Lainaan omaa viestiä parin viikon takaa alla. Mikään ennustajaeukko en ole ja asia lienee kaikille itsestään selvä että noin siinä käy.
Rintamalle lähetettävä tykinruokako ostaa itse itselleen noita luotiliivejä Ryssänmaalla?
Jos luotiliivejä ei ole tykinruuan upseereille tai ammattisotilaille rintamalla, niin eiköhän se ole selvä että tuollainen itse ostettu luotiliivi otetaan tykinruualta ylemmän upseerin käyttöön. Varmaan tykinruoka luopuu mielellään itse ostamastaan luotiliivistä kun vaihtoehdoksi saa joko lahjoittaa luotiliivin upseerille tai lähteä samantien miinakenttää polkemaan.
Hauska piirre liikekannallepanoon liittyen on myös se, että jos sijoittavat niitä liikekannallepantavia tykinruokia täydennykseksi olemassa oleviin ryssän taisteluosastoihin, niin ne muut hengissä niissä säilyneet on olleet sotimassa siellä jo 8 kuukautta ilman rotaatiota ja kulkeneet tappiosta toiseen. Mukavasti tarttuu se tappiomieliala niihin nyt liikekannallepantuihin tuolla tavalla. Ja taatusti ovat ryssien nokkimisjärjestyksessä siellä rintamalla kaikista alimmista pohjasakkaa.
Siinä sitä on varmaan eturintamalle liikekannallapannulla torvensoittaja-ryssällä mukava lähteä sotimaan kun on tuollainen lähtökohta heti alkuun ja varastavat vielä muut ryssät vielä kaikki hänen rahat, ruuat, ja omat varusteet. En kyllä yhtään ihmettele jos torvensoittaja-ryssää ei kiinnosta muuta kuin karata sieltä rintamalta tai antautua tai ampua vaikka omia varas-ryssiä.