Taisi nykyinen pääryssä ja hänen taustakuoronsa erehtyä tässäkin suhteessa pahemman kerran..
- ryssän kannalta ajatellen USA:n uusi presidentti on ollut monin verroin enemmän Ukrainan tukena kuin edellinen..
Oikeastaan tätä näkemystä tukee myös tuo jälkimmäinen boldattu lause.
- nimenomaisesti tuo "America First" porukka ei ole juurikaan halunnut/halua avustaa Ukrainaa.
Kaiken lisäksi tähän ko. "America First" - typeryyteen liittyy huima paradoksi...pitää suorastaan ihmetellä etteivät he itse tajua koko juttua.
- nimittäin mikään ei tue tehokkaammin USA:n työllisyyttä sekä talouden nousua kuin aseteollisuuden tuoteisiin kohdistuva ennen näkemätön kysyntä ja tuotannon/investointien kasvu. Jenkkien tuotteille löytyy kovaa kysyntää muuallakin kuin vain Ukrainassa.
- eikä tässä ole kysymys pelkästään Ukrainaan toimittavasta aseavusta vaan ryssän hyökkäyssota on generoinut kaikkialla maailmassa nousevaa kysyntää nykyaikaisista asejärjestelmistä.
- huomioiden myös senkin että Ukrainan sodan myötä ryssän asetuotanto ja tekniikka on osoittautunut täydelliseksi "bluffiksi" ja joutunut jopa osittain naurunalaiseksi globaaleilla asemarkkinoilla.
Juuri tuo sulkeutuminen defensiiviseen "America First"-ajatteluun on todellinen "myrkkypilleri" USA:n huipputeknologian sekä huimasti kasvaneille palveluiden globaalille tuotannolle, teollisuudelle sekä viennille.
- ehkä erityisesti muillakin toimialoilla kuin aseteollisuudessa.
USA:n talouden kasvu löytyy ja tulee jatkossa nimenomaan uusilta markkinoilta. Siis ei todellakaan pelkästään jenkkien sisämarkkinoilta ja/tai kiinteistötoimialalla joilla edellinen presidentti junailee omia busineksiaan.
- mutta mikäpä minä olen näistä ketään neuvomaan..tosin varsin moni talouden asiantuntija on tästä aiheesta samaa mieltä. Erityisesti jenkkilässä.
Jatkot tänne:
https://maanpuolustus.net/threads/bidenin-hallinto-ja-siitä-keskustelua-kuinka-suunta-muuttuu.7448/page-108