Ukrainan konflikti/sota

Voisiko Gaddafin Libya olla analogia? Eikös se mennyt niin, että Libya eristettiin länsimaiden toimesta Lockerbyn pommi-iskun ja IRA:n aseistamisen johdosta. Libya oli myös öljyntuottajamaa, kuten Venäjä, joten sekin täsmää. En ole tutkinut tarpeeksi, että miten sitten selvisivät sieltä 1980-luvulta Gaddafin kuolemaan asti
Ukrainaa hyvinkin sivuten voi tässä välissä todeta että vaikka syystäkin voimme naureskella venäläisten/putlerin strategisille kyvyille niin mm. Libyasta näemme miten hommat eivät mene usein putkeen ns. Lännelläkään. "Me pommitamme" tuotti sitten, öh jotain parempaa?
 
Ukrainaa hyvinkin sivuten voi tässä välissä todeta että vaikka syystäkin voimme naureskella venäläisten/putlerin strategisille kyvyille niin mm. Libyasta näemme miten hommat eivät mene usein putkeen ns. Lännelläkään. "Me pommitamme" tuotti sitten, öh jotain parempaa?
Öh, eiköhän tuo Libya ole juurikin esimerkki siitä miten Putte pitää huolen että diktaattoreja tarvitaan. Ja niiden poisto luo vai epävakautta😳 Mihin Putte on sitten sotketunut korviaan myöten, ja yli 👎
 
Öh, eiköhän tuo Libya ole juurikin esimerkki siitä miten Putte pitää huolen että diktaattoreja tarvitaan. Ja niiden poisto luo vai epävakautta😳 Mihin Putte on sitten sotketunut korviaan myöten, ja yli 👎
Eihän se putleri nyt niin iso pelimerkki ole ollut Lähi-Idässä, paitsi Syyriassa missä tosiaan pystyi pitämään Assadit vallassa. Assadien vastapuolikaan tosin ei ollut myöskään ihan kaikin puolin sateenkaari ja demokratia orientoitunutta.
 
Ei näin! Viisainta oli stenata kaikki vanhentunut kalusto esim. juuri ne T72set koska ei niillä olisi ollut mitään käyttöä edes niille ns. makkaranpaistajien harteille jätetyssä aluepuolustuksessa Venäjä Armata14 tankkeja ja muuta huippukalustoa vastaan! Parempi on jakaa sitten vaikka heinäseipäät volksturmille, kyllä ne samalla tavalla viivyttää sen hetken että kansamme parhaimmat tytöt ja pojat kerkiävät vetäytymään jonnekin miettimään ilmastostrategiota ja miten he voivat olla kokoaan suurempia toisten rahoilla.
Niin tämän vuodatuksen inspiroi mahtavan Saksan apu Ukrainalle: 5000 DDR peltikyrpärää jotka lienee jo toimiteltu ja Leopard YKSI (1) tankkeja jostain 1970-luvun alkupuolelta (ei toimitettu mutta melkein luvattu). Minun Mielestäni aika vähän kun huomioi sen että Saksa tukee Venäjää kaasunoston muodossa 1 000 000 000 + eurolla, joka päivä.
 
BBC uutisoi venäläislähteiden perusteella että Moskvan mukana meni noin 40 miestä. Päälle vielä lukuisia kadonneita. Aluksella ollut seilori soitti äidilleen ja kertoi että laivaan osui kolme ohjusta.

Venäläislähteiden mukaan 40 miestä ja lukuisia vielä kadoksissa. Pitääkö tämä lukea 10x kertoimella? Kuvien perusteella vauriot laivassa ovat olleet varsin suuret ja tulipalo vielä seuraavana päivänäkin reihui varsin voimakkaana. Tuollaisesta tulipalosta jos selviää vain 40 kuolleella ja X määrällä kadoksissa olevia, voisi sanoa käyneen tuurin.

Lähteen ollessa venäläinen, en usko pätkääkään mistään uhrilukemista. Ylipäätään uutisarvoltaan BBC:kin kannattaisi miettiä, käyttääkö ylipäätään mitään venäläislähdettä.
 
Terve! Täältä könyää lauteille taas yksi ketjua sodan alusta asti väijynyt. Joka sivu luettu, enkä olevinaan alla olevaa videota oo huomannut. Pahoittelut jos on toistoa.


Kyseinen herra on venäläinen televisiokasvo, tällä hetkellä vissiin kopitettuna.
Video väitetysti viime vuodelta. Suorastaan hermeettisen tarkkaa analyysiä.
 
Kyllä siinä kyljen yläreunassa jonkun kokosta ruutua on koko matkan. On jo aika hyvin hörpänny vettä tuossa vaiheessa, perä ainakin sellaset 2-3m alempana kun pitäs olla.

Hekotallin luukut on auki, saivatkohan sen lentoon. Tai sit se lähti automaattisesti, nimittäin jos toi sinun suurin oranssi ympyrä onkin yksi Neptunen sisäänmenoaukoista...


sählään, kuva ehjemmästä Moskvasta ikkunoilla: https://www.19fortyfive.com/wp-content/uploads/2022/04/Moskva.jpg
Eikö tuossa hekokentällä ole jotain? Vaikea tietysti saada kuvasta selvää että mitä.. mutta ei näytä täysin tyhjältä.
 
Alankomaat ei vielä suostu sulkemaan satamiaan

Homma hoidettiin väärin, eli tässä ei otettu fyysisiä reaaliteettejä huomioon. Joku Rotterdam vaikka menee täysin tukkoon kuukaudeksi-pariksi jos Venäjälle menevät kontit jää satamaan. Jos nuo satamat haluaa oikeasti kiinni niin sitten se rahti pitää saada takavarikoida heti ilman oikeusprosesseja ja niille konteille pitää olla joku varasointipaikka tarjolla nyt heti.

Kun näin ei ole tehty, niin ensin pitää kieltää Venäjälle menevä rahdin vastaanotto niin että matkalla olevat alukset saa vielä tuoda omansa. Kun se konttialue on tyhjä Venäjälle menevistä niin sitten vasta kielletään ruskiiboat rantautumiset.

Alankomaat ei tasan tarkkaan sulje satamiaan kokonaan siksi aikaa että ne Venäjälle menevät kontit on prosessoitu oikeuden kautta ja siirretty jonnekkin pois tieltä. Tuollainen oikeusprosessi vie vuosia, konttien siirtely jonnekkin varastoonkin viikkoja.

Esimerkiksi Rotterdamin läpi menevästä rahdista 10% on Venäjälle. Tuon kun pysäytät lennossa niin niitä kontteja tulee vielä 1-2kk melkoisella tahdilla sisään. Ne kontit kun on rahtilaivoissa jotka tuo muutakin. Jos haaveilet että joku Maersk käy ylimääräisen keikan jossain välisatamassa seulomassa Venäjän rahdin pois kyydistä niin siinäpähän haaveilet. Lisäksi ne kontit on yleensä huolintafirmojen hoitamina joten se kontin määränpää ja rahdin omistajan selvittäminen on oma työnsä. Kontin päätyminen Venäläiseen paattiin saattaa selvitä vasta kun se paatti on tulossa satamaan, huolintafirma tuossavaiheessa buukkaa kontin sinne alukseen.

Joten kyllä ne satamat sulkeutuu, mutta etukäteen ilmoitetulla varo-ajalla. Eiköhän siellä satamaviranomaiset paina hikihatussa töitä tämän eteen että se sulku voidaan toteuttaa oikeasti.

Samanlainen paskanakki kuin ex-itäplokin maiden kaasunkäyttö. Ei siellä poliitikot asukkaiden liesiä ja asuntoja pistä kylmäksi.
 
Valeuutinen, onko osintdefenderin tarkoitus aiheuttaa eu kriittisyyttä, hajaannusta vai oliko pelkkä puhdas vahinko, mutta Alankomaat ovat mukana rintamassa eilisestä lähtien

Luetaan linkin sisältö. FAQ osiossa kysymys onko Venäjän merirahti seisi, vastaus on: Ei:
"No, the port of Rotterdam is not closed to Russian shipping. The war in Ukraine has led to a number of sanctions against Russia imposed by, among others, the European Union. The substantial import of energy (crude oil, oil products, LNG, coal) is not (yet) affected by sanctions, but the export and transhipment of containers is affected by the uncertainty resulting from the invasion and the sanctions."
 
Back
Top