Ukrainan konflikti/sota

Putinilla taas hyviä ideoita, Ukrainan ja Venäjän rajalle pitää Ukrainan puolelle tehdä "puhdas vyöhyke" jossa ei ole ukrainalaisten tykistöä joka voisi ampua Venäjän puolelle. Putin varmasti mielellään tekee samanlaisen vyöhykkeen Venäjän puolelle.

Putin said that Russia may consider creating a "sanitary zone" in Ukraine​

MOSCOW, 13 June. /TASS/. Russia, in the event of continued shelling of its regions, will consider the creation of a "sanitary zone" on the territory of Ukraine. This was announced on Tuesday by Russian President Vladimir Putin. "Of course, the possibility of shelling our territory from the territory of Ukraine remains. There are several ways to solve it: firstly, increasing the effectiveness of counter-battery combat. But this does not mean that there will be no so-called arrivals on our territory. And if this continues, then we we will apparently have to consider the issue, I say this very carefully in order to create some kind of sanitary zone on the territory of Ukraine at such a distance from which it would be impossible to get our territory," the head of state said at a meeting with war correspondents.
https://tass.ru/proisshestviya/17997099
 
Tästä ei kyllä enää markkinointimateriaali kalustolle parane.

Battle-proven leima, jonka arvo on korvaamaton.
Vähän OTn puolelle, mutta eräs ystäväni oli aikanaan Libanonissa, komppanian päällikkönä ? ja heillä ajoi pasi miinaan. Rengas tukivarsineen jäi siihen ja sisällä olijoille jonkinlaista tinnitystä. Pasi jäi ajokelpoiseksi, mutta jostain syystä hinasivat pois.

Tässä tuoreessa tapauksessa pysähtyi vasta kolmanteen miinaan ! Eli kolmirattaisena tuo kulkine ei toimi ? Ei vaan, kova kampe tuo on, ja miksei olisi.
 
Ei, asia ei voi olla näin. Nyt on vaan kertakaikkiaan annettava Kastehelmen haukkumiseen vielä ainakin 10 sivua palstatilaa että voidaan sanoa asian olevan loppuunkäsitelty.
No eikös Kastekelmin tietoiskut kuulu oleellisesti Ukrainan sotaan? Eikös hän ole juurikin se lähde, mistä tavallinen kuolevainen tietonsa ammentaa, kun päämediassa niitä kertoilee? joten...
 
Pitkä OT, pahoittelut.
Kävin tänään viemässä viimeisimmän kuorman tavaraa paikalliseen Ukrainalaisten auttamiskeskukseen.
Ihan tavallista taloustavaraa, telkkaria, silityslautaa,yms joita itse en käytä ja rahallinen arvo oli kuitenkin aika vähäinen.
Olen vienyt sinne nyt 5-6 kuormaa ja joka kerta sen jälkeen on kyllä huikea hyvä tunne.
Nytkin heti kun aloin avaamaan ovia että saan kannettua tavarat sisään tuli kaveri kysymään tarvitsenko kantoapua.
Oli paennut Odessasta vaimon ja pienen pojan kanssa.
Kiitin lopuksi kantoavusta ja huikkasin kun kaveri lähti ovesta vielä "Slava Ukraini" niin kuin apteekin hyllyltä tuli vastaus "Heroiam Slava".
Meinasi itsellä mennä roska silmään...🥲

Suosittelen kaikille joilla ylimääräistä tavaraa nurkissa viemään noita nyt mieluummin tuonne kuin esimerkiksi SPR konttiin.

Harmittaa etten ottanut hepun numeroa, olisin voinut katsoa jos olisin pystynyt jotenkin muutenkin jeesaamaan.Screenshot_20230613-180638.png
 
Mua hieman ihmetyttää kun USA ihan julkisissa asiakirjoissa varasi 100 M$ tuohon pilottien koulutukseen viime kesänä. Ja sitten ei kuulunut enää mitään. Jäikö toi koko homma ihan piippuun vai mitä ihmettä tapahtui ?
Jotain hähmäsiä kuvia tuli jostain simulaattoreista ja joitain Ukrainalaisia kai sinne lähetettiin. Siitä on kuitenkin jo vuosi.
Tätä määki oon ihimetelly. Sieltähän annettiin kommenttiakin, että ei näillä mene koulutukseen ku jokunen kuukausi. Sitten täysi hiljaisuus.

Onko koulutus peruttu/keskeytetty vai onko kohta haukat Ukrainan taivaalla?
 
-
The enemy opened fire on our assault group, but it did not prevent us from eliminating the Russian orcs. Assault and clearing the positions of the occupiers. Bakhmut direction. The Galician platoon of the 1st company of the 2nd assault battalion is working harmoniously.
 
Eikös tässä jo useempi kuukaus sitte ollu ihan paikallisten havaintoja Ukrainan piloteista F-16 koulutuksessa eräässä maassa, mikä ei ollu Unkari?.... Eli ei pitäs tulla yllätyksenä tyyliin " Oho, onks niitä jo täällä rintamalla nyt????" ;)
 
Poisto. Pahasti myöhässä.
 
Oliko tämä jo täällä..?




Excuse Me Wow GIF by Mashable
 
Pitkä OT, pahoittelut.
Kävin tänään viemässä viimeisimmän kuorman tavaraa paikalliseen Ukrainalaisten auttamiskeskukseen.
Ihan tavallista taloustavaraa, telkkaria, silityslautaa,yms joita itse en käytä ja rahallinen arvo oli kuitenkin aika vähäinen.
Olen vienyt sinne nyt 5-6 kuormaa ja joka kerta sen jälkeen on kyllä huikea hyvä tunne.
Nytkin heti kun aloin avaamaan ovia että saan kannettua tavarat sisään tuli kaveri kysymään tarvitsenko kantoapua.
Oli paennut Odessasta vaimon ja pienen pojan kanssa.
Kiitin lopuksi kantoavusta ja huikkasin kun kaveri lähti ovesta vielä "Slava Ukraini" niin kuin apteekin hyllyltä tuli vastaus "Heroiam Slava".
Meinasi itsellä mennä roska silmään...🥲

Suosittelen kaikille joilla ylimääräistä tavaraa nurkissa viemään noita nyt mieluummin tuonne kuin esimerkiksi SPR konttiin.

Harmittaa etten ottanut hepun numeroa, olisin voinut katsoa jos olisin pystynyt jotenkin muutenkin jeesaamaan.Katso liite: 79288

Itse toimitin 7 isoa kassillista lasten vaatteita ukrainaan kotinsa ja kaikkensa menettäneille. Kyllä siitä hyvä mieli tulee ja siihen jää myös koukkuun. Sittenkin on jotain mitä voi töiltänsä ja kiireiltänsä tehdä. Vaimo ei päästänyt että olisin itse lähtenyt lomalla viemään, mutta aion jatkaa lahjoituksia aina kun mahdollista ja saan kunnon kasan koottua. Seuraava satsi menee suomessa oleville ja tarkoitus saada muutakin kuin vaatetta.
 
Back
Top