Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pienessä votkapöhnässä viitattu tuttu auto ohi. Tai ovatko nuo suristimet koskaan edes surisseet. Päitä putoilee.Kertsinsalmen sillan tuloväylillä pitäisi ilmeisesti olla tällainen läpivalaisu-/tarkastusasema, jolla saapuva ajoneuvoliikenne tarkastetaan. Ihan selvää lienee kuitenkin, että mitenkään ei ole mahdollista tarkastaa jokaista saapuvaa ajoneuvoa, tuskin edes raskasta liikennettä, jumiuttamatta liikenteen sujuvuutta.
En edes vaivaudu katsomaan. Tullut tässä helmikuusta lähtien seurattua inffon foorumia sodasta ja samalla luettua sikakoiran psykooseja miettien että mitä ultimaattista paskaa tää kamraatti suoltaa.
Sikakoira siellä jakaa psykoosejaan taas. En suosita katsomaan viimeistä videotaan, mutta on tuo sakeeta kuvata omia tappioita, kun yhdelle ruumiille laitettu putipuhdas Ukrainanlippu hihaan, raahattu tielle putipuhdas NLAW sinko ja jätetty silti tielle VDVn tpaita ja vikalle vainajalle vihreä hihateippi..
Siellä oli eilen ne synttärit, olisiko tarkastus hieman sakannut !Kertsinsalmen sillan tuloväylillä pitäisi ilmeisesti olla tällainen läpivalaisu-/tarkastusasema, jolla saapuva ajoneuvoliikenne tarkastetaan. Ihan selvää lienee kuitenkin, että mitenkään ei ole mahdollista tarkastaa jokaista saapuvaa ajoneuvoa, tuskin edes raskasta liikennettä, jumiuttamatta liikenteen sujuvuutta.
Kertsinsalmen sillan tuloväylillä pitäisi ilmeisesti olla tällainen läpivalaisu-/tarkastusasema, jolla saapuva ajoneuvoliikenne tarkastetaan. Ihan selvää lienee kuitenkin, että mitenkään ei ole mahdollista tarkastaa jokaista saapuvaa ajoneuvoa, tuskin edes raskasta liikennettä, jumiuttamatta liikenteen sujuvuutta.
Ei tuossa sillan rakenteessa olemitenkään ryssitty. Kiskojen länpöjaajentuessa about 1 mm per 100m per aste, talven ja kesän kiskojen pituusero voi olla sadalla metrillä sen 80 mm. Tästä aiheutuu suuria voimia rakenteeseen ja sitä varten ratasepeli on ottamassa voimat kiinni näin yksinkertaistettuna. Betonikantisilla ratasilloilla on aina betonikannen päällä ratasepeliä, jonka päällä kiskot ovat. Kyllä tuossa kaukalossa on läpivientiputkia, joiden kautta vesi pääsee poistumaan betonikaukalosta.Katso liite: 68853
tämän kuvan perusteella polttoaine on valunut tuonne sepelillä taytetyn kourun pohjalle asti ja osa polttoaineesta valuu palavanan niistä alas. Näkyvät kapeampina tulisuihkuina säännöllisin välein kuvassa. Käytänössä tuossa on siis sellainen iso haudutuskattila jossa palaa polttoainetta suoraan betonissa kiinni. Lisäksi allaolevaa palkkia liekitetään koko korkaudeltaan.
No hyvä että tässäkin on ryssitty. Silta kun olisi pitänyt tehdä kaupunkiratatyyppisesti, eli kiskot valetaan betonilaattaan joka on sepelikerroksen päällä. Laatta tiivistetään asfaltoimalla siltakourun reunoihin. Näin suolainen vesi ei pääse rakenteisiin. Ja kun kuskataan polttoainetta niin ei myöskään onnettomuuden sattuessa pala koko silta poikki vaan palava polttoaine valuu kannen renalta mereen, ei tukipalkin sivua pitkin kuten nyt.
Jos tosiaan tuo uutiskuva palosta on täysin aito niin tuota ei hetkeen sammuteta. Tuollainen polttoaine sammuu vain vaahdolla, vettä työntämällä saa aikaan vain palon leviämisen. Vaahdottamaan pääsee vain rataa pitkin junan päästä. Eiköhän tuo säiliöjuna pala koko pituudeltaan tässä lähituntien aikana ellei silta petä sitä ennen tuosta alta.
Löytääköhän SVR jo tänään räjähdyspaikalta Azov-passin vai meneekö huomiseen? Jostain homeisesta luukusta löytyy Sims-pelit ja seinäkartalle piirretty pakoreitti Suomeen.
Hmm, joskus osuu kohilleen! Pitäiskö laittaa rivi lottoakin vetämäänOma veikkaus on että jotain isoa on nyt tekeillä. Tapahtunut useamman kerran, että ensin paljon infoa ja sitten totaalinen hiljaisuus. Jopa rysyt on hiljaa. Opsec! Kohta toivottavasti hyviä uutisia!
No tietenkin, NAFO (kotipaikka Langley, USA) sen teki!
Jaahas, tässä epäillään, että jokin alus/meridrone voisi olla räjähdyksen aiheuttajana. Jotain siellä kello 4:n kohdalla tosiaan vilahtaa.
No ainakin virallinen totuus on jo lukittu, eli ryssän viranomaisten mukaan kuorma-auto räjähti. Junan palon syttymissyytä tutkitaan ja joka tapauksessa junasta kärähti vain pari viimeistä vaunua. Eli ei edes normal katastrof vaan sitä pienempi vahinko. Korjauskin jo suunniteltu ja aikataulutettu, eli tässä kuussa tulee ehjäksi.Löytääköhän SVR jo tänään räjähdyspaikalta Azov-passin vai meneekö huomiseen? Jostain homeisesta luukusta löytyy Sims-pelit ja seinäkartalle piirretty pakoreitti Suomeen.