Ukrainan konflikti/sota

Itse en olisi valmis Ukrainan vuoksi tekemään juuri mitään muuta kuin erilaisia taloudellisia pakotetoimia. Aseiden myynti voisi olla äärimmäisin vaihtoehto.
Sanotaankohan aikanaan "Itse en olisi valmis Suomen vuoksi tekemään juuri mitään muuta kuin erilaisia taloudellisia pakotetoimia. Aseiden myynti voisi olla äärimmäisin vaihtoehto. Eivät liittyneet Natoon, joten oma on sotansa"?
 
Juu noin se varmaan menee. Lähinnä kun seurannut noita vihaisia Novorussialaisia nyt eri lähteistä jonkin aikaa niin paljon niitä tuntuu olevan.
Mutta on tälläinen ongelma ratkaistu ennenkin. Itäsaksa oli myös paratiisi. Tuhannet tuli rajan yli länteen ennenkö se tukittiin ja siltikin tultiin. Jos tätä ei voiteta aseilla, niin sitten pitää yrittää muilla tavoin. Novorussia pystyyn ja katsotaan kuinka pärjäävät. Novorussian rajoista on vain niin monta mielipidettä Separeillakin.
 
Tavallaan houkuttelevalta kuulostava ajatus, ehkä. Venäjällä joitakuita varmaan harmittaisi, mutta lopulta se olisi sitten vain Krim 2.0. Siihen olisi sitten hyvä tuoda Venäjän armeijan joukkoja Ihan Virallisesti ja sitten luoda uusia "separatistialueita" jäljellä olevaan Ukrainaan.

Se on siis Ukraina, minkä Venäjä haluaa. Krimit, Novorossijat, kolmikirjaimiset kansantasavallat, mikä tahansa muu hässäkkä, ovat vain työkaluja tähän halun kohteen tavoitteluun.
 
Toisaalta pakotteet ja öljyn hinta tekevät tuhojaan Venäjän taloudessa tasaisen tahtiin. Ei noita kannata aliarvioida laisinkaan.
Itse en olisi valmis Ukrainan vuoksi tekemään juuri mitään muuta kuin erilaisia taloudellisia pakotetoimia. Aseiden myynti voisi olla äärimmäisin vaihtoehto.

Suomen ja suomalaisten kannattaisi ihan oman etumme vuoksi tehdä kaikkemme että saadaan konflikti rauhoitettua ja karhu takaisin pesäänsä.

Valitettavasti ongelma näyttää olevan, että karhu on niin vihoissaan, ettei edes varoituslaukaukset riitä.

Euroopan ja Suomen pitäisi tehdä kaikki mahdollinen kaikilla rintamilla.
  • Taloudelliset pakotteet on jo aika pitkällä
  • Henkilöiden rahojen jäädytykset samoin
  • Öljyn hinta tekee tuhojaan
  • Ukrainalle on annettu rahoitusta
Vielä pitäisi
  • Perustaa EU:n antipropaganda. Selitetään Venäläisille, mikä tilanne oikeasti on
  • Puretaan ja paljastetaan kaikki Venäjän valheet
  • Tiivistetään diplomatiaa entisestään
  • Ruvetaan antamaan Ukrainalle kunnolla tiedustelutietoa, opastusta ja koulutusta
  • Ruvetaan toimittamaan merkittävissä määrin puolustuksellista materiaalia
  • Ruvetaan puuhaamaan aseellista rauhanturvaoperaatiota alueelle
  • Ruvetaan puhumaan Venäjän toiminnasta rehellisillä termeillä
  • Korotetaan siis kaikin tavoin Putinin operaatioiden hintaa
 
Givillä on asiaa (kohta 2:33 eteenpäin):


...ja



Luotettavavn oloinen kaveri :solthum:

Pientä kulttuurieroa tässä havaittavissa. Ei kai siinä mitään kun Lavrov on todennut, että tällainen toiminta on ok. LifeNews:in kamerat paikalla. Ei voi muuta sanoa kuin että Aasia aasialaisille.
 
Ensin Ukkoselta tuli tällaista tekstiä (kursiivi lisätty):



...johon vastasin:



Kommenttini ohitettiin heiluttamalla käsiä toiseen suuntaan:



... jota päivää Ukkosta myöhemmin palstalle liittynyt jee3z komppaa:



Ymmärtäminen ja hyväksyntä kulkevat käsi kädessä. Puhuisitte edes "selittämisestä" tai "verukkeista" mutta ei. Ymmärtää täytyy ja ulkoistaa näkemyksensä selkänoja ns. virallisille auktoriteeteille, jotka lausuvat vain sen mihin poliitikko luvan antaa. Näin ollen kaikki on kunnossa?

Spurgu ryyppää lanttinsa ja varastaa kaupasta lisää häppää. Ymmärtäjä toteaa spurgun rahojen olleen ilmiselvästi loppu ja koska kaupasta ei anneta kaljaa ilmaiseksi tahi velaksi on loogista että sitä varastetaan. Tui-tui ja pai-pai. Spurgu on uhri koska yhteiskunta ja EU. Je suis Spurgu.

Ja vitut. Venäjä on ryöstöretkellä eikä se mihinkään ymmärtämisestä muutu. Ryöstely loppuu turpiinvedolla. Venäjältä loppuu aika kesken ennen kelirikkoa ja sen jälkeen onkin jo uusi tilanne.
En hyväksy sotimista missään, enkä mistään syystä. Ja en ymmärrä Venäjän toimia. Tiedätkö jonkun joka ymmärtää? Minä en yritä ymmärtää Venäjän toimia, koska niitä ei voi ymmärtää jos ei hyväksy sotavoiman käyttöä politiikan jatkona. Yritän ymmärtää(sori varmaan väärä sana) miksi Venäjä toimii näin. Minulle 'ymmärtää' ei tarkoita hyväksymistä. Noh, kieltämättä sana ymmärtää kyllä kuulostaa juuri siltä miten asian esitit. Yritän muuten ymmärtää spurguasikin. Mitä itse tekisit alkoholistina ilman latin latia?
Kaikille ketkä haluavat selvyyttä 'minun yrittää ymmärtää' höpinöihin niin kahville saa tulla ja yritetään ymmärtää toisiamme;)
Ja @TomTom jos en ole vielä tehnyt asiaa selväksi, niin silloin kun annoit minulle hiukan hengähdystaukoa niin olen myöntänyt provosoituneeni silloin ja laitoin provoa provon perään. Asia luulisi niiltä osin käsitelty.
Ja kaikille vielä tiedoksi; En kirjottele ketään kiusatakseni tai provosoidakseni. En hyväksy enkä ymmärrä Venäjän toimia Ukrainassa. Jos joku epäilee että kirjoitteluni takana on joku muu motiivi/motivoija kuin henk.koht kiinnostuneisuuteni aiheeseen niin miettisin hetken mitä sana vainoharhainen tarkoittaa.

Ja vastailla voi myös noihin itse konfliktiin liittyviin kysymyksiini;)
Ja ei muuta kuin kahvittelemaan vaan! Yksityisviestittelystä tuskin on hyötyä jos toinen ei ymmärrä mitä toinen kirjoittamallaan tarkoittaa/yrittää tarkoittaa.
Mutta takaisin aiheeseen.
 
Sanotaankohan aikanaan "Itse en olisi valmis Suomen vuoksi tekemään juuri mitään muuta kuin erilaisia taloudellisia pakotetoimia. Aseiden myynti voisi olla äärimmäisin vaihtoehto. Eivät liittyneet Natoon, joten oma on sotansa"?

Puolueettomuuspolitiikassa (lue: annetaan ymmärtää olevamme puolueettomia, vaikka emme todelllisuudessa ole, ja kaikki sen tietävät) on hyötynsä ja riskinä. Riskeihin kuuluu yksin jääminen, niin valitettavaa kuin se onkin.

Oma ehdotuksesi Ukrainan konfliktin suhteen on?
 
Puolueettomuuspolitiikassa (lue: annetaan ymmärtää olevamme puolueettomia, vaikka emme todelllisuudessa ole, ja kaikki sen tietävät) on hyötynsä ja riskinä. Riskeihin kuuluu yksin jääminen, niin valitettavaa kuin se onkin.

Oma ehdotuksesi Ukrainan konfliktin suhteen on?
Aseita Ukrainalle, rahoitusta Ukrainan aseteollisuudelle, sotilasneuvonantajia ja kouluttajia sekä strategiselle että taktiselle tasolle. Apua Poroshenkolle strategioihin, kuten John Schindler esitti tässä
http://20committee.com/2015/01/18/ukraine-and-the-lessons-of-georgia/

Kukaan ei väitä että olisimme puolueettomia. Se loppui liittyessämme EY:hyn joka nyttemmin on EU. Olemme sotilaallisesti littoutumattomia, joka on suuri virhe.
 
Toisaalta pakotteet ja öljyn hinta tekevät tuhojaan Venäjän taloudessa tasaisen tahtiin. Ei noita kannata aliarvioida laisinkaan.

No aikas hitaasti näyttää vaikuttavan, jos asiaa vertaa sihen, miten separatistit tappavat siviilejä ja tuhoavat Ukrainaa joka päivä ...

Naurettavinta näissä "pakote"politiikoissa on, että esim. EUn "keskustelut" aiheesta kestää aina ihan vitun kauan. Jokseenkin että "tänään 29.01 päätimme, että Huhtikuun viimeisellä viikolla seuraamme tilanteen kehitystä ja varsinaisia päätöksiä voimme tehdä Joulukuussa 2018"

Oikeesti, Erkki "Stasi" Tuomiojakin voisi mennä vaikka pariksi viikkoa istumaan Mariupolilaisen kerrostalon kellariin ja katsoa että miten pitkältä se aika tuntuu olla ilman ulkopuolista apua, kun samaan aikaan niskaan satelee ryssän valmistamaa sotatarviketta.

Itse en olisi valmis Ukrainan vuoksi tekemään juuri mitään muuta kuin erilaisia taloudellisia pakotetoimia. Aseiden myynti voisi olla äärimmäisin vaihtoehto.

Putleri ei tule lopettamaan mitään armeijakuntansa toimia, niin kauan kun USA ja EU ei laita ryssää kokonaisvaltaiseen taloussaartoon ja mitä Ukrainan armeijan aseistamiseen tulee, niin minä ainakin näkisin mielelläni mm. Suomen työllisyyttä lisäävänä tekijänä, Patrian AMOS-kärryjä tositoimissa separatisteja(ryssää) vastaan ja samalla asejärjestelmällä varustettuja Jurmo-luokan veneitäkin olisi kiva nähdä pörräämässä Krimin ympärillä.

Minusta noiden myynnin estoa ei voi perustella edes "sotaa käyvä maa"-fraasilla, koska eikös Ukrainan hallinto ole sanonut siellä olevan "vain" terrorismin vastainen operatsuuni. :)

just my 2c ja niin edelleen.
 
EU:n passiivisuuden suhteen pitää muistaa että Putinin kaasukortti on nyt vahvimmillaan ja alkaa heikentyä keväällä. Seuraavaan talveen ollaan sitten jo toivottavasti varauduttu vähän paremmin.
 
EU:n passiivisuuden suhteen pitää muistaa että Putinin kaasukortti on nyt vahvimmillaan ja alkaa heikentyä keväällä. Seuraavaan talveen ollaan sitten jo toivottavasti varauduttu vähän paremmin.
Venäjän taloustilanteessa "kaasukortin" käyttäminen on vähän sama kun kusisi vastatuuleen, voi vähän roiskahdella omille kintuille, onko sillä varaa käyttää sitä, riippuu varmaan Putinin sekopäisyysasteesta.
 
IL:kin heräsi Givin tuoreimpaan temppuun:

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1422493802440.html

Normaali uutinen Venäjän valtionmediassa

Sotavankeja on marssitettu Donetskin kaduille aiemminkin, ja asiasta on raportoitu täysin normaalina uutisena Venäjän valtionmediassa. Sekä kapinalliset että Venäjä näyttävät unohtaneen täydellisesti sen, että sotavankien esittely julkisesti, näiden nöyryytys sekä fyysinen ja henkinen pahoinpitely rikkoo räikeästi kansainvälistä lakia ja Geneven sopimusta sotavankien kohtelusta.
 
Back
Top