Ei noiden tarvitse olla toimiakseen massiivisia täysin betonisia. Sehän riittää hyvin, että pysyvät kasassa tankin painosta. Toisiinsa ketjutettuina nuo ovat ikävä haittatekijä. Ei noiden ole tarkoituskaan olla mikään läpäisemätön este vaan osana puolustuslinjaa.
Onkohan tuo samanlainen mitä linjassa näkynyt, eli vain pinta valettua betonia ja sisus teräslevystä? Kyllähän se kasassa vaunun alla varmaan pysyy JOS teräslevy riittävän vahvuista ja hitsattu riittävän hyvin (voi teoriassa olla hankalakin rikkoa, kun ontelo tekee vain pienen reiän teräkseen)... Mikä idea ylipäätään valaa joku alle 10cm pinta siihen betonista, mitä sillä haetaan?
Ryssästä kun kyse, niin korruptio vaan hiipii aina mieliin...
Noin yleisesti Persianlahden sodassa Irakin laajat miinoitteet ja ps-kaivannot aavikolla raivattiin kaikessa rauhassa kun olivat jätetty sinne ilman valvontaa. Puskulevylliset pioneerivaunut täytti kaivannot ja se oli siinä. Puskulevyillä tuo tetratkin kannattaa ajaa tieltä, niitä saa normivaununkin keulille, homma tietysti vaikeutuu jos linja puolustettu kauttaaltaan, no aika näyttää...
Toisessa Baghdadiin asti puskussa oli sellainen tapaus jos kaupungin sisääntulo väylä oli tukittu jollain aika järeillä betoniporsailla/seinämä elementeillä, siis luokkaa 1,5m korkeilla josta vaunu ei kykene ryömimään yli/eivätkä kaadu. Niitä ammuttiin Abramsien pääaseilla, kunnon reikää ei saatu aikaan, kärki vaunu veti sitten ammutusta kohdasta urku auki läpi, tela katkesi puoliksi, mutta seuraavat vaunut pääsi sitten jo ilman vaurioita läpi kun reikä madaltui vaunu kerrallaan.
Tuollainen parijono ryssän tetroja ei äkkiseltään vaikuta kummoiselta esteeltä, pari täysosumaan ja kaasupohjassa läpi... ps-miinoutushan tuossa pitäisi ehdottomasti olla edessä ja varmaan onkin. Siihen on mentävä raivausvaunu keulilla ja puolustukseen massiivinen epäsuora samalla. BTW. kotimainen Leo-2R kyntöaurahan pitäisi purra tuollaiseen tetraan siinä missä miinoihinkin, sehän tod.näk. nostaa ne maasta irti ja auraa sivuun
Pitäisi olla aitoon tapaan täyttä tavaraa ja maan alla kunnolla kiinni ettei ko. aura sitä kestäisi