Mikfin70
Ylipäällikkö
No tuo Leon kone voidaan siellä maastossa vaihtaa samalla tavalla varamoottori, kuin Suomessa. Minkä jälkeen se lähetetään tarvittaessa teolliseen korjaukseen, jos siihen ei moottoripukin päällä pysty tekemään tarvittavia korjauksia. Kyllä tuo Leon taistelukentällä tehtävät korjaukset perustuvat puhtaasti vaihdettaviin osakokonaisuuksiin.No nyt kun tuli siihen pätemään, niin kerroppas samantien mitä eroa on Ukrainalaiselle diiselmoottoreita huoltavalla ja koneistavalla pajalle MTU MB 873 ja V-92S2F täyshuollossa? Tuollaiset kun tupsahtaa manantaina pöydälle niin kumpi pärisee perjantaihin mennessä? Motivaationa se naapurikylässä riehuva ryssä jota pitää päästä ampumaan mieluiten heti.
Niin, kulutussodassa pitää saada huolettua myös ne vähän puhkiammutut takaisin linjaan. Tämä kähinä ei ole loppumassa just nyt. Ja jos huollon vastaus on että näistä viidestä vähän ammutusta yksikään ei ole kunnossa tänä vuonna niin se vastaus on _väärä_.
Niin paska kuin joku T-72 on sotakoneena, niin se on vanhaa patarautaa jota korjaa kyläsepän nyrkkipajassa kohtuu pitkälle.
Oikeasti moottorin vaihto vie aikaa n 3 tuntia kaikkien sääntöjen kanssa.
Venäläisestä T-72/55 et edes irrota moottoria 3 tunnissa, vaikka itsekin tunnen lukkarin rakkautta ko. kalustoa kohtaan. Pelkästään takaa kansipanssarin ja jäähdyttäjän sekä öljyn lauduttimien kanssa menee aikaa tuo 3 tuntia ja senkään jälkeen et edelleenkään pääse moottoriin nostovaiheeseen.
Uskallan väittää, että Saksalainen voimapaketti on nopeammin kunnossa, kuin venäläinen.
Ps. Kannattaa muistaa, että Leon voimapaketti on myös 1980-luvun tuote ja elektroniikan määrä on melko vähäinen vs. Pzh2000.
Viimeksi muokattu: