Ukrainan konflikti/sota

Venäjän duuman varapuhemies Oleg Morozovin ehti tuomita räjähdyksen "sodanjulistukseksi", kertoo STT.

Pitkään uumoiltu terrori-isku Krimin siltaa vastaa ei ole enää pelkkä haaste, se merkitsee sodanjulistusta ilman sääntöjä”, Morozov sanoi RIA Novostin mukaan.


Sitten kun ukrainalaiset räjäyttää moskovalaisen lastensairaalan lapsineen, se on sodanjulistus ilman sääntöjä.

Vitun paskiaiset.
 
Nyt kun Dnper joen pohjoisrantaa on saatu mukavasti haltuun, niin ylimenon kevyillä joukoilla luulisi onnistuvan suht helposti.

Itseä houkuttaisi sissisodan käyminen tällä Krimin maayhteydeksi nimetyllä alueella. En tiedä millaista tuo alue on maastollisesti, mutta drone sisseily onnistuu mukavasti avoimissakin maisemissa.. Siinäpä ryssät yrittää pyörittää rekkarallia kun alueet kuhisisi droneilla varustettuja sissejä 😂
 
Klo 20.00 tänään jatkuu rautatieliikenne Venäjän liikenneministeriön mukaan. Lähde Maikkarin uutislive.


Copiumia ryssäkansalle ensijärkytykseen. Kasin jälkeen pohditaan liikenneministeriön tiedotteissa jo muita asioita.

Explosion Reaction GIF
 
Hyvä teoria. Tuolla on ollut jokin vakiintunut salakuljetuskuvio, josta Ukraina on päässyt selville. Loppu on historiaa.
Kuskiksi on voitu palkata joku pahaa-aavistamaton venäläinen rekkamies. Sanottu, että salakuljetetaan vaikka pakolaisia tms Krimille ja missään nimessä vaunun ovia ei saa avata ja sitten ei muuta kuin sillan yli
 
Luulisi että jo siltaa suunniteltaessa olisi otettu huomioon korjattavuus. Siis luulisi..
 
Kuskiksi on voitu palkata joku pahaa-aavistamaton venäläinen rekkamies. Sanottu, että salakuljetetaan vaikka pakolaisia tms Krimille ja missään nimessä vaunun ovia ei saa avata ja sitten ei muuta kuin sillan yli
Twitterissä on video, jossa tuo kuorkki tutkitaan pintapuolisesti. Kuormatilan ovi avataan ja kurkkaa sisään. Ilmeisesti lasti vastaa kuormakirjaa nopsaan katsottuna.


Betonia tuntevat, löytyykö vastausta? Kuinka kauan sillan heikkeneminen jatkuu, kun betoni jäähtyy? Mun veikkaus on, että ei oo vielä jäähtynyt klo 2000, jolloin pitäisi junan taas kulkea...

edit Tämmöstä kertoo parviäly.
 
Krimin sillan vaikutus Khersonin alueen logistiikkaan:


HUOM: jos joku sattui katsomaan tätä karttaa ja ihmettelemään, miksi E14 tie kiertää noin oudosti, niin se johtuu vain siitä että hän on halunnut jättää kaupunkien nimet näkyviin.

Oikeasti E14 tie on tämä Ukrainan eteläistä rantaa seuraava tie. Se alkaa Venäjän puolelta Rostovista ja Venäjän puolella sen nimi on E58, nimi vaihtuu tietysti "valtioiden rajalla".

Mittasin kaupunkien väliset etäisyydet karkeasti:

Rostov - Taganrog (nämä molemmat Venäjän alueella) = 62 km
Taganrod - Mariupol = 100 km
Mariupol - Berdyansk = 69 km
Berdyansk - Melitopol = 100 km

Mitat ovat linnuntietä joten todellisuudessa reitti lienee pidempi. Joka tapauksessa ylläolevien summa on 331 km, tämä siis Rostov - Melitopol välinen matka.

Tämän jälkeen voi miettiä, minne jatkaa:

Melitopol - Vasylivak (eturintama pohjoisessa) = 70 km
Melitopol - Nova Kakhovka = 154 km
Melitopol - Dzhankoy (rautateiden solmukohta Krimillä) = 145 km

Pitkähköjä matkoja kumipyörille, kun muistetaan Kiovan pohjoispuolinen hyökkäys ja sen logistinen kaaos. Toisaalta ryssällä on ollut monta kuukautta aikaa harjoitella, ehkä kumipyörälogistiikka sujuu nykyään paremmin?
 
Twitterissä on video, jossa tuo kuorkki tutkitaan pintapuolisesti. Kuormatilan ovi avataan ja kurkkaa sisään. Ilmeisesti lasti vastaa kuormakirjaa nopsaan katsottuna.


Betonia tuntevat, löytyykö vastausta? Kuinka kauan sillan heikkeneminen jatkuu, kun betoni jäähtyy? Mun veikkaus on, että ei oo vielä jäähtynyt klo 2000, jolloin pitäisi junan taas kulkea...

Jos siihen betoniin tuli halkeamia niin silta tulee tuolta kohtaan ajan oloon murenemaan paloiksi. Etenkin kun ilmeisesti sammuttivat sen suolaisella merivedellä. Muutama vuosi ja nuo rakenteet ovat heikentyneet niin että siinä ei juna kulje, jos enää edes kestää sitä. On mahdollista yrittää korjailla mutta ei tule olemaan helppoa kun korroosiota ei oikein voi pysäyttää.
 
Halla-Ahon analyysi Twitterissä. Mainiota, että Ulkoasianvaliokunnan puheenjohtajana on henkilö, joka kykenee analyyttisesti palastelemaan asian kuin asian.


1/6 Pro-Kremlin commentators try to maintain optimism.

The damage to the bridge is not that serious.
It will be soon repaired.
The bridge itself is not that important.
The ferries can compensate.
Etc.

2/6 The mere knowledge that Ukraine can hit the bridge or any target in Crimea is fundamentally important. Russia has to allocate more and more of its already stretched resources to protect Crimea and hunt Ukrainian operators there.

3/6 The most important effect is that Russians - both military and civilian - cannot trust they can evacuate across the Kerch strait when the need arises. If and when Kherson falls, the peninsula will be the next target.

4/6 The only remaining road connection from Crimea to Russia is via Dzhankoi-Melitopol-Berdyansk-Mariupol-Taganrog. If and when Ukraine begins a counterattack from the Zaporizhzhja region to Melitopol and the Azov sea cost, that connection will be cut too.
.
Image



5/6 With the bridge out of action, that road will be choked with Russian military trying to bring reinforcements to the west and Russian civilians fleeing from Crimea to the east.

6/6 The Russians will have to make decisions soon: pull out from the Kherson area before the roads behind are cut, or try to reinforce the Kherson area with the risk of being isolated and with nowhere to retreat.
 
Back
Top