Ukrainan konflikti/sota

RUS were to start offensive operations in the Hulajpol region. It is not known what forces and what is the scale of the attack. This is the area of Zaporozhye that the AU has been strengthening since March. It will probably end up like in Pawliwka.
Tavoitteena kenties H15-valtatien katkominen ja huollon katkaiseminen Zaporižžjasta Donetskin rintamalle?

1668634127118.png
 
Melko hiljattain katselin tuoreen videon UA:n 152 mm porukasta. Ei ollut kuulemma kranaattipulaa. Tulee tsekeistä ja bulgariasta. Ei tarkoita, että riittäisi kaikelle vanhalle kalustolle.

Tuo MSTA-S taitaa olla ryssän kyvykkäin telahaupitsi. Varmaan ne käytössä on mitä on saatu. Sellainen kuva on tullut, että ryssät hylkää laitteet sen kummemmin niitä paskomatta. Olisi liikaa vaivaa. Ryssiminen on vaivattomin vaiheohto.
Hetkonen; alkoiko joku Bulgaria tms. valmistamaan 152 mm. kranaatteja tehostetusti..:unsure:

As previously reported, an unnamed country is also supplying Ukraine with new projectiles for the Soviet-era systems. Recently, the Ukrainian military has showcased the use of foreign projectiles during firing with the 2S1 Gvozdika self-propelled howitzer.
 
Hetkonen; alkoiko joku Bulgaria tms. valmistamaan 152 mm. kranaatteja tehostetusti..:unsure:

As previously reported, an unnamed country is also supplying Ukraine with new projectiles for the Soviet-era systems. Recently, the Ukrainian military has showcased the use of foreign projectiles during firing with the 2S1 Gvozdika self-propelled howitzer.
2S1 122mm kranaatteja tulee Puolasta ainakin, UA Weaponsilla taisi just olla kuvaa parin päivän sisään.
 
Hetkonen; alkoiko joku Bulgaria tms. valmistamaan 152 mm. kranaatteja tehostetusti..:unsure:

As previously reported, an unnamed country is also supplying Ukraine with new projectiles for the Soviet-era systems. Recently, the Ukrainian military has showcased the use of foreign projectiles during firing with the 2S1 Gvozdika self-propelled howitzer.

Romaniaa on ainakin pyydetty tuotannon aloittamista kesällä
 
Vaikka mä diggaan Zelenskystä niin sillä pitäisi olla ehkä paremmat avustajat tai jotain kun kesällä sai Bidenin suuttumaan ja eihän tää ihan hyvältä taas näytä.
Lännessä on kuulunut puheita kun Ukraina pyytää apua että miksi eivät itse laittaneet korruptiotaan kuriin ja OSTANEET niitä aseita.
Tarkoitan että jos olisin itse Zelensky olisin hyvin kiitollinen kaikille tukijoille ja miettisin tarkkaan sanat esim. nyt tässä ohjuscasessa.
 
Vaikka mä diggaan Zelenskystä niin sillä pitäisi olla ehkä paremmat avustajat tai jotain kun kesällä sai Bidenin suuttumaan ja eihän tää ihan hyvältä taas näytä.
Lännessä on kuulunut puheita kun Ukraina pyytää apua että miksi eivät itse laittaneet korruptiotaan kuriin ja OSTANEET niitä aseita.
Tarkoitan että jos olisin itse Zelensky olisin hyvin kiitollinen kaikille tukijoille ja miettisin tarkkaan sanat esim. nyt tässä ohjuscasessa.
koen samoin kuin tossa twiitissä kirjoitetaan. tällainen "diplomaattinen perseily" ei istu tuettavan valtion harteille ja etäännyttää tukijat. Ukrainan luulisi osaavan pitävän suun kiinni kun sitä tarvitaan niin näissä asioissa omat intressinsä läpi pitkällä tähtäimellä.
 
Viimeksi muokattu:
koen samoin kuin tossa twiitissä kirjoitetaan. tällainen "diplomaattinen perseily" ei istu tuettavan valtion harteille ja etäännyttää tukijat. Ukrainan luulisi osaavan pitävän suun kiinni kun sitä tarvitaan niin näissä asioissa omat intressinsä läpi pitkällä tähtäimellä.

En kovin vakavasti ottaisi jotain twitter viestejä. Palveleevat vain erään valtion asiaa nämä tälläiset huutelut ja siksihän niitä juuri nyt sit nähdään. Kova on tarve joillakin yrittää maalailla jotain mustia pilviä Ukrainan ja muiden välille.
 
Romaniaa on ainakin pyydetty tuotannon aloittamista kesällä

Käsittääkseni Bulgaria-Romania -akselilla on useampia vanhoja neukkuaikaisia ammustehtaita, jotka ovat olleet vuosikymmeniä pois käytöstä mutta periaatteessa edelleen palautettavissa toimintaan.

Yhteen näistä tunkivat ne Venäjän sabotööreiksi epäillyt rakennusseikkailijat hyökkäyksen alkupäässä.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka mä diggaan Zelenskystä niin sillä pitäisi olla ehkä paremmat avustajat tai jotain kun kesällä sai Bidenin suuttumaan ja eihän tää ihan hyvältä taas näytä.
Lännessä on kuulunut puheita kun Ukraina pyytää apua että miksi eivät itse laittaneet korruptiotaan kuriin ja OSTANEET niitä aseita.
Tarkoitan että jos olisin itse Zelensky olisin hyvin kiitollinen kaikille tukijoille ja miettisin tarkkaan sanat esim. nyt tässä ohjuscasessa.
Siinä titityyssä ollut Nato maan diplomaatti...siis Unkarin.
 
Katso liite: 70672
B-MoD:
- UA:lla haaste saada huoltoa Dneiprin itäpuolelle mikäli tänne mennään voimalla
- Nykyisellään Kakhovkan padon murtumisesta ja tulvimisesta ei vaaraa
Miten olisi päivä ilman tätä jatkuvaa spämmäystä B-MoD, B-MoD... ? Onko pakonomainen tarve saada nostettua lähetettyjen viestienlukumäärää foorumille? Todella puuduttavaa törmätä tähän samaan laakiin joka pirun aamupäivä, just sayin.
 
Nyt olet mennyt ryssimään :ROFLMAO:

Kiovan leveyspiiri ja Lvivin pituuspiiri ei miteenkään siirry Saudeihin.

50.4501° N, 24.0297° E

Katso liite: 70707


Mutta jos luvut vielä kerran sekoittaa niin sitten on aavikolla, 24.0297° N 50.4501° E (kiovan leveyspiiri vaihtuu pituuspiiriksi ja Lvivin pituuspiiri leveyspiiriksi)
No juurikin tämä - rysyllä silmät harittanut.
 
Siihen minäkin kiinnitin huomion silloin helmikuussa että kun Kiovassa alkoi rytisemeään niin tämä sotakirjeenvaihtaja otti jalat alleen ja juoksi Suomeen alta aikayksikön :ROFLMAO:

Nyt on ollut myös kuumissa paikoissa tai ainakin niiden tuntumassa.
Kävi vissiin suomessa pistämässä vakuutuspaperit kuntoon, jos vaikka sattuis jotain. :unsure:
 
Back
Top