Ukrainan konflikti/sota

Tapahtuipa tuo trumputin sopimusehdotus miten tahansa, niin sekä US & ryssän pajareiden vika täytyy olla, ei tsaarin

Jotain edistystä lienee kuiten tapahtuneen

Viimeksi muokattu:
Ryssä ei mitään rauhaa edes halua, se tykkää sotia ja kun on vauhtiin päässyt niin ei halua pysäyttää. Se pysähtyy vain kun vastavoima on suurempi.

Kyynisesti voisi sanoa, että Euroopan ja maailman pitkän tähtäimen vakauden kannalta on vaan hyvä asia, ettei tämä sota pääty mihinkään katkeraan kompromissiin, vaan ryssä saisi vielä hautua omassa näivettyvässä saastassaan niin pitkään että rauhanehdot saadaan erittäin järkeviksi. Ja Trumpkin saisi sillä välin vaikka kaatua Epstein-keissiinsä (koska Trumpin ja Putinin sodan jälkeiset "diilit" eivät todellakaan ole hyvä asia Euroopalle).

Kyynisesti voisi sanoa, että Euroopan ja maailman pitkän tähtäimen vakauden kannalta on vaan hyvä asia, ettei tämä sota pääty mihinkään katkeraan kompromissiin, vaan ryssä saisi vielä hautua omassa näivettyvässä saastassaan niin pitkään että rauhanehdot saadaan erittäin järkeviksi. Ja Trumpkin saisi sillä välin vaikka kaatua Epstein-keissiinsä (koska Trumpin ja Putinin sodan jälkeiset "diilit" eivät todellakaan ole hyvä asia Euroopalle).
Allekirjoitan lähes täysin. Mutta en mä kyl toivo että JD Vance hyppää rattiin. Mä vähä luulen että Trump on noista se pienempi paha (sekä sopivan höppänä ja aasi johdateltavaksi)

Allekirjoitan lähes täysin. Mutta en mä kyl toivo että JD Vance hyppää rattiin. Mä vähä luulen että Trump on noista se pienempi paha (sekä sopivan höppänä ja aasi johdateltavaksi)
Vaikea sanoa. Mä luulen, ettei Vancella ja Putinilla ole niin hyvä keskinäinen "henkilökemia" eikä hän välttämättä pysty pyörittämään USA:ta, kongressia ja MAGA-liikettäkään samalla tavalla pikkurillinsä ympärillä kuin Trump. Ja lienee kaikessa flipfloppailussaankin hieman vakaampi kuin Trump varmaankin.

No jos on tommonen yhtiö, niin vähän kaikki jättäis vakuutuksen ottamatta ja katsois vähän toisia yhtiöitä ;) ... Kirjotin pitemmänkin jutun, mutta olkoot...
Mihin suuntaan ajattelit katsella?
Ukrainan jäsenyys puolustusliitossa on monestakin eri syystä mahdotonta lähitulevaisuudessa. Sen takia Ukrainan ainoa mahdollisuus turvatakuisiin on tehdä kahdenvälisiä sopimuksia ja nimenomaan Ukraina itse on pyytänyt niitä Yhdysvalloilta, samaa ovat toivoneet euromaiden johtajat. Nyt kun tuo vihdoin on oikeasti neuvotteluissa (tähän asti ovat kieltäytyneet) niin se onkin huono juttu?

Trumpin varapressavalinnat, kuten Pence aiemmin ja nyt Vance, näyttävät perustuvan uhka/rangaistusmentaliteettiin: jos hänet syrjäytetään, tilalle tulee entistä radikaalimpi hahmo. Vance on tunnettu populistisista ja konservatiivisista kannoistaan, mikä lisää polarisaatiota.

Epstein-kytkökset tuskin kaatavat Trumpia, mutta aiemmat havainnot kognitiivisesta heikkenemisestä voivat ja todennäköisesti kiihtyvätkin.

Kyseinen asiakirja osoittaa poliittista kokemattomuutta ja strategista osaamattomuutta. Kun haastava tilanne annetaan ryhmälle, jolla ei ole riittävää kompetenssia, lopputulos on väistämättä heikko. Ei ole varmaan koskaan päässyt näin osaamaton ja kokematon lauma vääntämään minkään tason ehdotusta näin merkittävään ja poliittisesti haastavaan tilanteeseen ja jälki on kyllä aivan käsittämättömän rumaa.

Venäjän suunnitelmat eivät etene odotetusti: Eurooppa on vahvistanut tukeaan Ukrainalle, ja korruptiouutiset ovat jääneet tämän kehityksen varjoon. Tilanne on edelleen arvaamaton, ja tapahtumat voivat muuttua nopeasti. Sivusta joudumme jäämään hämmentyneinä seuraamaan.

Mihin suuntaan ajattelit katsella?
Ukrainan jäsenyys puolustusliitossa on monestakin eri syystä mahdotonta lähitulevaisuudessa. Sen takia Ukrainan ainoa mahdollisuus turvatakuisiin on tehdä kahdenvälisiä sopimuksia ja nimenomaan Ukraina itse on pyytänyt niitä Yhdysvalloilta, samaa ovat toivoneet euromaiden johtajat. Nyt kun tuo vihdoin on oikeasti neuvotteluissa (tähän asti ovat kieltäytyneet) niin se onkin huono juttu?
Puhuinko jostain puolustusliitosta???? Tiedän Unkarit ja Turkit... mutta siitähän ei ollut puhe, vaan sinun vertauksesta vakuutusyhtiöön... vähän nyt todellisuuden tajua siihen propagandan syöttöön...

Puhuinko jostain puolustusliitosta???? Tiedän Unkarit ja Turkit... mutta siitähän ei ollut puhe, vaan sinun vertauksesta vakuutusyhtiöön... vähän nyt todellisuuden tajua siihen propagandan syöttöön...
Eikös me olla turvatakuista puhuttu? Tai ainakin minä olen, sitten sinä tulit änkyttämään Budapestin muistiosta jonka sisällöstä sinulla ei ollut hajuakaan. Ja nyt et taida itsekään enää tietää mikä se sun pointti alun perin oli.

Back