RKSTAK
Ylipäällikkö
Oishan tuohon useampi murkula mennyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onko jossain lähdettä, että jotain osaa yritetään saada oikeasti taistelukykyiseksi? Siihen ei riitä pelkkästään parempi kalusto, tarvitaan myös aikaa koulutukseen. Mikä taas voi olla hankalaa, koska kouluttajia ei ole tarpeeksi. Mulla on kutina, että ne paremmiksi tarkoitetut joukot saa 2 viikkoo...samaan malliin kuin surullisen kuuluisa 3. armeijakunta, joka on jo ottanut hyvin kuokkaan.Tässä LKP:ssä on selkeästi kahden kerroksen väkeä. Eli suurempi ryhmä lienee näitä väärinajattelijoita, eli puhdistuksen uhreja. Ei varusteita, suoraan Ukrainaan kuolemaan. Pienempi määrä on sitten niitä joiden on tarkoitus yrittää ja kenties kääntää sodankulku jos hyvä tuuri käy. Näitä joukkoja vasta varustetaan ja vähän koulutetaan. Tämän toisen joukon tarkoitus on oikeasti lähinnä rangaista Ukrainaa kun ei totellut Zaaria. Noilla Iranin tymillä lennokkipommeille on sama tarkoitus, eli tuottaa vain vahinkoa. Ukrainasta tulee esimerkki miten käy jos Zaarin valta ei ala maistua, jäljelle jää poltettu maa. Ihan sama kuin V1 set ja V2:set Lontoon pommituksessa. Ei sotilaallista merkitystä mutta kun hallitsijalla on itkupotkuraivari niin se riittää syyksi.
Itse lasken niin että ryssä joutuu jokatapauksessa vetämään henkeä muutaman vuoden tämän Ukrainan seikkailun jälkeen. Sinä aikana meidän pitäisi saada kalustotilannetta ja koulutusta sille kalustolle jokatapauksessa parannettua.
Rahaa siihen toki menee, mutta ei me muitakaan voida vaatia Ukrainaa auttamaan omalla kalustollaan, jos ei sitä itsekään olla valmiita tekemään.
Minun mielestä tämä LKP kyllä yllätti vähän lännenkin. Ei mitään yhteistä vastavetoa tai lausumaa ainakaan ollut.
Eipä tuo lkp mitään erityistä pillastumista länneltä vaadi. Enemmän tuntuu aiheuttavan sekasortoa Venäjällä.Minun mielestä tämä LKP kyllä yllätti vähän lännenkin. Ei mitään yhteistä vastavetoa tai lausumaa ainakaan ollut. Maininnat vain, että tuki Ukrainalle jatkuu. Johon Saksa tapansa mukaan, totesi että tankkeja eivät toimita. On kyllä "hassu" tuo Saksa.
En oikein onko USA:kaan varautunut esimerkiksi Abramsien lähettämiseen tai varsinkaan sen vaatiman huolto-ja logistiikan rakentamiseen Ukrainaan.
On mielenkiintoista nähdä miten tuon Lend&Leasen kanssa toimitaan.
Se varmasti rauhoittaa levottomuutta dagestaneissa ja lujittaa federaatiota kun isovenäläinen sotanorsu duumasta haukkuu kuvernöörejä.Upeasti alkaneen LKP:n ongelmat on tietenkin paikallistason pamppujen syytä. Mustaa pekkaa ei saa vierittää Moskovan syyksi sanoo duuma.
Duuma jyrähti sotarekrytoinneista: ”Nopeus korvannut laadun, emme hyväksy ylilyöntejä”
Venäjän duuman ylä- ja alahuoneen puheenjohtajat jyrähtivät pakkomobilisaation venäläiseen yhteiskuntaan viikossa tuomasta sekasorrosta.www.ksml.fi
– Hyvät kuvernöörit, olette täysin vastuussa alamaistenne liikekannallepanokampanjoiden toteuttamisesta, jyrähti ja rauhoitteli duuman ylähuoneen puheenjohtaja Valentina Matvienko Telegramissa.
Duuman alahuoneen puheenjohtaja Vjatsheslav Volodin muistutti lisäksi Telegramissa, että kutsunta ei voi olla umpimähkäistä, vaan eri määräyksiä on noudatettava.
Kyllä meidän pääministerillä on paremmat bileet.Vtu mä kosin tota ku mä nään!
Kunhan hijennetään tykistö takaa hetkittäin ( himars) , niin mikä hyvänsä jossa on putki ja ampuu pidemmälle ja on liikuteltavissa on tehokas. Näin voidaan lohkoa etulinja pala palalta. NASAMS vielä Himarssien suojaksi niin Avot.Nyt kun ryssä puskee puhtaalla jalkaväellä päälle niin ne Saksan Leo ykköset ja marderit on enemmän kuin kuranttia tavaraa etulinjaan.