Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Seuraava askel onkin sitten T-34.
Tosin tämä T55 askel voi kestää jonkin aikaa, koska mallia on valmistettu yhteensä 100 000 kappaletta.
Bradley alkaa kuulostaa koko ajan paremmalta vahvistukselta Ukrainalle.
Saksalla on eri lähteistä riippuen sama määrä Leopard 2 vaunuja kuin Suomella tai muutama kymmenen enemmän. Vaunut ovat kestosäilytyksessä ja vain osalla on operoitu, jolloin huhutaan aika alhaisista prosenteista, jotka ovat kunnossa. Lisäksi harjoittelu niillä on ollut kaukana esim. Suomessa tapahtuvastista haastavista kenttäolosuhteista(Suomi joutui tekemään tiettyjä muutoksia 2A6:n tästä johtuen).Olen todellä idioottimaisen tyhmä kun en tajua miksi Gepardeja voi lähettää (muun aseistuksen lisäksi) mutta ei panssarivaunuja? Ei kai se tankki niin maaginen ole? Miksi (saksalaisten mielestä) tankin lähettäminen tarkoittaisi suoraa Naton osallistumista?
Ei näytä olevan kovin tarkkaa ketä rintamalle ollaan viemässäHätä keinot keksii. Jos oletetaan ettei tämä ole väärennös, niin pankki tai pankit valjastettu mobilisaation tukemiseen:
Ei näytä olevan kovin tarkkaa ketä rintamalle ollaan viemässä
Pahaa pelkään, mutta olisiko saksan tankkina t55/t62 jos iso palo alkaisi ainakin shclozilla, kansa saattaisi olla eri mieltä niin tai näin, on tuo tavattoman lyhytkatseista perseilyä sakuilta, ei ne edes yritä kuulua eurooppaan, mieluummin turkki ja ryssä..Niistä tuhotuista Leoistahan tuli kuvaa Turkista. Ei oikein hyvää markkinoinnin kannalta. Väärä käyttötapa mutta nyt pelätään samaa...
Toinen on, että Saksalla ei ole kamaa mitä lähettää ja se siellä pelottaa jos hommasta tulee WWIII. Vuosien ja vuosikymmenien laiminlyönnit nyt vähän kostautuu, ja ensiksi pitäisi saada Saksalle ne asevoimat (ja munat) ennen kuin voi lähettää. Joo-o, Ukraina taistelee euroopan puolesta, mutta loppupelissä jokaisella maalla tulisi olla kykenevä armeija. Saksan kohdalla tuo on vähän epävarmaa vaikka sinne nyt kiiruusti syydetäänkin rahaa, mutta ne näkyy myöhemmin...
Se tuossa nyt eniten sylettää että estävät muiden lähetykset. Ei niissä Leoissa nyt *niin* salaista kamaa ole, varsinkin vanhemmissa sellaisissa.
Sekä tietty se, "mitä sodan jälkeen", onhan taas kauppa auki, onhan?? Sillä saksalainen ajattelee rahaa...
No tämän ymmärrän mutta sitten pitäisi kertoa kuten asia on eikä satuilla jostain Naton mukanaolosta. Mutta eivät ilmeisesti kehtaa sanoa.Saksan kieltäytyessä lähettää Leopardeja
Se olisi aika monen poliitikon uran loppu, kun kertoisivat totuuden. Vituiks on Saksalla mennyt ja nyt yritetään kaikin keinoin peitellä ongelmaa. Kauas on tultu kun Angela valaisi huoneen sisään tullessa ja ohjasi Euroopan laivaa kohti karikkoa.No tämän ymmärrän mutta sitten pitäisi kertoa kuten asia on eikä satuilla jostain Naton mukanaolosta. Mutta eivät ilmeisesti kehtaa sanoa.
Menee aika monta juttua näissä nyt sekaisin, vähän lähtenyt laukalle nämä.
Tämä mistä tuo kuva on tapahtui jo aiemmin. Joku vapaaehtoinen postasi kuvia (halaili spetzaneja mm). Tuli HIMARS kylään mutta ei itse saanut kuuppaansa. Otti vielä uudet kuvat Ukrainan tarkasteltavaksi. Tästä voi olla jo hyvän aikaa.
Näitä HIMARS iskuja on joka yö. Voisin kuvitella että lähes joka yö tulee joku isku jossa >50 KIA/WIA, mutta suurin osa näkyy vain näissä UA:n esikunnan tiedotteissa lyhyinä damage assesment. Nämä mitä tapahtuu miehitetyllä alueella saa vähemmän näkyvyyttä muutenkin.
Tuo Makiivkan isku tapahtui DNR:ssä ja siellä oli paljon todistajia, lisäksi poikkeuksellisen tuhoisa, kenties sodan tuhoisin.
Ryssän risteilyiskut sodan alkupuolella Ukrainan kasarmeihin oli myös hyvin tuhoisia.
Tuossa ainakin yksi ammusvarasto lähtee Svatovessa mutta pelkällä droonin kranulla, ei tarvinnut HIMARSia.
Tosin Neuvostoliitossa valmistettu T-54 ja T-55 panssarivaunujen määrä on selvästi pienempi: LÄHDE
A 1979 article in the Soviet military newspaper Krasnaya Zvezda stated that some 38,000 T-54 and T-55 tanks had been built when production ceased. Since there were 15,522 T-54 tanks of all models, it follows that from 1958 to 1979 around 23,000 T-55s of all types were built.
-
T-54 uustuotannon määrä tiedetään erinomaisella tarkkuudella, mutta T-55 vaunujen osalta ei ole vastaavia tietoja vaan ne päättyvät vuoteen 1965. Ehkä joskus joku tutkija kaivaa arkistosta nämä tiedot ja julkaisee ne kirjassa, siihen asti joudutaan vertailemaan eri lähteiden arvioita kokonaismäärästä.
Lähde:
Soviet T-55 Main Battle Tank - James Kinnear, Stephen L. Sewell - 2019
Lainaus kirjan sivulta 99.
HOW MANY T-55 TANKS WERE ACTUALLY BUILT?
At the present time, the answer to this seemingly straightforward question is that there are no good records outside of Soviet (now Russian) state archives that completely answer that question.
Accurate totals are available through 1965 and show that the three Soviet production plants had built a total of 8,925 T-55s of all types and 1,505 T-55A type tanks by the end of that year. Between 1962 and 1979, 4,435 T-55A tanks and 150 T-55AK tanks were built by Kharkov and Omsk combined. Varying sources give the final Soviet-built totals as over 20,000; over 23,000; over 33,000; or, including the Polish- and Czechoslovakian-built tanks, over 68,000.
The Czechoslovakian Republic (CSSR) built 8,300 T-55 tanks, and Poland built another 7,000 T-55s on its own. While some sources also include Chinese Type 69 series tanks as well, these tanks, while having most of the same combat capabilities as the T-55, are not really T-55-based tanks and should not be included.
A large number of T-55-based chassis were also built, mostly by Omsk or at the STZ Martin plant in the Czechoslovakian SSR. That also adds another 7,705 known chassis to the mix.
Based on the 1979 Kraznaya Zvedza article indicating 23,000 plus T-55s of all types were built in the USSR, this would give a total of all T-55s including the Czech and Polish models of around 38,000. Today more than 32,000 T-54s and T-55s remain in service with some 40 user nations, which is testimony to the strength and endurance of the original design.
-
En lähtisi tuon yhden hämärässä kuvatun videon perusteella tekemään turhan hätäisiä johtopäätöksiä mutta olisihan se melkoista jos nähtäisiin T-54 tai T-55 panssarivaunuja Ukrainassa. Vaikka olisivatkin 80-luvulla "modernisoituja" T-55AM vaunuja.
Se on juurikin näin. Kiinalaisia tuotteita on vaikea välttää, mutta parhaansa voi tehdä. Esim Volvo -merkkiset autot kannattaa jättää kauppaan jne jneTäsmälleen näin olen Kiinasta ajatellut itsekin jo monta vuotta. Tästä kannattaa mahdollisimman monen pitää ääntä. Ja tietenkin pitää näkyä omassa ostokäyttäytymisessä myös - practice what you preach!
Tämän vuoksi luulisi että länsimaiden teollisuus syytäisi nyt uutta tankkia ja muuta sotavehjettä "kolmessa vuorossa." Sittenhän niitä olisi seuraaviksi vuosikymmeniksi, jos hyvin käy, ja jos käy huonosti niin ei hävittäisi sitä sotaa..Saksan kieltäytyessä lähettää Leopardeja
Saksalla on eri lähteistä riippuen sama määrä Leopard 2 vaunuja kuin Suomella tai muutama kymmenen enemmän.
Bulgariallahan näitä on, ainakin "paperilla". Eri tietojen mukaan voisi olla jopa tuhanteen asti.En siis odota T-54 ja T-55 vaunujen vyöryä Ukrainaan, mutta olisihan se tosiaan melkoista nähdä näitä vaunuja aktiivikäytössä. Ei se kovin pahasti häpeä T-62 vaunujen rinnalla, vaikka onkin miltei joka osa-alueella hieman huonompi.