Ukrainan konflikti/sota



Marin alkaa jo kuulostamaan eräältä oranssilta mieheltä suuren veden takaa. Ei kyllä tätäkään päivää olis uskonu näkevänsä kaiken sen ulinan jälkeen mitä puski joka tuutista viisi vuotta.

Ei helvetti ennemmi jäätynyt kuin sossu myönsi että Eurooppa (EU) on ryssinyt (tm) myös kunnolla.


– Meidän olisi pitänyt kuunnella baltialaisia ja puolalaisia ystäviämme paljon aiemmin, Marin sanoi.

Meidän on lakattava olemasta naiiveja Kiinan suhteen, Marin sanoi.
 

Vaikka olen Marinin kanssa täysin eri poliittisilla linjoilla, niin Marin on meidän ulkopoliittisesta johdosta se, jolla on Ukrainan ja Venäjän suhteen pallit. En kyllä ymmärrä, että miten joillekin on huono juttu ja vittuilun aihe, että Marin on ollut tiukkana ryssän suhteen? Sitten voisi avautua, jos tämän ulkopolitiikka olisi sellaista kuin Tuomiojalla, Tupee-Pekkarisella, Heinäluomalla tai Tavjalla, mutta kun ei ole. Sosialisti Marinia en itse äänestäisi, mutta täytyyhän nyt tosiasiat myöntää.
Marinin agenda on vain nostaa omaa poliittista "häntäänsä" kun siihen on mahdollisuus .
 
Näin nojatuolissa istuvana "Kenraalina" tuo päätös operaation jatkolle on kaikille ehkä se paras vaihtoehto... Tai ei siis Ryssille, mutta ehkä ne itsekin sen jossakin vaiheessa tajuaa :ROFLMAO:

En vähättele Ukrainalaisten kärsimyksiä, mutta en näe mitään hyvää siinä, että nyt tehtäisiin joku puolivillainen rauha ja Putte apinalaumoineen voisi miettiä miten ja missä otetaan seuraava erä.
Puolivillainen rauha ja sodan aito uhka voi olla ainut asia mikä saa länsimaat aidosti varustautumaan seuraavaan erään.

Se on tärkeää jo Kiinankin takia.
 
Tää on oikeastaan aika suoraan Saksan ja Ranskan arvostelua minun mielestäni.
joo, ja aiheesta. Nythän Suomi onkin laittanut paukkuja ulkopolitiikassaan Puolan ja Baltian suuntaan(Britanniaa unohtamatta), jonne on Suomen NATO-jäsenyyden toteutuessa muodostumassa Eurooppalainen voimaryhmä. Saksa ja Ranska ovat jäämässä tietyllä tavalla marginaaliin. Tämä Skandinavia- Suomi-Baltia-Puola on se alue, missä ryssä joudutaan pysäyttämään muutaman vuoden kuluttua, jos se ei Ukrainassa pysähdy/pysäytetä. Nyt on parempi tuuri kuin 1930-luvulla, jossa Oslo-maat(reunavaltiopolitiikka), johon Suomikin kuului, joutui pettymään kun ystäviä ei löytynytkään hädän hetkellä. Onneksi meillä on ymmärretty, että oikeusvaltion puutteista huolimatta Puola on se, johon täytyy pystyä pitämään lämpimät suhteet ja tähän tietysti Puolan pääministerin lämminhenkiseksikin koettu vierailu meillä liittyy.
 
Vaikka olen Marinin kanssa täysin eri poliittisilla linjoilla, niin Marin on meidän ulkopoliittisesta johdosta se, jolla on Ukrainan ja Venäjän suhteen pallit. En kyllä ymmärrä, että miten joillekin on huono juttu ja vittuilun aihe, että Marin on ollut tiukkana ryssän suhteen? Sitten voisi avautua, jos tämän ulkopolitiikka olisi sellaista kuin Tuomiojalla, Tupee-Pekkarisella, Heinäluomalla tai Tavjalla, mutta kun ei ole. Sosialisti Marinia en itse äänestäisi, mutta täytyyhän nyt tosiasiat myöntää.
Olen samaa mieltä että on erittäin hyvä, että Marin ei kumartele kremlin pikku-putlerin suuntaan kuten nuo mainitsemasi poliitikot. Kaikessa muussa olen Marinin anti-fani. Kallas kuitenkin on tuominnut ryssän perseilyt paljon aiemmin kuin Marin. Siitä tuo heitto, että Sanna peesaisi Kallasta tämän foorumin veijarien miellyttämiseksi... Olisin toki voinut heti siinä yhteydessä tarkentaa, että hyvä näin. Jos tällaisessa maailmantilanteessa tavja olisi pvesiventtinä ja hönöluoma pääministerinä, en halua edes ajatella lopputulosta.
 
Sairasta touhua on tämäkin...

Useat Ukrainan lähetystöt ovat saaneet "verisiä paketteja", jotka ovat sisältäneen muun muassa eläinten silmiä. Asiasta kertoo Ukrainan ulkoministeriö uutistoimisto Reutersin mukaan.

Reutersin mukaan nesteen kyllästämiä paketteja on lähetetty Ukrainan lähetystöihin ainakin Unkarissa, Alankomaissa, Puolassa, Kroatissa ja Italiassa. Lisäksi myös Napolin ja Krakovan konsulaatteihin on lähetetty samanlaiset paketit.

Reuters ei täsmennä, mitä se tarkoittaa nesteellä, jolla se kuvailee olevan "huomiota herättävä haju ja väri".

Aiemmin tällä viikolla Ukrainan Madridin-suurlähetystöön lähetettiin kirjepommi. Vastaavia pommeja lähetettiin myös muihin kohteisiin, mukaan lukien Espanjan pääministerille.
Haiskahtaa hieman putinin kokin tuotokselta, on varmaan raaka-aineetkin omasta keittiöstä
 
Muuten aika vähäpätöinen twiitti, mutta olettaen että videon selitys pitää paikkansa, niin kannattaa huomioida, että termo näyttää hyvin samalta kuin rysyjen käyttämä valaisu. Ainakin näin maallikon silmiin näyttää ihan samalta ilmassa, mutta maassa sitten se v*tunmoinen ero.

Edit. Viittaan tällä siis niihin videoihin joita täälläkin on nähty, joissa rysyjä on syytetty termon ja valkoisen fosforin käyttämisestä isojen asutuskeskuksien alueella. Sotarikoksiahan nämä rotan ulosteet tehtailevat koko ajan, mutta tästä en ole nähnyt todisteita.

 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Jos ns. länsi haluaa ryssän häipyvän Ukrainasta, lännen olisi toimitettava Ukrainalle aseita, joilla se voisi iskeä venäjän alueelle niin että tuntuu. Nythän Ukraina joutuu taistelemaan ryssää vastaan ikäänkuin kädet sidottuina, samalla kun ryssä pommittaa aivan surutta koko Ukrainan aluetta. Ryssä ei tottele muuta kuin voimaa, ja sen voiman täytyy olla ylivoimaa.
 
Back
Top