Ukrainan konflikti/sota

Meksikossakin venäläiset saa tuta mitä Ukrainassa tapahtuu. Tässä venäläisnainen valittaa kohtelustaan mitä saa.

"they just think we are somekind of white monkeys"
"because you have russian passport, you are just nobody"

Ai saatana että nautin tästä!!!!!!!!!!!:love:
Josko ryssien ylimielinen käytös ympäri planeettaa kohtaisi vihdoin matkansa pään, toivon sydämmeni pohjasta että talous sakkaa siellä NL hajoamisen tapaan, eikä yhdelläkään rivi jampalla ole enää varaa matkustaa hlö auton bansatankillista pidemmälle koko seuraavaan vuosikymmeneen🙏

Ilman tunteen paloa, olen pitkään ihmetellyt mistä raha niin laajalla rintamalla matkailuun on tullut, kait se selittyy sillä että 140milj.:sta ei tarvi olla kuin 1-2%:kin ok toimeentulo niin väkeä riittää pitkin tellusta lomailemaan muiden kiusaksi. Tällä hetkellä ihmettelen miten esim. tuolla video muijalla on on varaa reissata etelä-amerikassa (6kk Brasiliassa ennen mexicoa), vaikka kyllähän siellä halvallakin toki elelee, mikä ei kyllä yleensä sovi ryssän makuun. Ymmärtääkseni ryssän sosiaaliturva on olematon? Säästöjä syödään(?), toivon mukaan pää on tulossa vetävän käteen, niin valtio, kuin yksityiselläkin taholla🙏

Edit: katsoin tuon uudelleen, matkalla jenkkeihin, onkohan setäsamuli laittanut vähän soraa rattaisiin rysyjen maahan tulolle (valittaa miksei heidän passinsa ole yhtä vahva kuin Brassien tai Mexicaanien)? :love:

Viimeksi muokattu:
Tällä All-inillä ryssälästä tulee meille jopa vaarallisempi aikapommi kuin ilman. Olen kyllä kovin huolissani, ettei tällä kertaa hajoaminen tapahdu meidän näkökulmasta rauhallisesti vaan olemme ottavana osapuolena ja kovaa. Lisäksi hajoamisesta voi kehkeytyä sellainen keitos, että mannerlaatat heiluvat..ei pojat hyvältä näytä vaikka Ukrainalaiset tässä vaiheessa taistelee koko läntisen maailman puolesta.
Se on juuri näin ja siksi Putler roikottaa Suomen ja Ruotsin NATO-jäsenyyttä bulvaaniensa Unkarin ja Turkin toimesta. Venäjällä on takuulla meidän varallemme joku yllätys, niin ihmeellisen hiljaa he ovat olleet Suomen kohdalla. Se, mikä se "yllätys" on, jää nähtäväksi.

"because you have russian passport, you are nobody"

Josko ryssien ylimielinen käytös ympäri planeettaa kohtaisi vihdoin matkansa pään, toivon sydämmeni pohjasta että talous sakkaa siellä NL hajoamisen tapaan, eikä yhdelläkään rivi jampalla ole enää varaa matkustaa hlö auton bansatankillista pidemmälle koko seuraavaan vuosikymmeneen🙏

Ilman tunteen paloa, olen pitkään ihmetellyt mistä raha niin laajalla rintamalla matkailuun on tullut, kait se selittyy sillä että 140milj.:sta ei tarvi olla kuin 1-2%:kin ok toimeentulo niin väkeä riittää pitkin tellusta lomailemaan muiden kiusaksi. Tällä hetkellä ihmettelen miten esim. tuolla video muijalla on on varaa reissata etelä-amerikassa (6kk Brasiliassa ennen mexicoa), vaikka kyllähän siellä halvallakin toki elelee, mikä ei kyllä yleensä sovi ryssän makuun. Ymmärtääkseni ryssän sosiaaliturva on olematon? Säästöjä syödään(?), toivon mukaan pää on tulossa vetävän käteen, niin valtio, kuin yksityiselläkin taholla🙏

Tuolla valloittavalla, hurmaavalla Russia Stronk -asenteellaan onnistuvat hankkimaan uusia ystäviä halki koko planeetan.

Se on juuri näin ja siksi Putler roikottaa Suomen ja Ruotsin NATO-jäsenyyttä bulvaaniensa Unkarin ja Turkin toimesta. Venäjällä on takuulla meidän varallemme joku yllätys, niin ihmeellisen hiljaa he ovat olleet Suomen kohdalla. Se, mikä se "yllätys" on, jää nähtäväksi.
Mä veikkaan että kaikki jotka odottaa suurta yllätystä tulevat yllättymään.

"because you have russian passport, you are just nobody"

Edit: katsoin tuon uudelleen, matkalla jenkkeihin, onkohan setäsamuli laittanut vähän soraa rattaisiin rysyjen maahan tulolle (valittaa miksei heidän passinsa ole yhtä vahva kuin Brassien tai Mexicaanien)? :love:
Veikkaan että nahkalompsalla kuittaa laskut

Taas täällä nyljetään karhua ennen kuin se on kaadettu.. ;)
Minun mielestäni paras sotaan liittyvä uutinen viimeaikoina on öljyn ural-laadun hinnan putoaminen n. 50$ luokkaan. Tällä hintaa ei enää voittoja tehdä mutta valuuttaahan sekin hinta tuo. Kun sota analyysini mukaan kestää koko tämän vuoden alkaa vaikutuksia tulla Z-talouteen. Pienellä viiveellä USA uusi apupakettikin on tietenkin loistouutinen.

En usko että tämä Bahmut on ylipäätään minkäänlainen sodan kulminaatiopiste tai all-in tilanne muille kuin lihamyllyyn laitetuille mobikeille. Eilenhän täällä vasta oli juttua V-venäjällä olevista reserveistä ja uudesta puolen miljoonan mobilisaatiosta.

Se kulminaatiopiste oli Kiovan voitto, toki Harkovan ja Khersonin suurvoittoja unohtamatta. Kenties tästä tulee vielä kolmas suurvoitto mutta sitten sen näemme. Veikkaan että uusin apupaketti ajoittuu juuri tähän siksi että Z ei ole missään all-in tilanteessa vielä vaan odottelee täydennyksiä jolloin se on varmasti tarpeen.

Minäkin olen ihmetellyt kun yhtään lentokoneen siipeäkään ei ole Suomen ilmatilaan eksynyt aikoihin.
Samaa pähkin tässä päivänä jonakin itsekin. Kumman rauhallista ollut, toki olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon nyt katsottaisiin läpi sormien vanjan härkkimista, ja missä kohdin 'tehtäisiin Turkit' tunkeutuvalle härpättimelle.

@hippozilla @Merten sheriffi
Tässä nämä kaksi tviittiä tuosta Ukrainan tavasta laskea vihollistappioita. Mielestäni oli joku muukin lähde, mutta ei ole minulla tallessa sitä

Tämän mukaan heidän ilmoittamansa numerot olisivat vahvistettuja ja sen takia konservatiivisia, koska jokaista kuollutta tai haavoittunutta ei tietysti nähdä. Videolla näkyy kun lasketaan kuolleita, tosin voi miettiä, onko näin joka kerta. Toisaalta Ukrainalla on valtavasti droneja käytössä ja niitä on käytetty tykistön tulen ohjauksessa sodan alusta asti. Joten ehkä valtaosa on vahvistettuja. Suurin epävarmuus lienee sodan ensimmäisten päivien, ehkä jopa ensimmäisten viikkojen osalta kun kaikki tapahtui nopeasti ja kaoottisesti.

Vaikuttaisi siis siltä että ukrainalaisten kertomiin numeroihin tulisi ehkä suhtautua suuremmalla vakavuudella kuin mitä tähän asti. Minä olen pitänyt heidän numeroita eräänlaisena ylärajana ja Oryxiä alarajana, MUTTA Oryx näkee tietysti selvästi vähemmän, kaikkia materiaali ei tule julkisuuteen (ehkä ei läheskään kaikki). Jaroslaw Wolski arvioi että Oryxin numeroiden kanssa olisi hyvä käyttää +20-30% jotta oltaisiin lähempänä totuutta, mutta Ukrainan kertomat numerot ovat selvästi tätä suuremmat.

Joku voisi sanoa että Ukraina valehtelee tai kaunistelee numeroita, mutta ei voida myöskään tietää, vaatiiko ylempi johto kuva- tai videotodisteita rintamalta. Eli ei hyväksytä pelkkiä sanallisia kertomuksia. Täten numerot kasvavat vain jos saadaan todisteita vihollisen menetyksistä. Tätä ei voida tietää, millainen menettely heillä on.

Jos tuleekin Ullatus !
Siitä olen itsekin yllättynyt ettei tyyppi2015 ullatus-asetta ole käytetty. Mutta siitä saattaa olla panokset loppu. Tänne idästä tuupattu voimavarahan oli suurelta osin siirtotyöläisiä joilta työt vei 2014 alkanut talouskyykkäys eikä kotimaahan palaaminen hotsittanut. Ei ole siitä itänaapurin talous enää virkistynyt.

Minäkin olen ihmetellyt kun yhtään lentokoneen siipeäkään ei ole Suomen ilmatilaan eksynyt aikoihin.

Jos se jo vähän toppuuttelee kun se on 14/15 osaa natoilmaa nykyään? Ja muutenkin on vähän muualla kiireellisempää käyttöä koneille ja piloteille.

Elon Musk lähtenyt tankkikeskusteluun mukaan...
Ja niinku tuolla kommenteissakin on; mitäs porukka kehitti I maailmansodassa rintamalle ettei olis pelkkää jvk-tykistö-veivausta...

British_Mark_V-star_Tank.jpg

Back