnalla:
#Kherson . Antonovsky railway bridge area, something is on fire