Ukrainan konflikti/sota

Olisiko puhetta omalle porukalle, joka jo nyt tietää, ettei edes taktisia ytimiä tulla käyttämään, koska ytimillä sotaa ei voi oikeasti voittaa. Voisiko tarkoituksena olla järjen ääni nykyisen, armeijan tuhoavan sodan lopettamiseksi?
 
Pois tälläiset kyllä on pidettävä kv- kilpakentiltä.
Klimjuk on julkaissut kuvakaappauksia venäläisen urheilijan hänelle lähettämistä viesteistä. Hän kertoi venäläisurheilijan linkittäneen sivuston, joka auttaa identifioimaan kuolleita venäläisiä sotilaita heidän sukulaisiaan varten.

– Venäläisurheilija toivoi, että minun kuvani ja dokumenttini olisivat siellä, hän toivoi, että kuolisin. Hänen seuraavat viestinsä olivat täynnä loukkauksia minun suuntaani, Klimjuk kirjoitti.
Klimjuk selvitti, että kyseinen venäläisurheilija tukee sotaa Instagram-sivuillaan.
– Hän on venäläisurheilijan "kasvot", Klimjuk väitti, vaikkakin myös venäläisurheilijoilta on kuultu laaja kirjo erilaisia näkökantoja sotaan.
 
Olisiko puhetta omalle porukalle, joka jo nyt tietää, ettei edes taktisia ytimiä tulla käyttämään, koska ytimillä sotaa ei voi oikeasti voittaa. Voisiko tarkoituksena olla järjen ääni nykyisen, armeijan tuhoavan sodan lopettamiseksi?

Minulle suurin anti tuossa pataljoonan komentajan viestissä on, että voimat on loppu.

Kun siinä etulinjan tuntumassa oleva komentaja toteaa näin, kaverilla saattaa olla aika realistinen kuva tilanteesta. Ja samalla viestitään sinne norsunluutorneihin, että turha odottaa mitään sankaritekoja. Se, toivooko tuo ytimien käyttöä vai tietääkö itsekin, että tämä oli tässä ja näillä mennään, jää arvailujen varaan.
 
Kiovassa on tapahtunut räjähdyksiä keskusta-alueella. Asiasta kertoo kaupungin pormestari Vitali Klitško.

– Räjähdyksiä Ševtšenkon alueella pääkaupungissa. Viranomaiset ovat menossa paikalle. Lisätietoja myöhemmin, Klitško kirjoitti Telegramissa verkkomedia Meduzan mukaan.

Ševtšenkon alueella on muun muassa useita yliopistoja ja historiallisesti tärkeitä kirkkoja.

Klitškon mukaan Ukrainan ilmapuolustus ampui keskiviikkoaamuna alas yhteensä kymmenen iranilaisvalmisteista dronea.

63b8ee316d024c6499363be97fcefe68.jpg
 
Jos Biden panee nimensä Patriot-sopimukseen, hän antaa merkittävän tuen raskaampaa aseistusta ja vahvempaa ilmatorjuntaa pitkään pyytäneelle Ukrainalle.

Samalla hän pääsee vaientamaan eurooppalaisten liittolaistensa keskinäiset kampitukset, jotka eivät tue toivottua mielikuvaa yhtenäisestä Euroopasta Ukrainan rinnalla.

Y7LNSDZMBBKSPERYAZASQUU4W4.jpg


 
Kiovassa on tapahtunut räjähdyksiä keskusta-alueella. Asiasta kertoo kaupungin pormestari Vitali Klitško.

– Räjähdyksiä Ševtšenkon alueella pääkaupungissa. Viranomaiset ovat menossa paikalle. Lisätietoja myöhemmin, Klitško kirjoitti Telegramissa verkkomedia Meduzan mukaan.

Ševtšenkon alueella on muun muassa useita yliopistoja ja historiallisesti tärkeitä kirkkoja.

Klitškon mukaan Ukrainan ilmapuolustus ampui keskiviikkoaamuna alas yhteensä kymmenen iranilaisvalmisteista dronea.

63b8ee316d024c6499363be97fcefe68.jpg
Tämä siis mopo iskujen jälkeen tehty?
 
12.12.2022 (10:00)

Sodan 291. päivä
Alfred Koch: Onko todella kysyttävää, paitsi yksi - kuinka voittaa Putin ja hänen hullujen armeijansa?

Niinpä sodan kaksisataayhdeksänkymmentäensimmäinen päivä päättyi. Kuten sanonta kuuluu: "Im Osten nichts neues". Ei mitään uutta rintamalla. Kaikki on sama: kovaa taistelua Marinkasta Svatovoon. Ilman havaittavaa menestystä kummallakaan puolella.
Tänään lausunnossaan yleensä varovainen Ukrainan puolustusministeri Reznikov sanoi, että Ukrainan asevoimat lähtevät hyökkäykseen heti, kun pakkaset iskevät ja maa jäätyy. Yksi kahdesta asiasta: joko hyökkäys on todella tulossa pian tai hän katsoi sääennustetta ja tajusi, että pakkaset eivät iske ollenkaan.
Esitettyään tämän hypoteesin, menin itse Internetiin ja katsoin sääennustetta. Joten Donetsk-Luganskin alueella vakaata pakkaslämpötilaa odotetaan vain katolisen joulun aattona, toisin sanoen muutaman viikon kuluttua. Joten odotellaan lahjoja uudelle vuodelle.
Olen jo kirjoittanut, että olen aika ajoin epätoivoinen sanojen näennäisen i
voimattomuuden vuoksi. Minusta ei ole hyvä kuvailla heidän voikattomuutta sanoin, mutta kuvittele, että tämä on vain itkua. Jäsentämätön ja villi itku.
En usko enää mihinkään. Ei kehityksessä, ei moraalissa eikä laissa. Kaikki hukkuu sanoiin. Edistyksen sijaan puhumme edistymisestä. Moraalin sijaan - VIP-henkilöiden erittäin moraaliset monologit ja lain voiton sijasta - järjetöntä oikeudellista rupattelua.

Ja tällä hetkellä on jonkinlaista todellista, karkeaa ja aineellista elämää. Tässä elämässä ihmisiä tapetaan. Ei sanoilla, vaan raketteilla, tieteellisen kehityksen tuloksilla. Tällä hetkellä Putin tallaa alkeellisimmatkin moraalikäsitykset. Ei sanoilla, vaan murhalla. Ja Yashinin takana, kun hän piti oikeat ja kauniit puheet, sulkeutuu täysin aineellinen vankilan pultti.
Olen kyllästynyt tähän Moskovan instituutin tyttöjen loputtomaan vinkumiseen "venäläisen kulttuurin romahtamisesta" tai päinvastoin, että "venäläinen kulttuuri ei ole syyllinen". "Tekevätkö kirjat ihmisestä paremman?" No hyi hitto, mitkä aiheet kiinnostavat venäläistä älymystöä nykyään. Tämä on vain Vasisualy Lokhankin, jonka pitkät ajatukset tiivistyivät miellyttävään ja läheiseen aiheeseen: "Vasisualy Lokhankin ja sen merkitys". "Lokhankin ja Venäjän liberalismin tragedia" ja "Lokhankin ja hänen roolinsa Venäjän vallankumouksessa".
Kaikki katsovat toistensa haastatteluja, lähettävät linkkejä toisilleen, eikä edes merkityksettömällä minulla ole haastattelijoiden loppua. Kaikki ovat kiinnostuneita siitä, milloin sota päättyy, tunnenko olevani vastuussa tapahtuneesta, kuinka kauan venäläiset sovittavat syyllisyytensä ja muuta roskaa, johon joko ei ole vastausta, tai tämä on yhtä jatkuvaa salin sanahelinää.
Vuonna 1915 Majakovski kirjoitti:
Sinulle, joka elät orgiasta orgiaan,
jolla kylpyhuone ja lämmin vessa!
eikäs hävettää Yrjölle esitetyistä
lukea sanomalehtien kolumneista?!
Tiedätkö, keskinkertainen, monet,
miettiviä miten tulla känniin-
voi olla juuri nyt pommi repäisi
luutnantti Petrovin jalkoja.
Jos hän sinne teurastukseen tuotu
yhtäkkiä näkisi, haavoittuneena
kuinka levitit kotletin huuleen
himokkaasti laulaen Severjaninia!
Teilleko, naisia ja ruokakattauksia rakastaville
antaa elämän miellyttääkseen?
Olisin mieluummin bljadin lailla
tarjoilemassa ananasvettä!

Istun hiljaa kylässäni. Yritän olla menemättä minnekään, enkä tunge kenenkään nenään eteen älykkyydelläni ja hienostuneisuudellani. En räkäile julkisesti ja kuvallisesti, en juoksentele jonkun turhan paskakanavan draaman kanssa, en matkusta kahden mantereen poikki kuvaamaan Manhattanin taustaa kuuluisan kirjailijan seurassa. Koska tämä kaikki on merkityksetöntä ja tarpeetonta. Kuten puheet hautajaisissa. Kuten typerät Chopin-marssit ja muoviset seppeleet. Siellä pääasiat ovat vain aivan konkreettisia asioita: ruumis arkussa ja juuri kaivettu hauta. Ja kaikki nämä liput ja sotilaalliset kunnianosoitukset - miksi ne ovat? Kaikki on jo tapahtunut. "Ja hänet tapetaan ja haudataan..."
Ja häpeän hirveästi. Koska minulla on sähköä. Että istun lämpimänä. Että he eivät pommitta minua. Että kukaan sukulaisistani ei ole eturintamassa, eikä minun tarvitse huolehtia heistä. Että olen voimaton jotenkin auttaa ja muuttaa jotain tässä kauheassa tapahtumien kulussa. Minua jopa hävettää, että olen elossa. Yleisesti ottaen jo keski-ikäinen, maallinen viisas mies, kun taas tuhansia erityisesti murhattuja nuoria miehiä on jo kaivettu heille kaivettuihin reikiin.
Jonkinlainen mykkä kauhu valtaa minut, kun näen, ettei koko maailma voi heti rangaista täysin ilmeisestä, tislatusta pahasta. Ja jopa monet uskovat, että "kaikki ei ole niin itsestään selvää" ja että kompromisseja on etsittävä.
Mikä kompromissi voi olla maan pallomaisuuden tai veden jäätymispisteen välillä? Mikä hätänä? Mistä keskustellaan? Tässä ei ole tilaa kompromisseille. Älä kuuntele näitä Putinin hölynpölyjä.
Ei todellakaan, en voi ajatella muuta kuin sitä. Mitä helvettiä kirjat ovat ja niiden rooli persoonallisuuden muodostumisessa? Millaista keskustelua Venäjän uudistusskenaarioista Putinin jälkeen käydään? Oletko tosissasi? Voitko keskustella siitä? Nyt? Kun "pommi repi irti luutnantti Petrovin jalat?" Ihailen sinua... Kuten kuningas Lear sanoi: ”Ihmiset! Olet kivistä" Bravo, suosionosoitukseni.
En välitä siitä, mitä venäläiselle kulttuurille tapahtuu. (Muuten, luulen, että mitään ei tule olemaan. Se pysyy ehjänä ja, kusipää, jatkaa kuuluisan "humanisminsa" tökkimistä kaikkien nenään.) En välitä siitä, miten Putinin jälkeinen muutos tapahtuu,järjestetään ja miten menetellä Putinin systeemiliberaleilla: revitäänkö ne keskiajan tyylin vai lähetetäänkö vain eläkkeelle?
Se on totta. Välitän vain yhdestä kysymyksestä: milloin kukistamme tämän täin munan? En vain halua, mutta en voi ajatella mitään muuta. En usko, että ihmiskunnalla on tämän tärkeämpiä kysymyksiä.
Jotkut idiootit täällä Saksassa ovat pitäytymässä tiellä taistellakseen ilmaston lämpenemistä vastaan. En ymmärrä mitä heidän päässään liikkuu. Sahanpuru? Siunattu Greta yhdellä aivomutkalla? Onko todella muita asioita, joihin pitäisi hukata aikaa, paitsi yksi: kuinka voittaa Putin ja hänen hullujen armeijansa.
Mutta yhden asian tiedän varmasti: syymme on oikeudenmukainen. Vihollinen voitetaan. Voitto tulee olemaan meidän.
Kunnia Ukrainalle!
Слава Украине!
Альфред Кох

t.me
Voimakasta tekstiä, ehkä tuo automaattikäännöksen (?) läpi menneenä vielä korostaa noita kielikuvia. Aivan samanlaista turhautumista on havaittavissa itsellänikin. Lännessä osa johtajista ehdottelee dialogia ja venäjän "ymmärtämistä" samaan aikaan kun venäjä jatkaa sotarikoksiaan. Naurettava eskalaation pelko on asia mitä en kyllä itse ainakaan ymmärrä sitten yhtään. Pikkuhiljaa tullut sellainen olo tekisi mieli vetää turpaan ensimmäistä vastaan tulevaa venäjän ymmärtäjää.
Kaikki aseapu Ukrainalle NYT, länsi on osittain kädet veressä tämä jarruttelun jäljiltä. Ja sitten aikanaan taas saadaan lukea että "ei me tiedetty"...
 
Tämä siis mopo iskujen jälkeen tehty?

Tuo oli Iltalehdessä 7.30 ja tämä tuntia myöhemmin 8.30...

Kaksi Kiovan hallintorakennusta kärsi vaurioita keskiviikkona dronehyökkäyksissä, kaupunginhallinto sanoo uutistoimisto Reutersin mukaan.


Tällä hetkellä mahdollisista kuolleista tai loukkaantuneista ei ole tietoja.

Kiovassa kuullut räjähdykset tallentuivat muun muassa Nexta-median Twitterissä jakamalle videolle. Jos video ei näy, voit katsoa sen tästä.
 
Tuo oli Iltalehdessä 7.30 ja tämä tuntia myöhemmin 8.30...

Kaksi Kiovan hallintorakennusta kärsi vaurioita keskiviikkona dronehyökkäyksissä, kaupunginhallinto sanoo uutistoimisto Reutersin mukaan.

Tällä hetkellä mahdollisista kuolleista tai loukkaantuneista ei ole tietoja.

Kiovassa kuullut räjähdykset tallentuivat muun muassa Nexta-median Twitterissä jakamalle videolle. Jos video ei näy, voit katsoa sen tästä.
Veikkaan kuitenkin, että samojen mopojen aiheuttamia. No päivän mittaan varmaan saadaan lisätietoa.
 
Voimakasta tekstiä, ehkä tuo automaattikäännöksen (?) läpi menneenä vielä korostaa noita kielikuvia. Aivan samanlaista turhautumista on havaittavissa itsellänikin. Lännessä osa johtajista ehdottelee dialogia ja venäjän "ymmärtämistä" samaan aikaan kun venäjä jatkaa sotarikoksiaan. Naurettava eskalaation pelko on asia mitä en kyllä itse ainakaan ymmärrä sitten yhtään. Pikkuhiljaa tullut sellainen olo tekisi mieli vetää turpaan ensimmäistä vastaan tulevaa venäjän ymmärtäjää.
Kaikki aseapu Ukrainalle NYT, länsi on osittain kädet veressä tämä jarruttelun jäljiltä. Ja sitten aikanaan taas saadaan lukea että "ei me tiedetty"...
Venäjä on menossa täyteen sotatalouteen omassa kuplassaan, eikä ole lännenkään etu antaa tämän kehityksen mennä pitemmälle. Jopa saksalaisten pitäisi ymmärtää että tämä tulee 'kalliimmaksi' jos tukea viivästetään ja ranskalaisten että pistäisivät nyt omat nurkkansa putinisteista kuntoon eivätkä höpöttäisi 'ymmärtämistä' ja suurta ranskalaista diplomatiaa.
 
Pois tälläiset kyllä on pidettävä kv- kilpakentiltä.

Se on ikävä kyllä helpommin sanottu kun tehty :mad:


Voimakasta tekstiä, ehkä tuo automaattikäännöksen (?) läpi menneenä vielä korostaa noita kielikuvia. Aivan samanlaista turhautumista on havaittavissa itsellänikin. Lännessä osa johtajista ehdottelee dialogia ja venäjän "ymmärtämistä" samaan aikaan kun venäjä jatkaa sotarikoksiaan. Naurettava eskalaation pelko on asia mitä en kyllä itse ainakaan ymmärrä sitten yhtään. Pikkuhiljaa tullut sellainen olo tekisi mieli vetää turpaan ensimmäistä vastaan tulevaa venäjän ymmärtäjää.
Kaikki aseapu Ukrainalle NYT, länsi on osittain kädet veressä tämä jarruttelun jäljiltä. Ja sitten aikanaan taas saadaan lukea että "ei me tiedetty"...

bcc7606624a932ddeabe7ed9f50fe0fdce3a308e04bef6a4ced90e265fab746b.jpg


Neuvostoliitto on kuollut ja kuopattu mutta joissakin piireissä kylmän sodan aikainen liennytyspolitiikka elää ja voi hyvin Ukrainasta huolimatta ja siitä riippumatta. Tätä Putin on käyttänyt hyväkseen aina ja kykenee käyttämään jatkossakin vaikka kyllä Ukrainan sota jossain määrin asetelmia muuttaa. Alkaa olemaan kovimmallakin rauhanpuolustajalla jo vähän tekemistä kun yrittää maalata Putinista rauhanrakentajaa.

2022-12-10T074202Z_1078006083_RC2A2Y9TC87C_RTRMADP_3_UKRAINE-CRISIS-BAKHMUT.jpg

AP22341566269775.jpg

64023589_605.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Minulle suurin anti tuossa pataljoonan komentajan viestissä on, että voimat on loppu.

Kun siinä etulinjan tuntumassa oleva komentaja toteaa näin, kaverilla saattaa olla aika realistinen kuva tilanteesta. Ja samalla viestitään sinne norsunluutorneihin, että turha odottaa mitään sankaritekoja. Se, toivooko tuo ytimien käyttöä vai tietääkö itsekin, että tämä oli tässä ja näillä mennään, jää arvailujen varaan.

Eihän se sotilaan tehtävä ole päättää ydinaseen käytöstä, vaan se on poliittinen päätös. Kuten sodan aloittaminenkin. Mutta voi se sotilas sanoa että ilman sienipilviä voidaan lähteä jo kaikki kotiin... varsinkin jos sen sanoo tarpeeksi kaukana...
 
Eihän se sotilaan tehtävä ole päättää ydinaseen käytöstä, vaan se on poliittinen päätös. Kuten sodan aloittaminenkin. Mutta voi se sotilas sanoa että ilman sienipilviä voidaan lähteä jo kaikki kotiin... varsinkin jos sen sanoo tarpeeksi kaukana...
Harvinaista realismia vanjalta tämä ulostulo mielestäni. Kertoo turhautumisesta ja johtoa kohtaan tunnettavasta luottamuspulasta. Ammattisotilaan luulisi ymmärtävän, ettei se voitto ole kirkossa kuulutettu edes taktisia ydinaseita käyttämällä, jolloin eskalointikeinot alkavat käydä vähiin.
 
Back
Top