-TripleX-
Respected Leader
Juuri näin.Piti vähän kaivelle mutta löytyihän sitä kuvamateriaalia sillan raideosuuden kannesta:
Katso liite: 68852
Eli kansi näyttäisi betonikourulle joka on täytetty sepelillä. Kiskot sitten tuon sepelikerroksen päällä. Polttoaine valuu säiliövaunusta tuonne sepelin sekaan ja palaa hitaasti ja pitkään. Betonikourussa on vedenlaskuaukot alaosassaan ettei tuosta tule pitkää uima-allasta:
Katso liite: 68853
tämän kuvan perusteella polttoaine on valunut tuonne sepelillä taytetyn kourun pohjalle asti ja osa polttoaineesta valuu palavanan niistä alas. Näkyvät kapeampina tulisuihkuina säännöllisin välein kuvassa. Käytänössä tuossa on siis sellainen iso haudutuskattila jossa palaa polttoainetta suoraan betonissa kiinni. Lisäksi allaolevaa palkkia liekitetään koko korkaudeltaan.
No hyvä että tässäkin on ryssitty. Silta kun olisi pitänyt tehdä kaupunkiratatyyppisesti, eli kiskot valetaan betonilaattaan joka on sepelikerroksen päällä. Laatta tiivistetään asfaltoimalla siltakourun reunoihin. Näin suolainen vesi ei pääse rakenteisiin. Ja kun kuskataan polttoainetta niin ei myöskään onnettomuuden sattuessa pala koko silta poikki vaan palava polttoaine valuu kannen renalta mereen, ei tukipalkin sivua pitkin kuten nyt.
Jos tosiaan tuo uutiskuva palosta on täysin aito niin tuota ei hetkeen sammuteta. Tuollainen polttoaine sammuu vain vaahdolla, vettä työntämällä saa aikaan vain palon leviämisen. Vaahdottamaan pääsee vain rataa pitkin junan päästä. Eiköhän tuo säiliöjuna pala koko pituudeltaan tässä lähituntien aikana ellei silta petä sitä ennen tuosta alta.
Mietityttää nuo vihreät vaunut jotka eivät ole säiliöitä. Voisivatko olla ammusvaunuja? Vähän miettinyt kun ei tule palokuntaa tunteihin paikalle niin mitä siellä jännitellään... kun tuli leviää vihreisiin vaunuihin niin sittempä selviää.