Sotkalla sodassa, osa II.Ryssien mielestä on aika ottaa T-34:t monumenteista käyttöön. Ei ole ilmeisesti mikään vitsailun aihe...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sotkalla sodassa, osa II.Ryssien mielestä on aika ottaa T-34:t monumenteista käyttöön. Ei ole ilmeisesti mikään vitsailun aihe...
Jep, RAAM on mahtava ase. Nerokas ja yksinkertainen paketti. Ukraina on ampunut niitä sekä lähestyvän possujonon eteen että taakse. Kun kaksi-viisi ensimmäistä ajoneuvoa on ajanut vuorotellen miinoihin, panikoivat hengissä selvinneet takaisin lähtöpistettä kohti ja badaboom.Muutamia juoruja, väitetysti Ukrainan tv kertonut.
Mielenkiintoinen yksityiskohta, Vuhledarin seudulla Ukrainan puolustus nojaisi miinoitukseen (jos tulkitsen tätä oikein):
En tiedä ,mutta eipä pahemmin taida liikkua imatra_lappeenranta seudullakaan noi hmm,,mitkälie ?Ei ole muuten näkynyt niitä ylimielisiä venäläisiä turisteja enään Ukrainan katukuvassa. Liekö uskaltaa mennä rus kilvellä ukrainan puolelle? Jos puhutaan Ukrainan hallussa olevilla alueilla, en usko tai vähintään tulee tunti turpaan ihan siviileiltäkin.
Itse ainakin luin eilen Twitteristä että hakijat nimenomaan Ukrainan pilotteja.Eikös se yleensä ole tapana että vastaanottaja käy hakemassa koneet, mihin vähän viittaisi tuo videokin että ukrolentäjät ottavat kentällä koneet haltuun ja lähtevät kohti kotimaata. Helpompi myös siellä lähtömaassa kouluttaa uusille piloteille tarpeelliset opastukset. Oliko jossakin tietoa että nimenomaan slovakkilentäjät operoivat eivätkä ukrainalaiset?
Näiltä kukkuloilta aukeaa suurenmoinen näköala joelle ja tammimetsikköön, ja auringonlaskut täällä kilpailevat maailman kauneimpien näkymien sarjassa.
Izjumin miehityksen aikana siviilit kapusivat mäelle saadakseen kännykkäyhteyden ja sanoakseen lähimmilleen tämän sodan kolme tärkeintä sanaa: ”Me olemme elossa.”
He sanoivat sanat, jos ehtivät. Monien aika ei riittänyt puheluun. Venäläiset ampuivat heidät niille sijoilleen.
MINUN Izjumini. Täällä juoksentelin lapsena, söin vihreitä aprikooseja ja yritin käynnistää ensimmäisen yritykseni: myin kolme ämpäriä mulperipuun marjoja kaupan rappusilla ja ostin rahoilla kasettisoittimen. Täällä minun äitini juoksenteli lapsena ja ammuskeli ritsalla naapuripihan poikia ja täällä isovanhempani vilkuilivat ujosti toisiaan ensimmäistä kertaa tanssikerhossa.
Ei täällä ollut natseja, biologisten aseiden tukikohtia eikä Bandera-leirejä.
Nyt täällä on kidutettu ja tapettu ihmisiä ilman mitään syytä, logiikkaa tai tarkoitusta. Puolet kaupungista tuhottiin ja yli 400 väkivaltaisen kuoleman kohdannutta ihmistä haudattiin joukkohautaan.
Neljä sukupolvea minun perhettäni kasvoi täällä.
Täällä neljä sukupolvea toisesta perheestä tapettiin huhtikuussa 2022 yhdellä ainoalla lentopommi-iskulla.
Minun käy kyllä sääliksi ukrainalaisia. Tähän mennessä on tapetilla ollut toimittaa F-16, Eurofighter ja Rafale ja nyt sitten vielä tämä..
Turistiviisumien myöntämistä rajoitettiin huomattavasti loppukesästä, ei kai tämä ole mikään suuri salaisuus...En tiedä ,mutta eipä pahemmin taida liikkua imatra_lappeenranta seudullakaan noi hmm,,mitkälie ?
Huomannut vaan ,ja itse olen syntynyt imatralla ,mutta se siitä,,joo minne moskoviitit kadonneet?
Pääministeri voi kyllä ehdottaa jostakin asiasta keskustelemista ihan oman mielensä mukaan. Mihinkään tekniseen asiaanhan Marin ei ottanut kantaa. Sinäkin kohdistat arvostelun henkilöön, mikä on perinteisesti ollut tae siitä, että toinen on jäljillä, mutta hänet pitää saattaa huonoon valoon ilman kunnon argumentteja.Kyllä kassatyttö löi kätensä paskaan jo siinä kun omatoimisesti ilman muun valtiojohdon kanssa asiasta neuvottelua, alkoi tuota asiaa toimittamaan. On asia teknisesti mahdollista tai mahdotonta, oli tuo sen luokan moka, että oksat pois. Kaikki tajuavat, että hänellä ei ole asian teknisistä ulottuvuuksista mitään käsitystä vaan hän on lähinnä oman Zelensky-kiimansa aikana päästänyt suustaan mitä mieleen on juolahtanut.
Hyvä alku ennen kuin laitetaan iso pyörä pyörimään. Nyt voi rauhassa kasvattaa kapasiteettia, kun menekkiä on varmuudella vuosiksi.Puolustusvoimille hankitaan lisää kotimaisia 155 mm tykistön ampumatarvikkeiden osia
Puolustusministeriö on valtuuttanut Puolustusvoimat tilaamaan 155mm tykistöammusten osia Nammo Lapua Oy:ltä. Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 103 miljoonaa euroa.
- Hankinnalla kasvatetaan Puolustusvoimien 155 mm ampumatarvikkeiden varastotasoa ja parannetaan huoltovarmuutta. Samalla hankinta osaltaan mahdollistaa teollisuudelle ampumatarvikkeiden tuotantokyvyn nostamisen, toteaa puolustusministeri Antti Kaikkonen.
Hankinnan työllistävä vaikutus kotimaassa on noin 230 henkilötyövuotta.
Puolustusvoimille hankitaan lisää kotimaisia 155 mm tykistön ampumatarvikkeiden osia
Puolustusministeriö.www.defmin.fi
Tälläsillä eväillä Eurooppa valmistautuu ryssää vastaan. Itkettäisi, jos ei naurattaisi.Nammolla vaikeuksia lisätä 155mm kranaattien tuotantoa, koska kiinalaisten TikTok-palvelin vie sähköt.
En jaksaisi mutta... Eihän kukaan kritisoi Sannaa ehdotuksesta keskustella, vaan siitä että hän ei nimenomaan keskustellut, vaan ryntäsi julkistamaan asian. Vaati keskutelua mutta ei siis keskustellut itse. Jos olisi keskustellut jonkun kanssa olisi oppinut ettei tällaista kannata julkistaa. Vaikka ulkopolitiikan johdosta se maailman asetekniikasta parhaiten perillä oleva sivari-homo olisi minuutissa selittänyt idean heikkoudet. Ei tämä liity mitenkään henkilöön, sukupuoleen, sukupolveen, reservin arvoon tai ammattiin. Ihan vaan siihen mitä henkilö itse jätti tekemättä ennen kuin julkaisi asian.Pääministeri voi kyllä ehdottaa jostakin asiasta keskustelemista ihan oman mielensä mukaan. Mihinkään tekniseen asiaanhan Marin ei ottanut kantaa. Sinäkin kohdistat arvostelun henkilöön, mikä on perinteisesti ollut tae siitä, että toinen on jäljillä, mutta hänet pitää saattaa huonoon valoon ilman kunnon argumentteja.