Ukrainan konflikti/sota

Edelleen ihmetyttää tämä puhe siitä että rysyillä on enemmän miehiä kuin Ukrainalla. Se on hitto 40M kansa. Sieltä pitäisi helposti pystyä irroittamaan 2- 5M miestä rintamalle.

Onko kyse vaan aseistuksen riittävyydestä vai mistä on kyse? Ja vaikka kyseessä olisikin pula aseista, niin eikö niitä miehiä voi ottaa isommin riveihin ja kierrättää?
👆Tämä! Toinen mitä ihmettelen on että eikö niitä UK:ssa koulutettuja hessuja voi kierrättään omien kautta siten että ne kouluttaisi UA joukkoja edelleen.
Siis samaan tyyliin kun tehtiin Suomessa (K) Jp 27 kanssa?
 
👆Tämä! Toinen mitä ihmettelen on että eikö niitä UK:ssa koulutettuja hessuja voi kierrättään omien kautta siten että ne kouluttaisi UA joukkoja edelleen.
Siis samaan tyyliin kun tehtiin Suomessa (K) Jp 27 kanssa?
Taitaa Ukrainan miehistötappiot olla sitä luokkaa myös, että brittien kouluttamat miehet siirtyvät suoraan rintamille.
 
Eikö? Vapaaehtoisia taisi olla edelleen jonoksi asti. Koulutuksesta ja kunnon varustuksesta lienee kiinni. Samanlaista epämääräistä mosurilaumaa kuin örkeillä on, ei taida Ukraina tarvita. Eikä halua lähettää huonosti koulutettuja ja suojattomia rintamalle kuolemaan jos vain voi välttää sen. Vastahan tuo Ukrainan marsalkka totesi, että joukkoja on ja lisää muodostetaan, mutta ei syötetä suoraan rintamalle. Niille on muuta tehtävää...
Örkintappajaisiin käytetään kevyempää miehitystä, joka osaa asiansa. Vähemmän, mutta osaavia miehiä oikealla kalustolla -> vähemmän omia tappioita. Toki reserviä on oltava tiukkojen paikkojen hoitamiseksi.

Eiköhän siellä porukkaa ole jonossa ilman erillistä LKP:tä , pullonkaulana varustus ja koulutus.

Viittaan viestilläni siis vain vaan Ukrainan virallisiin ulostuloihin että uutta LKP:ta ei tarvita eikä ole ainakaan nyt tulossa.

Ymmärtääkseni tuolla on siis sekä ammattiarmeija, vapaaehtoiset että asevelvolliset. Edelleen olen sitä mieltä että näistä pitäisi saada miehiä riittävästi.

Aika monella mosurilla aseistus ei ole kummoinen (Rk + suojatarvikkeet). Luulisi että tätä tarviketta riittää? Raskaampi aseistus onkin sitten ihan toinen juttu.

Lisäksi, esim Siren sanoi että siellä jalkaväen tehtävä on lähinnä paikantaa raskaampi aseistus että saadaan tykistölle tehtävää.
 
Taitaa Ukrainan miehistötappiot olla sitä luokkaa myös, että brittien kouluttamat miehet siirtyvät suoraan rintamille.

Olen myös pohdiskellut että onko brittien antama koulutus parasta mahdollista Ukrainalle.

Olen 100% varma että Suomi pystyisi antamaan paljon parempaa kolutusta siihen miten taistellaan kun ilmatuki ja Burger King puuttuu!
 
Olen myös pohdiskellut että onko brittien antama koulutus parasta mahdollista Ukrainalle.

Olen 100% varma että Suomi pystyisi antamaan paljon parempaa kolutusta siihen miten taistellaan kun ilmatuki ja Burger King puuttuu!
Olet varmasti täysin oikeassa mutta epäilenpä ettei poliittista uskallusta löydy.
 
Kovasti rysyt sen haluaa ja Ukraina laittaa hanttiin. Olen viimepäivinä lukenut myös arvioita joiden mukaan alueella on todellista strategista merkitystä eikä vaan arvailua että siellä täytyy olla pesukonetehdas 😊 koska rysyt sen niin kovasti haluaa.
Tuossa karttaa. Sinne vie ja sieltä lähtee aika isoja teitä joista on hyvä huoltaa joukkoja sitten siinä tulevassa hyökkäyksessä. Samalla se heikentäisi pohjoisessa Ukrainan huoltoa ja auttaisi sitä kautta Sievierodontskin puolustamisessa. Rautatie sinne kyllä tulee, mutta Siversk-Lymanin kautta, joten siitä ei ryssille hyötyä ole. Voihan se olla, että sinne hyökätään koska siellä olevia joukkoja on helpompi huoltaa ja täydentää. Juurikin noiden teiden takia.
1671310076210.png

Samallahan siinä tulee turvattua LDPR:ää..
1671310515485.png
 
Sodan ulottaminen hyökkäävän aggressiovaltion rajojen sisälle. Hieman haasteellisemmaksi tuota harjoitettua propagandaa tekisi. Tosin tuolla tuskin mitään perustavaa laatua olevaa muutosta valheeseen olisi. Tulisi uusi valhe.
Kuten patologiaan kuuluu elimellisesti.

Olen muutaman vuosikymmenen duunia tehnyt henkilöiden parissa. Johon tuo edelläoleva sopii. Erona se, että valtiollisella systeemipropagandalla. Laajat joukot, riittävä osa kansakunnasta saadaan harhan piiriin.
 
Back
Top