NATO mallia otettu. Pakataan lavoille/palleteille eikä omaan puulaatikkoon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Erdogan käyny tapaamassa puttea ja nalle puhia samalla keikkaa?Mikäs lento tämä on? Moskovasta lähteny ja Puolan ilmatilassa käyny ja nyt Slovakian ilmatilassa.
Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24
View flight on Flightradar24www.flightradar24.com
Ukrainan pojat, tulkaa hakemaan borschia!
Jake, Redeye, Perse ja kumppanit taitavat nyt näyttää näkyvästi NATO-keskisormea vanjalle.
Ei välttämättä ole integroitu ukrainalaisten vispilöihin, mutta jenkithän ovat ainakin ilmoittaneet toimittaneensa APKWS2:ta. Eli 70mm Hydra-raketteja varustettuna laserosoitukseen hakeutuvalla ohjauksella. Noita käyttävä dronetorjuntajärjestelmäkin taisi olla puheissa joskus viime kuukausina, en vaan tiedä onko niitä vielä Ukrainassa tai edes valmistettu prototyyppeja enempää. Myös noista venäläisistä raketeista on olemassa laserohjattavia versioita, mutta liekö niitäkään Ukrainalla ollut alunperin tai ainakaan enää jäljellä yhtään.Onko nuihin koptereihin mitään vastaavia raketteja, mutta maaliin hakeutuvia? Kohteet voisi merkata tronella ja useita kerralla? Tuo vaikuttaa niin turhalle hommalle. En ole nähnyt ainuttakaan videota missä nämä raketit iskeytyisi maahan ja osuisi.
Ei taatusti riipu kustannuksista, mutta elektroniikka on pahempi rasti. Sitä ei voi tehdä pahvista ja radiolinkki sekä lennonhallintajärjestelmä ovat varsin erikoistuneita. Molempia toki on valmiita kaupallisia malleja saatavilla, mutta noin suuria määriä ei saa varastosta ja isoissa toimituksissa on isot läpimenoajat. Kaiken lisäksi isot sopimusvalmistajien tehtaat ovat manner-Kiinassa, mikä voi johtaa yllättäviin toimitusvaikeuksiin Ukrainaan menossa olevien laitteiden komponenteissa...Muuten hyvä mutta toi määrä. 100 päivässä olisi hyvä alku. Ei voi olla ainakaan kustannuksista kiinni.
Käsittääkseni venäjän laivat ovat käyneet Sevastopolissa melko säännöllisesti. Ainakin välillä mukana on ollut maihinnousu- ja kuljetusaluksia, joten huoltosaattueista ainakin kyse. Niitä kulki ainakin Kertsin sillan ollessa suljettu. Luullakseni sota-aluksia on myös aseistettu, varmasti koska varastot ja välineet ovat (olleet) siellä. Jos Kertsin silta on saatu avatuksi ainakin rajalliselle junaliikenteelle, niin ohjuksia on voitu siirtää kumpaan tahansa suuntaan. Jos ajatus on ollut jatkaa Sevastopolin käyttöä, niin ohjuksia tuotaisiin sinne päin laivoihin ladattavaksi. Jos ajatus on ollut tukeutua jatkossa Novorossijskiin, niin varastoissa vielä olleita ohjuksia ja niiden käsittelyvälineitä vietäisiin pois Krimiltä.Tämä on muuten hyvä huomio, että Sevastopolissa ei ole kauheasti alustoimintaa.
Olisikohan tosiaan ollut menossa toiseen suuntaan, eli Sevastopolin syvistä varastoista rautateitä pitkin tuonne Novorossijskiin.
Tai sitten siirrellään satamassa/rautateillä tavaraa, joka on menossa ukrainalaisille.
Niin, Gdansk on niiden reittien sisällä.Tai sitten siirrellään satamassa/rautateillä tavaraa, joka on menossa ukrainalaisille.
Samaa hämmästelin. Kovassa valvonnassa Königsbergin länsi-ja eteläraja..
Ankaraan näyttäs laskeutuvanErdogan käyny tapaamassa puttea ja nalle puhia samalla keikkaa?
Näiden jälkeen T-34-85 ja T-34?
Eikös siitä ollut juttua, että vaunuja on alettu kunnostamaan myös museoiden jne kokoelmista. Ehkä nuo on otettu jostain Kubinkan varastohallista.Mielenkiintoista, olen ollut asiaa sivuavien juttujen perusteella siinä uskossa että kaikki T-62 vaunua vanhemmat on jo aikaa sitten myyty pitkin maailmaa ja T-62 olisi ollut se laarinpohja vaunu
Olihan noita niillä Siperian "hautausmailla" satamäärin.Mielenkiintoista, olen ollut asiaa sivuavien juttujen perusteella siinä uskossa että kaikki T-62 vaunua vanhemmat on jo aikaa sitten myyty pitkin maailmaa ja T-62 olisi ollut se laarinpohja vaunu